Õppekava
Õppe-ja kasvatustegevuse eesmärgid:
Lapse mitmekülgse ja järjepideva arengu kodu ja lasteasutuse koostöös eesmärgil:
Õppe-ja kasvatustegevuse põhimõtted:
Lasteaias analüüsitakse laste koolivalmidust
Lapse mitmekülgse ja järjepideva arengu kodu ja lasteasutuse koostöös eesmärgil:
- kujundada mängu-, õpi-, sotsiaalseid ja enesekohaseid oskusi;
- toetada lapse füüsilist, intellektuaalset ja vaimset arengut ning positiivset minapilti kujundamist;
- arendada laste suhtlemisoskust;
- arendada laste kehalist aktiivsust ning kujundada lastel välja teadlik suhtumine oma tervisesse;
- kujundada lapse esmaseid tööharjumusi, ümbritseva keskkonna mõistmist;
- toetada lapse eesti keele teise keelena arendamist varases eas;
- kasvatada sallivat suhtumist teistesse kultuuridesse rahvuslike kultuuritraditsioonide tugevdamise alusel.
Õppe-ja kasvatustegevuse põhimõtted:
- lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine;
- lapse füüsilise ja vaimse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine;
- lapse loovuse toetamine;
- mängu kaudu õppimine;
- humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine;
- lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine;
- lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine;
- üldõpetusliku tööviisi rakendamine;
- kodu ja lasteasutuse koostöö: lapsevanemate arvamuste ja soovidega arvestamine, pedagoogilise kollektiivi pedagoogiliste teadmiste, eesmärkide ja töömeetodite propageerimine;
- vene kultuuritraditsioonide väärtustamine ja säilitamine;
- eesti kultuuritraditsioonide tutvustamine ning teiste kultuuride eripära arvestamine.
Lasteaias analüüsitakse laste koolivalmidust
- Koolivalmiduse hindamisel lähtutakse lapse arengu tulemustest seitsmeaastaselt, lapsevanemate ootustest ja 1. klassi õpilase üldpädevusnõuetest. Koolieelikute arengu kohta kogutud infot analüüsitakse koostöös erinevate sidusgruppidega (pedagoogid – lapsevanemad ).
- Lapse ja tema perekonna täiendavaks toetamiseks kooliks ettevalmistamise rühma lõpetajate (lapsed vanuses 6-7 a.) koolieelse ettevalmistuse küsimuses toimub õppekava omandamise analüüs 1 kord aastas.
- Lapse koolivalmiduse hindamisel saadud arengu tulemusi kirjeldatakse lapse koolivalmiduse kaardil, tuues välja lapse tugevused ja arendamist vajavad küljed. Koolivalmiduskaardile märgitakse lapse lasteasutuses viibitud ajaperiood.
- 7-aastastele lastele, kes astuvad kooli, annab lasteaed koolivalmiduse kaardi. Koolivalmiduskaart antakse välja õppeaasta lõpus.
- 6-aastastele lastele, kes astuvad kooli, annab lasteaed hinnangu lapse koolivalmiduse kohta.