Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus
Lasteasutus korraldab õppe- ja kasvatustegevust õppeaastati. Õppeaasta algab 1. septembril ning kestab 31. augustini.
Õppetöö lasteaias toimub aastaringselt, kuid suvekuudele on arvestatud õpitu kordamine ja süvendamine ning võimalikult palju kasutatakse aega õues viibimiseks.
Õppe- ja kasvatustegevus tugineb rühma päevakavale, mis määrab vastavalt laste eale päevarütmi, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja pedagoogi kavandatud õppe- ja kasvatustegevused.
Tegevusi planeeritakse nii, et lapsel oleks võimalik teha valikuid. See õpetab lapsi iseseisvalt tegutsema, oma tegevust korrigeerima ja tegevuse tulemuse eest vastutama.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel arvestab pedagoog lapse arengutaset, vanust ning lapse huve. Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul üldjuhul põhimõttest – lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale.
Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel esitatakse nädala eesmärgid, temaatika, õppesisu ja -tegevused. Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamine on paindlik ja võimaldab pedagoogil teha vajadusel muudatusi.
Rühma õppe- ja kasvatustegevus viiakse läbi esteetilises ja turvalises ning üksi ja ühistegevusi võimaldavas keskkonnas.
Õppe- ja kasvatustegevus seotakse eelkõige kodukoha inimeste, looduse ja asutustega. Tegevuskoha valikul arvestatakse nii üldisi kui ka valdkondade õppe- ja kasvatustegevuse eesmärke, eri valdkondade sisude ja tegevuste lõimimist, tegevusteks vajalikke vahendeid ning pedagoogide ja personali kaasamist.
Õppe- ja kasvatustegevuse seob tervikuks lapse elust ja ümbritsevast keskkonnast tulenev temaatika. Valdkondade kaupa esitatud õppesisu ja -tegevuste lõimimisel lähtutakse üldõpetuslikust põhimõttest.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel lõimitakse järgmisi tegevusi:
- kuulamine;
- kõnelemine;
- lugemine ja kirjutamine;
- vaatlemine;
- uurimine;
- võrdlemine;
- arvutamine;
- liikumistegevused;
- muusikategevused;
- kunstitegevused.
Planeeritud õppe-kasvatustegevusele annab õpetaja oma hinnangu päevikus järgnevalt:
- roheline täpp- tegevus täitis eesmärgi;
- kollane täpp- teema vajab kinnistamist, täiendamist;
- punane – teema tuleb uuesti läbi võtta sest tegevus ebaõnnestus (enamus ei saanud hakkama, palju puudujaid vms.).