Eesti keel kui teine keel
Õppekava
Valdkond Eesti keel kui teine keel
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgiks on, et laps: 1) tunneb huvi eesti keele ja kultuuri vastu; 2) soovib ja julgeb eesti keeles suhelda nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega; 3) tunneb ära ja saab aru eestikeelsetest sõnadest ning lihtsamatest väljenditest; 4) kasutab lihtsamaid eestikeelseid sõnu ja väljendeid igapäevases suhtlemises.
Valdkonna Eesti keel kui teine keel sisu: 1) kuulamine; 2) kõnelemine; 3) Eesti kultuuri tutvustamine
Eesmärgid vanuseti:
4 aastat |
5 aastat |
6 aastat |
7 aastat |
|
Kuulamine |
1.Tunneb huvi eesti keele vastu. 2. Kuulab ja tajub eesti keele kõla. |
1. Reageerib adekvaatselt lihtsamatele korraldustele. 2. Kuulab eestikeelset ettelugemist või jutustamist. 3. Mõistab lihtsamaid õpitud küsimusi. 4. Tunneb ära õpitud sõnad ja väljendid ning mõistab neid. |
1. Reageerib adekvaatselt eesti keeles antud korraldustele. 2. Kuulab eestikeelset ettelugemist või jutustamist ning tunneb kuuldu pildil ära. 3. Mõistab õpitud küsimusi. 4. Tunneb ära õpitud sõnad ja väljendid ning mõistab neid. |
1. Reageerib adekvaatselt eesti keeles antud korraldustele. 2. Kuulab ja mõistab kõnet, mis on vahetult seotud õpitud suhtlussituatsiooniga. 3. Mõistab etteloetud või jutustatud eakohase eestikeelse teksti põhisisu. 4. Mõistab esitatud küsimusi. 5. Tunneb ära õpitud/ omandatud sõnad ja väljendid ning mõistab neid. |
Kõnelemine |
1. Kordab järele lihtsamaid sõnu. |
1. Teab õpitud lihtsamaid viisakusväljen-deid 2. Tunneb aktiivset huvi asjade nimetuste vastu. 3. Kordab järele õpitud sõnu ning käsutab neid tuttavate esemete, tegevuste ja omaduste nimetamiseks. 4. Oskab vastata lihtsamatele küsimustele. |
1. Kasutab õpitud viisakusväljendeid. 2. Kasutab õpitud sõnu esemete, tegevuste ja omaduste nimetamiseks. 3. Oskab koostada lihtsamaid fraase ja lauseid. 4. Kasutab endast rääkides sõna mina. 5. Vastab küsimustele õpitu piires. 6. Teab peast mõnda eestikeelset laulu või luuletust. |
1. Kasutab elementaarseid viisakusväljendeid erinevates suhtlussituatsioonides. 2. Kõneleb õpitud sõnavara piires, suudab algatada ja lõpetada lihtsamat vestlust. 3. Vastab küsimustele ning oskab ise esitada lihtsamaid küsimusi. 4. Moodustab ise lihtsamaid fraase ja lihtlauseid. 5. Räägib õpitud sõnavara piires endast ja oma perest ning vestleb õpitud teemadel. 6. Teab peast mõnda eestikeelset luuletust ja laulu. |
Lugemise ja kirjutamise |
Hääldab järele kuuldud sõnu. |
1. Tunneb huvi eesti keeles lugemise ja kirjutamise vastu. 2. Tunneb kirjapildis ära oma nime. |
1. Tunneb eesti keele häälikuid ja tähti. 2. Hääldab korrektselt lihtsamaid häälikuid. 3. Tunneb kirjapildis ära mõned eestikeelsed sõnad. 4. Oskab kirjutada oma nime trükitähtedega. |
|
Eesti kultuuri tutvusta-mine |
Tunneb huvi Eesti rahvussümbolite vastu. |
1. Tunneb ära Eesti lipu ja oskab seda kirjeldada. 2. Oskab nimetada, mis riigista elab. 3. Tunneb huvi Eestis tähistatavate rahvakalendri tähtpäevade vastu. 4. Tunneb huvi eesti rahvaloomingu vastu. |
1. Tunneb Eesti rahvussümbolitest ära Eesti lipu, rahvuslille ja rahvuslinnu ning oskab neid nimetada. 2. Oskab nimetada mõningaid Eestis tähistatavaid riiklikke ja rahvuslikke tähtpäevi. 3. Oskab laulda mõnda tuntud eesti lastelaulu. 4. Teab mõnda eestikeelset liisusalmi. |
1. Teab ja oskab Eesti rahvussümbolitest kirjeldada Eesti lippu, rahvuslille ja rahvuslindu ning nimetab vähemalt kaks eesti rahvustoitu. 2. Oskab kirjeldada mõne Eestis tähistatava tähtpäevaga seotud kombeid, sh oma kogemuste põhjal. 3. Oskab laulda mõnda lihtsamat eesti rahvalaulu. 4. Tunneb ära eesti rahvarõivad. |
Tallinna Linnamäe Lasteaia eesti keele kui teise keele sõnavara
Lehekülge haldab:
Valeria Erm, Tallinna Linnamäe Lasteaia direktor
6372 984; direktor@linnamae.edu.ee