Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Õppeaasta eesmärgid ja tegevused eesmärkide saavutamiseks

Õppeaasta eesmärgid ja tegevused eesmärkide saavutamiseks

IMG_1774.JPG
2024/2025 õppeaasta põhieesmärgid meie lasteaias on:  

  • Lapsel on võimalus end väljendada erinevate kunstiliikide kaudu;
  • Laps saab end loovalt väljendada muusika kaudu;
  • Laps tutvub Eesti lasteraamatuga

Tegevused eesmärkide saavutamiseks 

        Lapsel on võimalus end väljendada erinevate kunstiliikide kaudu, selleks:
  • Lapsele võimaluse andmine kunsti teha rühmas: rühma kujundamine, õppetegevusteks vahendite valmistamine, kingituste tegemine jne;
  • Lapsele võimaluse andmine kunsti teha õues: looduslike materjalide kasutamine, joonistusaluste kasutamine, natuurist maalimine jne;
  • Lapsele võimaluse andmine kunstis oma tundeid väljendada;
  • Lapsele võimaluse andmine tänavakunsti teha (asfaldile, õuekividele või paviljoni seintele joonistamine);
  • Lapse poolt töö mitmekesistamiseks pakutud lahenduste kasutamise ja katsetamise julgustamine, lapse kujutlus- ja algatusvõime ergutamine, jälgides, et säiliks lapse isikupärane eneseväljendus;
  • Erinevate kunstitehnikate ja materjalide tutvustamine, laste loovuse toetamine;
  • Lastele võimaluse andmine kunsti teha pimedas, muusika saatel või muudel põnevatel viisidel, sisseelamiseks mängu, muusika, lavastuse, jutu kasutamine jne;
  • Tutvumine kunstniku ja illustraatori elukutsega, võimalusel esindajate küllakutsumine;
  • Võimalusel lastega kunstinäituste, muuseumi(tundide) või stuudio külastamine;
  • Näituse “Meie tehtud kunst“ läbiviimine koostöös personali ja vanematega;
  • Näituse läbiviimine Tallinna Haridusametis 21.oktoober- 22. november;
  • Keraamikaahju ära kasutamine tegevuste läbiviimiseks ja erinevate kingituste või N. laadakauba valmistamiseks, lisaks savile olemas ka klaasipõletusvõimalus;
  • Sisekoolituse “Sissejuhatus mängulis-kunstilisse kirjakunsti lasteaias“ läbiviimine;
  • Õpetajatel kunsti- alastel koolitustel osalemine, iseseisvalt õppimine ja uurimine, uute ideede otsimine ja kasutamine.

    Laps saab end loovalt väljendada muusika kaudu, selleks:
  • Laps saab võimaluse kuulata ja iseloomustada erinevaid muusikapalu, rikastub laste muusikaliste elamuste taju;
  • Muusikategevustes ja rühmades lastele eriilmeliste ja stiililiste laulude,-tantsude ja -mängude õpetamine, nende osakaalu suurendamine lasteaia ühisüritustel;
  • Lapsele kooslaulmise, soleerimise ja ansamblitunnetuse saamise võimaldamine;   
  • Lapsele võimaluse andmine alustada oma hääleaparaadi tunnetamist kõne- ja tekstiharjutustega, tähelepanu pööramine laulvusele, hääle kergusele, selgele diktsioonile ja ilmekusele;
  • Lapsele võimaluse andmine kasutada erinevaid rütmi- ja kehapille;
  • Lapsele võimaluse andmine sooritada erinevaid tantsulisi liikumisi ja loovliikumist muusika saatel, kunstitegevusi muusikapalade põhjal jne;
  • Lapsele võimaluse andmine erinevate muusikute ja tantsijate tööga tutvuda. Võimalusel esinejate külla kutsumine;
  • Talendijahi läbiviimine;
  • Näitus „Muusika “ läbi viimine. Muusika ainetel tehtud kunst, isetehtud muusikariistad jms; Üleskutse teistele lasteaedadele;
  • Õpetajatel muusika- alastel koolitustel osalemine, iseseisvalt õppimine ja uurimine, uute ideede otsimine;

    Laps tutvub Eesti lasteraamatuga, selleks:
  • Lastele eesti kirjanike ja  illustraatorite ning nende tööde tutvustamine. Võimalusel mõne kirjaniku, muinasjutuvestja või illustraatori külla kutsumine;
  • Lastele võimaluse andmine võrdlemaks erinevate kunstnike tööd ühe jutu illustreerimisel;
  • Ettelugemisepäeval  või eesti raamatu päeval teise rühma õpetajal või suurematel lastel rühmale raamatu ette lugemine;
  • Lastele erinevate raamatute tutvustamine: eesmärk (pildi-, värvi-, juturaamat, teatmik jne), suurus ja kuju;
  • Rühmades lastega oma raamatute tegemine (kirjutamine, illustreerimine, köitmine jne);
  • Näituse „ Minu raamat“ läbiviimine-  laste individuaalselt või rühmana tehtud raamatud, kodus vanematega tehtud (pildi -või jutu-) raamatud;
  • Võimalusel  raamatukogu, Eesti Lastekirjanduse Keskuse, trükikoja või raamatukaupluse külastamine lastega;                                                                                                           
  • Õpetajatel lastekirjanduse alastel koolitustel osalemine, iseseisvalt õppimine ja uurimine, uute ideede otsimine;
  • Osa võtmine Lugemisühingu tegemistest (Lugemispesade päev, Lugemissemude projekt jne), teadmine, et 2025. aastal möödub 500 aastat esimese eestikeelse raamatu ilmumisest, 30. jaanuar on riiklik eesti kirjanduse päev.

Viimati muudetud 10.10.2024