Lasteaed Ojake tiim käis Erasmus+ projekti raames Türgis
Rahvusvahelise Erasmus+ koostööprojekti „Explore" Challenge! Express!“ teine kohtumine Türgis teemal „Loodus kui meie õpetaja“
Aprillis külastas Lasteaed Ojake Bilge Arilar Anaokulu lasteaeda Nazillis saades värskendava vaate haridustööle.Türgi lasteaedades toimuvad päevad on täis eripäraseid ja loovaid õppetegevusi, mis erinevad oluliselt Eesti lasteaedade tavapärasest käsitlusest. Enamik tegevusi viiakse läbi õues, kasutades looduslikke materjale ja inspireerituna looduse elementidest.Esimene päevategevus oli joogatund, kus lapsed istusid ringis, keset mida asusid lõõgastavad elemendid – viiruk, küünlad ning merega seotud esemed nagu kalavõrk ja merekarbid. Joogaharjutusi seletati läbi viies lapsed rännakule randa ning iga liigutus seostus kindla lausega ja loodusnähtustega: lained, laevad, mereelukad. Seeläbi said lapsed arendada mitte ainult kehalist tasakaalu ja motoorikat, vaid ka laiendada oma teadmisi loodusest ja merest.
Loov origami ja jutustamine ehk storygami. Teiseks õppetegevuseks näitasid Türgi kolleegid storygamit, mis ühendas origami ja jutuvestmise. Jutustamise käigus volditi koos lastega vastavalt tegevusele paberit. Kuna külastuse ajal oli terves riigis tulemas riiklik püha ehk „Lastepäev“, jutustati lastele Türgi Vabariigi rajaja Atatürki elulugu. Antud tegevust saatis õpetaja ilmekas jutustamine, muusika ning paberivoltimise tulemusena valmis laevuke, mille loomise lugu jäi lastele kindlasti meelde.
Looduslikud värvid ja taimede tundmine. Järgmises tegevuses tutvustati looduslike värvainete kasutamist. Laste ees olid laua peal köögiviljad, puuviljad ja lilled. Iga laps sai proovida, kuidas erinevatest taimedest saadud mahlad värvivad puuvillast rätikut. Täiskasvanute abiga leotati rätikuid mahlades ja lisati pipetiga värvilisi laike. See tegevus aitas lastel mõista looduse mitmekesisust ning näitas, kuidas loodus pakub lisaks ilule ka praktilisi võimalusi. Puuvilla värvimiseks kasutati: mustikaid, lehtkapsast, kurkumat, peedimahla, moonilille.
Lilled ja lehed T-särkidel – loominguline stressi maandamine. Järgnevas tegevuses kasutasid vanemad lapsed kangaste värvimiseks kasutati teistsugust meetodit: lilleõied, lehed, haameriga ja valge T-särk. Väikeste haamrite või kividega toksiti kroonlehe lillemahlavärvid riide peale. See tegevus oli lastele suureks rõõmuks, sest see võimaldas vabalt valida ja disainida ise oma riideese, arendades kujutlusvõimet. Õpetajatele tõi see kaasa suurt rõõmu ja lärmi, kuid laste iseseisvalt tehtud tööd uhked näod olid kõike seda väärt.
Puuokstest inimeste meisterdamine. Üheks viimaseks tegevuseks meisterdasid külalised koos lastega kasutades loodusmaterjali iniemesekuju. Lapsed kasutasid puutükke ja köit, et luua sellest endale sõber. See ülesanne võimaldas lastel õppida kehaosi, liigutada jäsemeid ning mõista, kuidas keha töötab. Lisaks said lapsed oma puust mehikesele joonistada nägusid ja sellega mängida.
Improviseeritud näitus – loodus ja leiutised. Huvitavaim õppetegevus oli improviseeritud näitus, kus eksponaadid tutvustasid inimleiutisi, mis on inspireeritud loodusest. Näiteks võrreldi lennukit linnuga. Näituse eksponaate sai mitte ainult vaadata, vaid ka katsuda ning osa võtta virtuaalsest lennust VR-prillide abil. Näitus toimus õues ja oli avatud nii lastele kui ka lapsevanematele, mis võimaldas peredel koos osaleda haridusprotsessis.
Türgi lasteaedade praktikad arendavad lastes julgust katsetada ja avastada maailma läbi looduse.
Järgnevalt võtab Lasteaed Ojake vastu juunis koostööprojekti osalisi Kreekast, Rumeeniast ja Türgist.