Linna strateegilise planeerimise teenistuse põhimäärus
Tallinna Strateegiakeskus
14.09.2021
linnakantsleri üldkäskkirinumber T-29-1/21/57
Redaktsiooni kehtivus:
14.09.2021 - ...
Tallinna Linnavolikogu 10. detsembri 2020 määruse nr 25 „Tallinna Strateegiakeskuse põhimäärus“ § 15 lg 2 p-de 12 ja 14 alusel
1. Üldsätted
1.1. Linna strateegilise planeerimise teenistus (edaspidi teenistus) on Tallinna Strateegiakeskuse (edaspidi keskus) koosseisus olev linna valdkondlik teenistus.
1.2. Teenistus allub ja annab aru linna strateegiadirektorile (edaspidi linnadirektor).
1.3. Teenistuse nimetuse ametlik tõlge on:
1.3.1. inglise keeles Strategic Planning Services;
1.3.2. vene keeles Служба стратегического планирования.
1.4. Teenistusel võib olla linna ühtsel visuaalsel identiteedil põhinev logo.
1.5. Teenistuse põhimääruse kinnitab ja selles teeb linnadirektori ettepanekul muudatusi linnakantsler.
1.6. Teenistus asub Tallinnas. Teenistuse postiaadress avalikustatakse Tallinna linna veebilehel.
1.7. Teenistusel on oma ülesannete täitmiseks vajalik eelarve.
1.8. Teenistuse õigused ja kohustused, pädevus ning vastutus määratakse kindlaks Tallinna õigusaktides ja käesolevas põhimääruses.
2. Eesmärk
Teenistuse eesmärk on Tallinna linna strateegilise arengu kavandamine ja suunamine ning arenguseire korraldamine, Tallinna linnaruumi tervikliku, tasakaalustatud ja jätkusuutliku arengu suunamine kujundades selleks ruumilise arengu põhimõtted ning rahvusvahelise koostöö korraldamine ja välisvahendite kaasamise korraldamine linna arengu võimestamiseks.
3. Teenistuse põhiülesanded
3.1. Teenistus täidab järgmisi põhiülesandeid:
3.1.1. koostab linna arengustrateegia ja muid linna arengudokumente, kureerib linna arengudokumentide koostamist ja seirab nende täitmist;
3.1.2. korraldab üld- ja teemaplaneeringute ning linnaruumi visioonide koostamist kujundades selleks Tallinna ruumilise arengu põhimõtteid;
3.1.3. osaleb olulise ruumimõjuga ja avalikku ruumi hõlmavate planeeringute ja projektide menetlusprotsessides;
3.1.4. korraldab ruumilisi, sotsioloogilisi ja muid uuringuid, analüüse, ideekorjeid ja küsitlusi;
3.1.5. töötab välja innovaatilisi ja linnale konkurentsieeliseid loovaid lahendusi ning juhib nende rakendamist;
3.1.6. osaleb ülelinnalise tähtsusega projektides ning kureerib välisrahastuse kaasamist, välisprojektide ettevalmistamist ja elluviimist;
3.1.7. korraldab linna esindamist rahvusvahelises suhtluses ja tagab sellega seotud protokolli järgimise;
3.1.8. disainib linna teenuseid ja loob teenuste standardid.
3.2. Teenistus täidab oma ülesandeid struktuuriüksuste, nende allüksuste ja teenistuskohtade kaudu.
4. Struktuur ja struktuuriüksuste ülesanded
4.1. Teenistuse koosseisus on järgmised struktuuriüksused:
4.1.1. arengu- ja väliskoostöö osakond, mille ülesanded on:
4.1.1.1. arengu kavandamise raamistiku väljatöötamine, sh arengudokumentide koostamise, avalikustamise ja aruandluse korraldamine ning vastavate juhiste koostamine;
4.1.1.2. kesksete arengudokumentide ning vastavate rakenduskavade koostamise juhtimine koostöös linna finantsteenistuse ja asjakohaste ametiasutustega;
4.1.1.3. linna arengueesmärkide seiresüsteemi (linna juhtimislaud) väljatöötamine ning elluviimise jälgimine;
4.1.1.4. valdkondlike, hallatavate asutuste ja territoriaalsete arengudokumentide koostamise nõustamine;
4.1.1.5. Harjumaa arengustrateegia ja muude maakondlike arengustrateegiate koostamises osalemine ning Tallinna linna seisukohtade esitamine;
4.1.1.6. arengu kavandamise alase kommunikatsiooni toetamine ning vastavate infokanalite haldamine;
4.1.1.7. arengudokumentide kavandamise ning seirega seotud uuringute ning linna kesksete küsitluste korraldamine;
4.1.1.8. Tallinna statistikaalaste kogumike koostamine ja levitamine;
4.1.1.9. rahvusvahelise koostöö korraldamine erinevatel tasanditel, sh mitmepoolsete suhete arendamine ning Euroopa Liidu ning muudes rahvusvahelistes organisatsioonides ja võrgustikes osalemise koordineerimine;
4.1.1.10. väliskoostööga seotud protokollilise tegevuse korraldamine;
4.1.1.11. rohepöörde koordineerimine, sh Tallinna kliimakava tegevuste elluviimise koordineerimine ning sellega seotud linna asutuste tegevuste korraldamine, elanikkonna teadlikkuse tõstmine, pilootprojektide juhtimine ning rohepöörde alase seire korraldamine;
4.1.1.12. välisprojektidega seotud linna õigusaktide jm dokumentide väljatöötamine ja uuendamine;
4.1.1.13. linna arengueesmärkide elluviimiseks vajalike strateegiliste projektide ja investeeringute elluviimiseks välisrahastuse kaasamise võimaluste analüüsimine;
4.1.1.14. linnapiirkondade jätkusuutliku arengu meetme „Talllinna linnapiirkonna tegevuskava“ väljatöötamise koordineerimine;
4.1.1.15. linna jaoks strateegiliselt oluliste valdkonnaüleste projektide kavandamine ja juhtimine ning koostöö korraldamine linna asutustega;
4.1.1.16. välisprojektide alase sise- ja väliskommunikatsiooni korraldamine ning vastavate infokanalite haldamine;
4.1.1.17. Euroopa Liidu struktuurivahendite ja muude välisvahendite alase info kogumine, koondamine ning levitamine linna asutustele;
4.1.1.18. linna asutuste nõustamine välisvahenditega seonduvates küsimustes;
4.1.2. ruumiloome kompetentsikeskus, mille ülesanded on:
4.1.2.1. Tallinna ruumilise arengu põhimõtete väljatöötamine;
4.1.2.2. üld- ja teemaplaneeringute koostamine;
4.1.2.3. linnaruumiliste visioonide ja struktuurplaanide koostamine;
4.1.2.4. avaliku ruumi, sh tänavaruumi ja avalike alade ning linna looduskeskkonna kavandamine, mõtestamine ja sisustamine;
4.1.2.5. ühiskondlik-avalike hoonete ja suure ruumimõju või avaliku huviga hoonete või rajatiste asukohavaliku langetamises osalemine;
4.1.2.6. avaliku ruumi, ühiskondlik-avalike hoonete ja linnakunsti ning disaini valdkonna ideekonkursside korraldamine või konkursside korraldamises osalemine ja seotud tegevuste kureerimine;
4.1.2.7. lähtetingimuste andmine ulatuslikku ala hõlmavate, suurt ruumimõju omavate, keskses asukohas paiknevate, avalikku ruumi hõlmavate ja/või suure avaliku huvi objektiks olevate detailplaneeringute ja ehitusprojektide koostamiseks; nimetatud detailplaneeringute ja ehitusprojektide kooskõlastamisprotsessis osalemine ja koostaja konsulteerimine arhitektuuri ja linnaruumilise sobivuse hindamise ning alusdokumentide vastavuse küsimustes;
4.1.2.8. linnaruumi, linnalise liikuvuse ja linna looduskeskkonna valdkonna riiklikes ja rahvusvahelistes koostööprojektides osalemine;
4.1.2.9. innovaatiliste ja linnale konkurentsieeliseid loovate linnaruumilahenduste, digilahenduste, töövahendite ja prototüüplahenduste väljatöötamine;
4.1.2.10. laiapõhjalise koostöö edendamine huvigruppide, arendajate, teadus- ja haridusasutuste, erialaorganisatsioonide jt huvitatud osapooltega.
5. Õigused ja kohustused
5.1. Teenistusel on õigus:
5.1.1. esindada linna ja keskust teenistuse pädevusse kuuluvates küsimustes õigusaktides kehtestatud korras;
5.1.2. saada keskuse teistelt teenistustelt ja linna asutustelt andmeid, informatsiooni ja dokumente, mis on vajalikud teenistusele pandud ülesannete täitmiseks;
5.1.3. esitada oma tegevusvaldkonda kuuluvates küsimustes linna õigusaktide eelnõusid ja teha ettepanekuid õigusaktide muutmiseks või kehtetuks tunnistamiseks;
5.1.4. anda oma tegevusvaldkonnas linna asutustele täitmiseks kohustuslikke juhiseid ja ülesandeid töö korraldamiseks ning teha nende täitmise üle järelevalvet;
5.1.5. korraldada oma tegevusvaldkonna koolitusi ja teabepäevasid ning teha linna personaliteenistusele ettepanekuid teenistuse tegevusvaldkonna koolituste korraldamiseks;
5.1.6. teha koostööd riigi, kohalike omavalitsuste, linna asutuste ning teiste asutuste, isikute ja ühendustega oma tegevusvaldkonna ülesannete täitmiseks;
5.1.7. osaleda oma tegevusvaldkonna raames riiklikes ja rahvusvahelistes projektides, programmides ja koostöös;
5.1.8. kaasata oma töösse spetsialiste ja eksperte;
5.1.9. soetada kaupu ja teenuseid eelarvevahendite piires, võttes arvesse linna ja riigi õigusaktides sätestatut;
5.1.10. saada teenistuse ülesannete täitmiseks vajalikku bürootehnikat, töövahendeid, materjale ja kirjandust ning tehnilist ja infoabi;
5.1.11. kontrollida oma tegevusvaldkonnas linna asutuste tegevuse õiguspärasust ning otstarbekust;
5.1.12. kasutada Tallinna õigusaktides teenistusele antud muid õigusi.
5.2. Teenistus on kohustatud:
5.2.1. täitma temale pandud ülesanded korrektselt ja tähtaegselt, juhindudes oma tegevuses linna ja riigi õigusaktidest;
5.2.2. vastama märgukirjadele, selgitustaotlustele ja teabenõuetele teenistuse pädevusse kuuluvates küsimustes;
5.2.3. töötama välja Tallinna õigusaktide eelnõud teenistuse pädevusse kuuluvates küsimustes;
5.2.4. pidama teenistuse ülesannete täitmiseks vajalikke registreid ja andmekogusid;
5.2.5. tagama seaduses sätestatud juhtudel ametiteabe konfidentsiaalsuse;
5.2.6. korraldama oma tegevusvaldkonna ülesannete täitmiseks vajalikke riigihankeid;
5.2.7. kasutama teenistuse kasutusse antud vara ja vahendeid sihipäraselt ja heaperemehelikult;
5.2.8. edastama linna asutustele ja keskuse teistele teenistustele nende ülesannete täitmiseks vajalikku teavet, mis on kogutud teenistuse tegevusvaldkonna raames.
6. Teenistuse juhtimine
6.1. Teenistust juhib ja esindab linnadirektor, kes võib anda teenistuse esindamise volitusi, kui see ei ole välistatud tulenevalt õigusaktidest.
6.2. Linnadirektor allub ja annab aru linnakantslerile.
6.3. Linnadirektorit asendab ametijuhendis määratud teenistuja või linnakantsleri käskkirjaga määratud teenistuja.
6.4. Linnadirektori ametikohale nimetamise ja teenistusest vabastamise kord määratakse kindlaks keskuse põhimääruses.
7. Linnadirektori õigused, kohustused ja vastutus
7.1. Linnadirektoril on õigus:
7.1.1. esindada oma tegevusvaldkonnas linna ja keskust ning anda teenistuse esindamise volitusi kooskõlastatult linnakantsleriga;
7.1.2. osaleda teenistuse tegevusvaldkonna ülesannete korraldamises linna asutustes;
7.1.3. teha linnakantslerile ja linna asutuste juhtidele oma pädevuse piires ettepanekuid teenistuse või linna asutuste töökorralduse kohta;
7.1.4. kirjutada alla teenistuse ülesannetega seotud pöördumistele ning märgukirjade, selgitustaotluste ja teabenõuete vastustele;
7.1.5. taotleda teenistuse ülesannete täitmiseks vajalikke eelarvevahendeid;
7.1.6. sõlmida linnakantsleri volituse alusel lepinguid ja võtta rahalisi kohustusi teenistuse ülesannete täitmiseks ette nähtud eelarvevahendite piires;
7.1.7. anda teenistuse nimel kooskõlastusi linna õigusaktide eelnõudele;
7.1.8. saada teenistusülesannete täitmiseks vajalikku koolitust ja täiendõpet;
7.1.9. taotleda teenistujatele koolitust ja täiendõpet teenistusele pandud ülesannete paremaks täitmiseks;
7.1.10. saada oma ülesannete täitmiseks vajalikku bürootehnikat, töövahendeid, materjale ja kirjandust ning tehnilist ja infoabi;
7.1.11. teha linnakantslerile ettepanekuid komisjonide ja töörühmade moodustamiseks;
7.1.12. teha linnakantslerile ja linna asutuste juhtidele oma pädevuse piires ettepanekuid linna asutuste töökorralduse kohta;
7.1.13. teha linnakantslerile ettepanekuid teenistuse töökorralduse, struktuuri ja koosseisu muutmiseks ning koostöö tegemiseks linna asutuste või teiste asutuste või isikutega;
7.1.14. teha linnakantslerile ettepanekuid teenistuse teenistujate tasustamise, võlaõigusseaduses ette nähtud õiguskaitsevahendite kasutamise, värbamise või teenistusest vabastamise ning koolitusele või lähetusse saatmise kohta.
7.2. Linnadirektor on kohustatud:
7.2.1. tagama teenistuse ülesannete täitmise ja eesmärkide saavutamise, kureerima sellega seotud ülelinnalist tegevust;
7.2.2. juhtima teenistuse tööd ja määrama kindlaks teenistuse tööjaotuse;
7.2.3. tagama oma tegevusvaldkonna ülesannete täitmiseks vajalike riigihangete korraldamise;
7.2.4. koostama ja esitama linnakantslerile hiljemalt jaanuari lõpuks teenistuse aasta tööplaani, mis kajastab teenistuse aasta peamisi eesmärke ja ülesandeid, ning kontrollima tööplaani täitmist;
7.2.5. esitama vajaduse korral linnakantslerile ettepanekuid teenistuse ülesannete, struktuuri ja teenistuskohtade koosseisu muutmise kohta;
7.2.6. esitama linnakantsleri volitatud teenistujale kinnitamiseks teenistujate ametijuhendid ning kooskõlastama töölepingud ja teenistusalased käskkirjad;
7.2.7. korraldama linna asutuste juhendamist teenistuse tegevusvaldkonda kuuluvates küsimustes;
7.2.8. korraldama keskusele esitatud teenistuse tegevusvaldkonna eelnõude menetlemist ja vajadusel õigusaktide eelnõude ettevalmistamist;
7.2.9. tagama teenistuse tegevusvaldkonda kuuluvate linna õigusaktide ajakohastamise;
7.2.10. andma teenistuse nimel arvamusi ja kooskõlastusi linna asutustele ning kooskõlastatult linnakantsleriga linnavalitsusele;
7.2.11. korraldama teenistusele saabunud märgukirjadele, selgitustaotlustele ja teabenõuetele vastamise Tallinna linna asutuste ühtse asjaajamiskorra ja keskuse asjaajamiskorra kohaselt;
7.2.12. korraldama teenistuse aruannete koostamise;
7.2.13. viima talle vahetult alluvate teenistujatega läbi arenguvestlused;
7.2.14. tagama tööaja arvestuse pidamise;
7.2.15. tagama teenistuses keskuse töökorrast kinnipidamise;
7.2.16. kooskõlastama või allkirjastama teenistuses koostatud dokumendid kooskõlas linna õigusaktidega;
7.2.17. tagama sisekontrollisüsteemi toimimise teenistuses;
7.2.18. korraldama teenistuse valdusse antud vara valdamist ja kasutamist;
7.2.19. tagama teenistuse eelarvevahendite sihipärase kasutamise;
7.2.20. täitma teisi ametijuhendis linnadirektorile pandud ülesandeid.
7.3. Linnadirektor vastutab:
7.3.1. teenistuse ülesannete õiguspärase, täpse ja õigeaegse täitmise eest;
7.3.2. talle teenistuse tõttu teatavaks saanud ärisaladuse ja teiste inimeste eraeluliste andmete ning muu juurdepääsupiiranguga teabe hoidmise eest;
7.3.3. teenistuse kasutusse antud vara nõuetekohase hoidmise ja säilimise eest;
7.3.4. eelarvevahendite sihipärase kasutamise eest;
7.3.5. aruandluse esitamise eest õigusaktides kehtestatud korras ja tähtajaks.
8. Teenistuse koosseisus oleva struktuuriüksuse juhtimine
8.1. Teenistuse koosseisus olevat struktuuriüksust juhib ja struktuuriüksuse ülesannete täitmise tagab struktuuriüksuse juht. Struktuuriüksuse koosseisus olevat allüksust juhib ja allüksuse ülesannete täitmise tagab allüksuse juht.
8.2. Struktuuriüksuse juhi või struktuuriüksuse koosseisus oleva allüksuse juhi nimetab ametisse ja vabastab ametist linnadirektori ettepanekul linnakantsler.
8.3. Struktuuriüksuse juht allub vahetult linnadirektorile. Struktuuriüksuse koosseisus oleva allüksuse juht allub vastava struktuuriüksuse juhile.
8.4. Struktuuriüksuse juhti asendab tema ametijuhendis määratud teenistuja, selle puudumisel või viimase äraolekul struktuuriüksuse juhi määratud teenistuja.
8.5. Struktuuriüksuse juht:
8.5.1. korraldab ja koordineerib struktuuriüksuse tööd vastavalt linna õigusaktidele ja käesolevas põhimääruses sätestatule;
8.5.2. teeb linnadirektorile ettepanekuid struktuuriüksuse teenistujate ametialaste koolituste kohta;
8.5.3. esindab struktuuriüksust oma pädevuse piires struktuuriüksuse ülesannete täitmisel suhetes kolmandate isikutega;
8.5.4. osaleb töörühmade ja komisjonide töös struktuuriüksuse pädevusse kuuluvates küsimustes ise või esindaja kaudu;
8.5.5. vastutab struktuuriüksusele pandud ülesannete korrektse täitmise eest;
8.5.6. vastutab struktuuriüksusele määratud eelarvevahendite eesmärgipärase ja säästliku kasutamise eest;
8.5.7. vastutab tööga seoses talle teatavaks saanud ärisaladuse ja teiste inimeste eraeluliste andmete ning muu juurdepääsupiiranguga teabe hoidmise eest;
8.5.8. vastutab tema kasutusse antud linnavara säilimise ja heaperemeheliku kasutamise eest.
8.6. Struktuuriüksuse juhi täpsemad teenistuskohustused, vastutus, õigused ja volitused määratakse kindlaks tema ametijuhendis ja/või töölepingus.
8.7. Punktides 8.1-8.6 nimetatud struktuuriüksuse juhtimise nõudeid kohaldatakse struktuuriüksuse koosseisus oleva allüksuse juhtimisele ja allüksuse juhile.
9. Teenistujad
9.1. Teenistuse koosseisus oleva teenistuja nimetab ametikohale ja vabastab teenistusest või sõlmib ja lõpetab temaga töölepingu linnakantsler linnadirektori ettepanekul. Linnadirektorile teeb asjakohase ettepaneku vastava struktuuriüksuse juht.
9.2. Struktuuriüksuste ja allüksuste koosseisu kuuluvad teenistujad alluvad vahetult vastava struktuuriüksuse juhile või vastava allüksuse juhile.
9.3. Teenistuse koosseisu võivad kuuluda ka teenistujad, kes ei kuulu ühegi struktuuriüksuse koosseisu ja alluvad vahetult linnadirektorile.
9.4. Teenistujate teenistuskohustused, õigused ja vastutus määratakse kindlaks töölepingus ja/või ametijuhendis.