Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Kaasava hariduse rakendamine Hispaania haridusasutuses

Kaasava hariduse rakendamine Hispaania haridusasutuses

Kes on ühekorra saanud õppimise ja uudishimu pisiku sisse, läheb ka teinekord  välismaale teise riigi lasteaedade töökorralduse ja õppemetoodikatega tutvuma.
Seekordne tee viis Lasteaed Ojake innustatud tiimi Hispaania kahte erinevasse linna: Madridi ja Segoviasse. Antud õpirände teemaks oli see aasta kaasav haridus kuna meie lasteaias on töö erivajadustega laste ja keelekümbluse valdkonnas üle 20 aastane kogemus. Soovisime teada saada ja näha, kuidas integreerivad välismaa kolleegid õppetegevusse lapsi, kellel on erivajadus või neid, kes ei räägi rühmas olevate kaaslastega sama keelt ning on pärit teisest kultuuriruumist.
Osalusõigus ja kaasamine on eriti just lasteaia kontekstis üliolulised, sest need loovad aluse laste positiivseks ja õiglaseks arenguks. Iga lapse heaolu ja areng peab olema tagatud, sõltumata tema taustast või individuaalsetest võimetest. Kaasamine arendab laste sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, millest saavad kasu kõik lapsed. Kui kõik lapsed saavad osaleda aktiivselt lasteaia igapäevaelus, tekib neil suurem enesekindlus ja parem arusaam nende enda ja ümbritsevate vajadustest.
Kaasamine tähendab ka võrdseid võimalusi õppimiseks ja arenemiseks kõikidele lastele olenemata nende taustast, puuetest või muudest erinevustest.
Mitmekülgse ning laialdase kogemuse saamiseks otsustasime külastada erinevaid haridusasutusi. Segovia linnas asuvas Cra Los Llanose alla kuuluvad mitmed lasteaiad-koolid lähiümbruses, kusjuures peamaja lasteaiaosa on kooliga samas majas. Haridusasutuses käivad lapsed vanuses 3-12.
Madridis viisid meie teed meid Montemadrid ühingu Adela Abrines nimelisse lasteaeda. Antud haridusasutuses käivad lapsed alates kolmandast elukuust kuni koolieani välja ehk kuueaastaseks saamiseni. Lasteaed on spetsialiseerunud erivajadusega laste kaasamisse tavarühmadesse ning on Madridis üks vähestest, kes on fokusseeritud antud teemale. Sealsetelt kolleegidelt ning juhtkonnalt õppisimegi meie lasteaiana kõige rohkem seda nii metoodiliselt kui ka organisatsiooniliselt tasandilt.
Lisaks külastasime ühel päeval erinevaid mänguplatse, mis kõik on  loodud disainipoolest just selliselt, et ka erivajadustega lapsed saaksid mänguplatsil mängida ning olla kaasatud. Mänguplatsidel keskenduti palju sensoorsetele ja motoorikat arendavatele elementidele, kuid mille ei puudunud ka füüsilise puudega lastele mõeldud ronimisvõimalused ning kiiged.
Järgnevates uudistes jagame teiega konkreetsemalt oma kogemusi ning mida me õpirändest õppisime.
Oma kogemusi oleme jaganud Õpetajate Lehe artiklis "Kaasava hariduse korraldus Madridi lasteaias jättis väga hea mulje".

Viimati muudetud 14.02.2025