Eriõppe võimalused lasteaias
Lasteaias Kajakas töötab tasandusrühm erivajadustega lastele.
Erivajadustega laps on laps, kelle võimetest, terviseseisundist, keelelisest ja kultuurilisest taustast ning isiksuseomadustest tingitud arenguvajaduste toetamiseks on vaja teha muudatusi või kohandusi lapse kasvukeskkonnas või rühma tegevuskavas.
- Õpetajad hindavad ja analüüsivad õppeaasta alguses kõikide laste arengut. Arenguvaatluste järel tuleb kokku rühma meeskond (õpetajad, logopeed, muusikaõpetaja ja eesti keele õpetaja).
- Logopeed hindab ja analüüsib õppeaasta alguses kõikide laste kõne ning selgitab välja kõneravi vajavad lapsed.
- Kogutud informatsiooni põhjal leitakse erivajadusega lapsele sobiv sekkumisviis.
- Sõltuvalt lapse erivajadusest nõustavad pedagoogid ja teised spetsialistid lapsevanemaid.
- Vastavalt erivajadusele otsib õpetaja lapse arendusviise ning püüab talle luua võimalikult arendava keskkonna.
Lapse individuaalne toetamine
- Pedagoogid kohandavad vajadusel õppe- ja kasvatustegevust lapse erivajaduse järgi.
- Erivajadusega lapsele luuakse arengutingimused sobitusrühmas koos teiste lastega või sobivas erirühmas.
Tallinna koolieelsetes munitsipaallasteasutustes tegutsevad sobitus- ja erirühmad:
- Sobitusrühmad
- Tasandusrühmad
- Kehapuudega laste rühmad
- Nägemispuudega laste rühmad
- Kuulmispuudega laste rühm
- Arendusrühmad
- Pervasiivsete arenguhäiretega laste rühm
- Liitpuudega laste rühmad
Erivajadusega lapsele soovitab sobitus- või erirühma kooliväline nõustamismeeskond (vt Põhja-Eesti Rajaleidja keskus, Tallinn ja Harjumaa)
Sobitus- ja erirühma vastuvõttu reguleerib Haridus- ja teadusministri 23. detsembri 2010. a määrus nr 78 Lapse erilasteaeda või -rühma vastuvõtmise ning väljaarvamise alused ja kord
Alushariduse tööd reguleerib Koolieelse lasteasutuse seadus, õppe-kasvatustöö aluseks on Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava
Lisainfo:
Karin Lember
Peaspetsialist, karin.lember@tallinnlv.ee , telefon 640 4657
Õppenõustamine Tallinnas
Tallinnas pakuvad õppenõustamisteenust Tallinna Õppenõustamiskeskus ja Põhja-Eesti Rajaleidja keskus.
Tallinna Õppenõustamiskeskus (TÕNK)
TÕNK pakub logopeedi, eripedagoogi, psühholoogi ja psühhiaatri nõustamisteenust eesti ja vene keeles.
Keskus toetab 2,5-19-aastaseid lapsi ja noori, teenused on lapsevanemale tasuta.
Registreerimine nõustamisele: oppenoustamiskeskus@onk.tln.edu.ee (Ruuda Lind, koordinaator)
Kontaktid:
- Lasnamäe filiaal: Martsa 2, 13915 Tallinn (vaata kaarti), telefon 640 4938, 580 48259
- Mustamäe filiaal: Vilde tee 120, 12618 Tallinn (vaata kaarti), telefon 574 097 50, 567 15802
Küsimustega pöördu:
- TÕNK sekretär: tonkeskus@onk.tln.edu.ee telefon 580 48259
- TÕNK direktor Milena Pogodajeva, direktor@onk.tln.edu.ee ; telefon 640 4938, 534 94438
- TÕNK koordinaator Ruuda Lind, oppenoustamiskeskus@onk.tln.edu.ee , telefon 574 09750, 567 15802
Põhja-Eesti Rajaleidja keskus
Keskuses pakutakse järgmisi õppenõustamisteenuseid:
- eripedagoogiline nõustamine
- logopeediline nõustamine
- psühholoogiline nõustamine
- sotsiaalpedagoogiline nõustamine
Keskuse juures tegutseb Tallinna ja Harjumaa kooliväline nõustamismeeskond
Rohkem infot: www.rajaleidja.ee/pohjaeesti
Põhja- Eesti Rajaleidja keskus
Maakri 23a, Tallinn 10145
Tel: 58 860 701
E-post: pohja-eesti@rajaleidja.ee
Koolikohustuse täitmise edasilükkamine
Kui laps ei ole oma terviseseisundi või individuaalse arengu tõttu koolikohustuslikku ikka jõudes saavutanud õpingute alustamiseks vajalikku koolivalmidust, võib ta asuda koolikohustust täitma ühe õppeaasta võrra hiljem.
Koolikohustuse täitmise alguse edasilükkamise taotluse esitab lapsevanem koolivälisele nõustamismeeskonnale (vt Rajaleidja keskus Tallinnas)
Kooliväline nõustamismeeskond soovitab koolikohustust täitma asuda ühe õppeaasta võrra hiljem, kui:
1) lapse tunnetus- ja õpioskused, sotsiaalsed ning enesekohased oskused ei ole õpingute alustamiseks vajalikul määral välja kujunenud või
2) laps vajab haigusest, traumast või tervisehäirest tulenevalt pikaajalist ravi ning lapse terviseseisund ei võimalda tal igapäevases õppetöös osaleda.