Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Laagna tee sildade juurdepääsetavuse eskiisprojekt (märts 2023)

Laagna tee sildade juurdepääsetavuse eskiisprojekt (märts 2023)

Sillad-scaled.jpeg
Tagasiside 
Tagasisidet koguti 02.03.23 kuni 03.04.23.
Страница на русском

Laagna teel asuvaid sildu ootab lähiaastatel järkjärguline põhjalik uuendamine, mille eesmärk on muuta need linlastele paremini ligipääsetavaks.

Mugavamad juurdepääsu võimalused jalakäijate ning lapsevankrit või ratastooli kasutavate inimeste jaoks tekivad Lindakivi, Saarepiiga, Pae ja Pallasti sildadel.

2023. aastal algab ümberehituse projekteerimine. Peale projektide valmimist hakatakse ehitama juurdepääsu Pallasti ja Lindakivi sildadele. Teises etapis luuakse uued juurdepääsud Pae ja Saarepiiga sildadele.


Tutvuge asukohtadega: Asukoha plaan

PALLASTI SILD
Pa1-muudetud.jpg
Rohkem pilte leiab siit: https://www.tallinn.ee/et/keskkond/galerii/pallasti-silla-pandused Pildid on illustratiivsed!

Pallasti silla juurde on projekteeritud kaks pandust. Üks Laagna teest lõuna poole jääv ning üks põhja poole jääv pandus.

Pallasti silla lõunapoolne pandus 

Lõunapoolse panduse pikkuseks on 177 meetrit. Panduse laius on 3 meetrit. Panduse kallak on maksimaalselt 5%, välja arvatud puhkealades, kus kallak on 1%. Kuna panduse algus on sõidutee poole, siis ohutuse eesmärgil on alguse poole panduse pikikalle 1%. 180-kraadise kurvi juures on pandusele projekteeritud puhkepink, jättes siiski liiklemisruumi 4 meetrit, et teehoolde masinad mahuksid seal manööverdama.

Pallasti tn 52 ees asub täna ülekäigurada, mistõttu sealt punktist võib olla samuti soov Laagna tee bussipeatuse suunas liikuda. Suure kõrguste vahe tõttu ülekäiguraja ja planeeritud panduse vagel, on nende vahele projekteeritud 24-astmeline trepp.

Pallasti silla põhjapoolne pandus

Põhjapoolse panduse pikkuseks on 145 meetrit. Panduse laius on 3 meetrit. Pandusel on üks 180-kraadine kurv, millele on projekteeritud ka puhkamiseks pink. Pingi ja sisekurvi vahele jääb 4 meetrit ruumi, mis võimaldab teehooldusmasinatel seal manööverdada. Panduse kallak on maksimaalselt 5%, välja arvatud puhkemade osas, kus kallak on 1%, ning panduse alguses ja lõpus, kus on arvestatud 1,5% kaldega, võimaldamaks panduse kasutajatele sujuvama liitumise.

Tutvuge eskiisprojektiga: Pallasti silla juurdepääsetavuse eksiisprojekt

PAE SILD
1_1.jpg
Rohkem pilte leiab siit: https://www.tallinn.ee/et/keskkond/galerii/pae-silla-pandused Pildid on illustratiivsed!

Pae silla juurde on projekteeritud kolm pandust. Üks Laagna teest lõuna poole jääv ning kaks põhja poole jäävat pandust.

Pae silla põhjapoolne pandus (sillast loode suunas)

Esimese projekteeritud panduse pikkus on 90 meetrit. Panduse laius on 3 meetrit. Pandusel on üks 180-kraadine kurv, millele on projekteeritud ka puhkamiseks pink. Pingi ja sisekurvi vahele jääb 4 meetrit ruumi, mis võimaldab teehooldusmasinatel seal manööverdada. 
Panduse kallak on maksimaalselt 5%, välja arvatud puhkemade osas, kus kallak on 1%.
Antud kandis on kõrguste vahe väiksem bussipeatuse ja ülemise tasapinna vahel. Selleks, et see ohutu oleks, on panduse kõrvale projekteeritud 36-astmeline kahe puhkemademega trepp.

Pae silla põhjapoolne pandus (sillast kirde suunas)

Teise projekteeritud panduse pikkus on 95 meetrit. Panduse laius on 3 meetrit. Pandusel on üks 180-kraadine kurv, millele on projekteeritud ka puhkamiseks pink. Pingi ja sisekurvi vahele jääb 4 meetrit ruumi, mis võimaldab teehooldusmasinatel seal manööverdada. 
Panduse kallak on maksimaalselt 5%, välja arvatud puhkemademe osas, kus kallak on 1%.
Antud pandus on planeeritud eelkõige neile, kes on Smuuli tee poolt bussipeatusesse lähenemas või vastupidi.

Pae silla lõunapoolne pandus

Pae silla lõunapoolse projekteeritud panduse pikkus on 132 meetrit. Panduse laius on 3 meetrit. Pandusel on üks 180-kraadine kurv, millele on projekteeritud ka puhkamiseks pink. Pingi ja sisekurvi vahele jääb 4 meetrit ruumi, mis võimaldab teehooldusmasinatel seal manööverdada. Panduse kallak on maksimaalselt 5%, välja arvatud järsemas kurviosas, kus kallak on maksimaalselt 1%.

Tutvuge eskiisprojektiga: Pae silla juurdepääsetavuse eksiisprojekt

LINDAKIVI SILD
L1-muudetud.jpg
Rohkem pilte leiab siit: https://www.tallinn.ee/et/keskkond/galerii/lindakivi-silla-pandused Pildid on illustratiivsed!

Lindakivi silla juurde on projekteeritud üks pandus, mis jääb Laagna teest lõuna poole.

Lindakivi silla lõunapoolne pandus

Lindakivi silla lõunapoolse projekteeritud panduse pikkus on 171 meetrit. Panduse laius on 2 meetrit. Antud olukorras ei olnud võimalik laiemat pandust projekteerida, kuna vahemaa Laagna tee paekiviseina ja lähima kinnistupiiri vahel oli liiga väike. Siiski ei saa välistada, et täpsemate alusandmete abil on võimalik ka 3 meetri laiune jalgtee projekteerida.

Pandusel on üks 180-kraadine kurv, millele on projekteeritud ka puhkamiseks pink. Pingi ja sisekurvi vahele jääb 4 meetrit ruumi, mis võimaldab teehooldusmasinatel seal manööverdada. Kuna ruum on piiratud, siis panduse kallak on maksimaalselt 5,1%, välja arvatud järsema kurvi osas, kus kallak on maksimaalselt 2%.

Lindakivi silla alla jääv bussipeatus on venitatud 60 meetri pikkuseks ja nihutatud kesklinna suunas. Seeläbi jääb peatus kahe naabersilla rampide suhtes rohkem keskele ja lähevad põimumisalad paremaks. Seda, kui lai saab jääda ooteala laius silla all, selgub järgmises projekteerimise staadiumis. Eraldi treppi ei ole projekteeritud, kuna sillast vasakul ei ole selleks piisavalt vaba ruumi. Samas Pinna tn 21 olemasolev trepp säilib ja tuleviks peaks ka sinna trepi ja/või lifti võimalus jääma.

Tutvuge eskiisprojektiga: Lindakivi silla juurdepääsetavuse eksiisprojekt

SAAREPIIGA SILD
1_3.jpg
Rohkem pilte leiab siit: https://www.tallinn.ee/et/keskkond/galerii/saarepiiga-silla-pandused Pildid on illustratiivsed!

Saarepiiga silla juurde on projekteeritud üks pandus, mis jääb Laagna teest lõuna poole.

Saarepiiga silla lõunapoolne pandus

Saarepiiga silla lõunapoolse projekteeritud panduse pikkus on 159 meetrit. Panduse laius on 2 meetrit. Antud olukorras ei olnud võimalik laiemat pandust projekteerida, kuna vahemaa Laagna tee ja lähima krundi vahel oli liiga väike.

Pandusel on üks 180-kraadine kurv, millele on projekteeritud ka puhkamiseks pink. Pingi ja sisekurvi vahele jääb 4 meetrit ruumi, mis võimaldab teehooldusmasinatel seal manööverdada. Jalgtee kulgemise kuju tingib asjaolu, et kõrguste vahe Laagna tee alumise tasandi ja ülemise tasandi vahel on niivõrd suur, et tuleb kogu ruum ära kasutada selleks, et standardijärgne kalle välja annaks. Panduse kallak on maksimaalselt 5%, välja arvatud järsu kurvi osas, kus kallak on maksimaalselt 1%.

Saarepiiga silla alla jääv bussipeatus on venitatud 60 meetri pikkuseks ja nihutatud veidi kesklinna suunas. Seeläbi jääb peatus kahe naabersilla rampide suhtes rohkem keskele ja lähevad põimumisalad paremaks. Lisaks, Vikerlase tn 23 maja Laagne tee poolne juurdepääs saab paremad nähtavustingimused. Seda, kui lai saab jääda ooteala laius silla all, selgub järgmises projekteerimise staadiumis.

Panduse kõrvale on projekteeritud 64-astmeline viie puhkemademega trepp, mille eesmärk on võimaldada inimestel vajadusel bussipeatusest otse üles saada.

Tutvuge eskiisprojektiga: Saarepiiga silla juurdepääsetavuse eksiisprojekt

Viimati muudetud 04.09.2024