Kunst
Õppekava
Valdkond Kunst
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgiks on, et laps: 1) tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest; 2) kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma; 3) vaatleb, kirjeldab ja kujundab ümbritsevat ja tarbeesemeid; 4) kasutab õpitud voolimis-, joonistamis- ning maalimisvahendeid ja -võtteid; 5) kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt; 6) vaatleb kunstiteoseid ja kirjeldab nähtut.
Valdkonna Kunst sisu: 1) kujutamine ja väljendamine: mõtete, tunnete edasiandmine nähtaval kujul; 2) kujundamine: objektile esteetilise lisaväärtuse andmine; 3) tehnilised oskused: voolimine, joonistamine, maalimine, meisterdamine; 4) kunstiteoste vaatlemine, vestlused kunstiteostest, kunstist.
3 aastat |
5 aastat |
7 aastat |
|
Joonistamine |
kujundab lihtsamaid vorme suhtub emotsionaalselt erinevatele värvidele |
laps annab edasi lihtsaid vorme eristab ning nimetab värve oskab õigesti pintslit hoida lapsel on hea pintslitõmmete ning joonte rütm ilmneb joonistuste detailiseerimine erinevate kooskõlade kasutamine: pintslitõmbed, punktid/täpid, eripaksusega jooned |
joonistab ja maalib nii suuri kui ka väiksemaid detaile joonistab natuurist dekoratiivsete mustrite joonistamine loob kompositsioonilisi elemente segab värve omavahel ilmneb perspektiivi edasiandmine tutvunud maalikunsti žanridega |
Voolimine |
omab elementaarseid voolimisvõtteid oskab ühendada, pressida, suruda |
ilmneb rütmiline voolimine, voltimine, ühendamine, pressimine, lamendamine loob kujundeid anda üle kuju vormi erinevate võtete abil: näpistamine, voolimine, terviku osa venitamine, ühendamine |
omab osade tugeva ühendamise oskusi ilmneb suuruse edasiandmine ilmneb ilmekus oskab edasi anda kujutiste dünaamikat ning staatikat ühendab väikseid detaile |
Aplikatsioon |
jaotab laiali vaheldab kleebib sätib |
laotab, jagab, vaheldab ning kleebib erivärvilised kujundid kujutab tervikut skemaatiliselt 2-3 osast kasutab kääre: erineva jämedusega paberi ribade lõikamine suurte detailidega kujundite kleepimine geomeetrilistest vormidest ning taimeliste mustrite koostamine |
Kollektiivsed ning individuaalsed tööd. Vormide keerulisemaks muutmine. Dekoratiivne ning süžeeline aplikatsioon. Väljalõikamise oskuse parendamine. Sümmeetriline/rebimise tehnikas aplikatsioon. Erinevate materjalide kasutamine. Loomingulised tööd |
Konstrueerimine |
ilmneb elementaarne konstrueerimine 2-3 osast |
lahendab elementaarseid konstruktori ülesandeid muudab konstruktsiooni kõrgust konstrueerib paberist konstruktsiooni edasi andmisel võtab arvesse laiuse ning pikkuse |
konstrueerib looduslikust materjalist ning riide tükkidest oskab ühendada erinevalt jagab osadeks omab jooniste tegemise oskusi konstrueerib mänguasju ja kingitusi |
Lehekülge haldab:
Valeria Erm, Tallinna Linnamäe Lasteaia direktor
6372 984; [email protected]