Õppeaasta eesmärgid
2023/2024 ÕPPEAASTA EESMÄRGID
Aasta teema: MINA AVASTAN EESTIT- saan teada traditsioone, kombeid ja vanasõnu JA MAAILMA- õpin tundma erinevaid rahvaid, nende keeli ja kombeid
Õppe –ja kasvatustegevustes on lapsele loodud võimalused omandada teadmisi, kogemusi Eesti traditsioonidest ning tutvuda eri rahvaste kultuuridega.
Õppe- ja kasvatusprotsess on arendanud lapse õpi-, mängu-, sotsiaalseid- ja enesekohaseid oskusi läbi väärtuste.
- Laps väärtustab eesti rahvakultuurile omaseid traditsioone. Laps saab teada, et erinevatel rahvastel on oma kombed ja tähtpäevad, sündmused.
- Laps on tutvunud liisusalmide ja eesti vanasõnadega, oskab lühitekstiga oma mõtteid väljendada, on rikastunud sõnavara.
- Laps tunneb huvi robootikavahendite vastu ning tegevustes on aktiivne osaleja.
- Laps kogeb tegutsedes, mängides ja aktiivselt liikudes teistega koos tegutsemise rõõmu, arenenud on lapse kehalised oskused ning kujunenud eluterved harjumused.
- Laste tundeelu rikastamine ning positiivsete elamuste pakkumine igapäevategevustes lastekirjanduse abil – liisusalmide, vanasõnade, muinasjuttude, lavastuste kasutamine toetamaks laste eetiliste, kõlbeliste ja üldinimlikke põhiväärtuste kujunemist.
- Teemapäevade läbiviimine- rahvariiete päev, keelepäev, raamatupäev, erinevate kultuuride päev- koostöös vanematega, Muusikapäev, mängude päev, luuletuste lugemisepäev.
- Osalemine Tallinna üle linnalisel lasteaialaste tantsupeol (23.05) ja laulupeol (31.05)
- Aiarühmades lastega väärtuste/ käitumise rühmaraamatu koostamine ning peredega koostöös raamatupäeva korraldamine .
- Õpikeskkond toas ja õues on avastamis-ja liikumisrõõmu pakkuv ning uudishimu ergutav. (Õues- seiklusraja kasutamine, pargi õppekäigud erinevatel aastaaegadel; toas-ronimisseina, tasakaalu laudade, tubaste slacline ide kasutamine )
- Linnaruumis- raamatukogus, muuseumis ning looduskeskkonnas- pargis, metsas, rabas, mere ääres õppimine, liikumine ja avastamine.
- Lastele aktiivse liikumisega tegevuste, ürituste organiseerimine ning läbiviimine (spordipäevad, matkapäevad, õppekäigud, orienteerumine, suusatamine);
- Taotluse esitamine PRIA le õppekäigu rahastamiseks Saida farmi 5-7 a lastele;
- Jätkuv osavõtt Suukooli projektist - juhendatud igapäevase hambapesu korraldamine kolmes aiarühmas.
- Keskkonnateadlikkuse jätkuv edendamine - linnaaianduse ja õppeaiaga seotud tegevuste ning õuesõppenädalate läbiviimine; taotluse esitamine Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalametile linnaaianduse õppeaia arendamiseks.
- SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse poolt rahastatud projektis „AVASTAMISRETK PÄÄSKÜLA RABAS“ osalemine koolieelikutega;
- Robootikavahendite kasutamine lõimitud õppetegevustes ja üritustel;
- Koostöö teiste lasteaedadega teema-aasta ürituste korraldamiseks ja läbiviimiseks (mänguhommikud, matkad, jne )