Lasnamäe Põhikooli keskkonnapõhimõtted
-
Kaasav osalemine
Kõigil õpilastel ja töötajatel on õigus ja võimalus osaleda keskkonnategevustes vastavalt oma võimetele ja huvidele. Toetame erinevaid viise panustamiseks (nt käelised tegevused, ideede pakkumine, joonistamine, kirjutamine). -
Selgus ja arusaadavus
Keskkonnategevused ja nende eesmärgid on selgitatud lihtsas, visuaalseid abivahendeid kasutavas keeles, et iga õpilane mõistaks oma rolli ja tegevuse mõtet. -
Turvalisus ja toetav keskkond
Iga tegevuse juures tagatakse füüsiline ja emotsionaalne turvalisus. Õpilased saavad tegutseda neile sobivas tempos ja kohandatud juhistega. -
Igapäevased rohelised harjumused
Jätkusuutlikud valikud (prügi sorteerimine, energia ja vee säästmine, taaskasutus) on osa igapäevasest koolielust ning nende kujundamisse on kaasatud ka HEV õpilased, kasutades neile sobivaid töövahendeid ja rutiine. -
Tegutsedes õpime
Keskkonnategevused on praktilised ja kogemuslikud – näiteks taimede istutamine, loodusvaatlused, õuesõpe. Need aitavad mõista looduse toimimist ja inimtegevuse mõju sellele. -
Koostöö kogukonnaga
Kooli keskkonnatöösse kaasatakse lapsevanemaid, kohalikke organisatsioone ja kogukonnaliikmeid, et luua tähendusrikkaid sidemeid ja tugevdada keskkonnateadlikkust väljaspool kooli. -
Regulaarne tagasiside ja kohandamine
Arutelud õpilaste ja töötajatega toimuvad regulaarselt, et hinnata tehtud tegevusi ja vajadusel põhimõtteid kohandada vastavalt muutuvatele vajadustele ja võimetele.