Õppeaasta eesmärgid ja tegevused eesmärkide saavutamiseks

2024/2025 õppeaasta põhieesmärgid meie lasteaias on:
- Lapsel on võimalus end väljendada erinevate kunstiliikide kaudu;
- Laps saab end loovalt väljendada muusika kaudu;
- Laps tutvub Eesti lasteraamatuga
Tegevused eesmärkide saavutamiseks
Lapsel on võimalus end väljendada erinevate kunstiliikide kaudu, selleks:- Lapsele võimaluse andmine kunsti teha rühmas: rühma kujundamine, õppetegevusteks vahendite valmistamine, kingituste tegemine jne;
- Lapsele võimaluse andmine kunsti teha õues: looduslike materjalide kasutamine, joonistusaluste kasutamine, natuurist maalimine jne;
- Lapsele võimaluse andmine kunstis oma tundeid väljendada;
- Lapsele võimaluse andmine tänavakunsti teha (asfaldile, õuekividele või paviljoni seintele joonistamine);
- Lapse poolt töö mitmekesistamiseks pakutud lahenduste kasutamise ja katsetamise julgustamine, lapse kujutlus- ja algatusvõime ergutamine, jälgides, et säiliks lapse isikupärane eneseväljendus;
- Erinevate kunstitehnikate ja materjalide tutvustamine, laste loovuse toetamine;
- Lastele võimaluse andmine kunsti teha pimedas, muusika saatel või muudel põnevatel viisidel, sisseelamiseks mängu, muusika, lavastuse, jutu kasutamine jne;
- Tutvumine kunstniku ja illustraatori elukutsega, võimalusel esindajate küllakutsumine;
- Võimalusel lastega kunstinäituste, muuseumi(tundide) või stuudio külastamine;
- Näituse “Meie tehtud kunst“ läbiviimine koostöös personali ja vanematega;
- Näituse läbiviimine Tallinna Haridusametis 21.oktoober- 22. november;
- Keraamikaahju ära kasutamine tegevuste läbiviimiseks ja erinevate kingituste või N. laadakauba valmistamiseks, lisaks savile olemas ka klaasipõletusvõimalus;
- Sisekoolituse “Sissejuhatus mängulis-kunstilisse kirjakunsti lasteaias“ läbiviimine;
- Õpetajatel kunsti- alastel koolitustel osalemine, iseseisvalt õppimine ja uurimine, uute ideede otsimine ja kasutamine.
Laps saab end loovalt väljendada muusika kaudu, selleks: - Laps saab võimaluse kuulata ja iseloomustada erinevaid muusikapalu, rikastub laste muusikaliste elamuste taju;
- Muusikategevustes ja rühmades lastele eriilmeliste ja stiililiste laulude,-tantsude ja -mängude õpetamine, nende osakaalu suurendamine lasteaia ühisüritustel;
- Lapsele kooslaulmise, soleerimise ja ansamblitunnetuse saamise võimaldamine;
- Lapsele võimaluse andmine alustada oma hääleaparaadi tunnetamist kõne- ja tekstiharjutustega, tähelepanu pööramine laulvusele, hääle kergusele, selgele diktsioonile ja ilmekusele;
- Lapsele võimaluse andmine kasutada erinevaid rütmi- ja kehapille;
- Lapsele võimaluse andmine sooritada erinevaid tantsulisi liikumisi ja loovliikumist muusika saatel, kunstitegevusi muusikapalade põhjal jne;
- Lapsele võimaluse andmine erinevate muusikute ja tantsijate tööga tutvuda. Võimalusel esinejate külla kutsumine;
- Talendijahi läbiviimine;
- Näitus „Muusika “ läbi viimine. Muusika ainetel tehtud kunst, isetehtud muusikariistad jms; Üleskutse teistele lasteaedadele;
- Õpetajatel muusika- alastel koolitustel osalemine, iseseisvalt õppimine ja uurimine, uute ideede otsimine;
Laps tutvub Eesti lasteraamatuga, selleks: - Lastele eesti kirjanike ja illustraatorite ning nende tööde tutvustamine. Võimalusel mõne kirjaniku, muinasjutuvestja või illustraatori külla kutsumine;
- Lastele võimaluse andmine võrdlemaks erinevate kunstnike tööd ühe jutu illustreerimisel;
- Ettelugemisepäeval või eesti raamatu päeval teise rühma õpetajal või suurematel lastel rühmale raamatu ette lugemine;
- Lastele erinevate raamatute tutvustamine: eesmärk (pildi-, värvi-, juturaamat, teatmik jne), suurus ja kuju;
- Rühmades lastega oma raamatute tegemine (kirjutamine, illustreerimine, köitmine jne);
- Näituse „ Minu raamat“ läbiviimine- laste individuaalselt või rühmana tehtud raamatud, kodus vanematega tehtud (pildi -või jutu-) raamatud;
- Võimalusel raamatukogu, Eesti Lastekirjanduse Keskuse, trükikoja või raamatukaupluse külastamine lastega;
- Õpetajatel lastekirjanduse alastel koolitustel osalemine, iseseisvalt õppimine ja uurimine, uute ideede otsimine;
- Osa võtmine Lugemisühingu tegemistest (Lugemispesade päev, Lugemissemude projekt jne), teadmine, et 2025. aastal möödub 500 aastat esimese eestikeelse raamatu ilmumisest, 30. jaanuar on riiklik eesti kirjanduse päev.