Skip to content
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C

Robootika

 

LOGO.jpgTallinna Linnamäe Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse põhimõtted õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel:

  • Robootika on lõimitud teiste õppe- ja kasvatustegevuse valdkondadega
  • Lapsed tutvuvad lihtsate programmeerimisvõimaluste ja –keskkondadega mänguliste vahendite abil
  • Digivahendite kasutamine arendab tähelepanu, püsivust, koostöö oskusi ja toetab lapse üldist arengut.

 

Nutiseadmetel on positiivne mõju laste õpetamisel ja suunamisel, need motiveerivad lapsi

tegutsema, annavad hea võimaluse uurimiseks õpikeskkonnas.

Robootilised vidinad - on põnev õppimisvõimalus, kus laps on aktiivses rollis.

Digitehnoloogiliste vahendite kasutamine toetab ja aktiveerib lapsi, tekitab lastele huvi ning

annab võimaluse mitmekesistada õpetaja tööd ning tõhustada aine õpetamist. 

 

Lasteaias on olemas laias valikus innovaatilised õppematerjalid ja robootilised vidinad:

  • Bee-Botide komplekt/ programmeeritavad mesimummuroobotid, 18 tk.
  • Blue-Botid ja TacTile käsulugejad, 18 tk.
  • Õppematid ja kakskeelsed (eesti/vene) temaatilised kaardid suures valikus Bee-Botidele ja Blue-Botidele
  • Ozobotid 8 tk.
  • Dash & Dot Wonder robootikakomplektid, 3 tk.
  • Qobo – eestikeelne programmeeritav robotigu - 3 tk.
  • Qobo õppeväijak „Eesti“
  • Matatalab Pro set – 3 tk.
  • Matatalab õppeväljakud „Linnud“ ja „Eesti“
  • WeDo 2.0 baaskomplekt - 3 tk.
  • Dokumendikaamerad – 12 tk.
  • Tahvelarvutid – 17 tk.
  • Interaktiivsed LED puutetahvlid – 12 tk
  • Shpero Bolt robot - 2 tk.
  • Edison robot - 2 tk.
  • Makey Makey robot - 2 tk.

Bee-Bot ja Blue-Bot   Bee ja Blue - Botid.png

Bee-Bot ja Blue-Bot on põrandarobotid, mis aitavad anda erinevaid ülesandeid ning leida õigeid vastuseid, kasutades õpimatte. Need on väikestele lastele mõeldud robotid, mis liiguvad mööda ruute. Robotid saavad liikuda edasi-tagasi, pöörata vasakule ja paremale. Sisestada saab kuni 40 käsku, mida robot täitma asub. Seadmete juurde kuuluvad erinevad matid, millega õppida tähti, kujundeid, matemaatikat, uusi sõnu, jutustada lugu jne.  Käsulugejasse saab panna juhiseid, vajutada käivitusnuppu ja vaadata, kuidas Blue-Bot programmi täidab.

Roboti abil saab lastele anda esimesed teadmised seadme juhtimisest ja lihtsast programmeerimisest, vahend on hea abiline lugema ja arvutama õppimisel.

Ühest küljest saavad lapsed mängida, kuid teisest küljest on robotitest väga palju kasu ka õppimisel. Õpetajad saavad koos lastega meisterdada erinevaid mängualuseid. Mesimummudega tegelemine arendab laste loogilist mõtlemist ning matemaatilisi ja eneseväljenduse oskusi; samuti aitab paremini mõista põhjuse ja tagajärje seost ning õpetab seadme juhtimist ja programmeerimist.

Õpime koos Bee-Botiga.jpg

  Õpime Blue-Botiga.jpg


Ozobot  ozobot.jpg

Ozobot on programmeeritav ülipisike haridusrobot, mis liigub mööda värvilisi jooni, oskab muuta liikumiskiirust, -suunda ja –stiili ning keda saab juhtida värvitriipudest koodide abil.

Õpime Ozobotiga.jpg

  õpme koos Ozobotiga.jpg

Dash & Dot Wonder Dash robot.jpg

Robotid on sobilikud lastele, kes alles hakkavad programmeerimisega tutvuma. Robot annab tagasiside värvi ja heliga. Tal on küljes kolm mikrofoni, kaugusandurid jms. Lisaks saab ta oma pead liigutada. Koos tahvelarvutiga saab robotit programmeerida liikuma kindlal rajal või muid lihtsamaid tegevusi sooritama. Lapsed õpivad mänguliselt ja loovalt erinevaid probleeme lahendama, areneb loogiline mõtlemine ja eeldused programmeerimisega alustamiseks.

Õpime Dash robotiga.jpg

Qobo  Qobo robot.jpg

Qobo -  eestikeelne programmeeritav robotigu - on ekraanivaba  programmeerimist õpetav interaktiivne robot. Selle kaartidel põhinev ülesehitus ja mängulised ülesanded arendavad laste loogilist mõtlemist ning samal ajal annavad võimaluse oma kätega tegutseda. Ja mis kõige tähtsam – Qobo teo räägib eesti keeles!

Õpime Qobo teoga.jpg

Matatalab Pro set – 1 tk., Matatalab õppeväljakud „Linnud“ ja „Eesti“ matatalab-pro-set-.jpg

Matatalab on komplekt, mis võimaldab varajases eas õppida programmeerimist läbi mängulise ning käelise tegevuse. Programmeerimisklotside asetamisega lauale saavad lapsed kiirelt oma programmi käivitada ja puudub vajadus süle- või tahvelarvuti järele. Komplekt annab lapsele kohese eduelamuse ja õpetab aru saama, et programmeerimine on tegelikult lihtne.

Alustades noorelt, ning olles õppinud programmeerimise põhitõdesid, on lapsed võimelised hiljem haarama palju abstraktsemaid programmeerimisülesandeid ning ei pea selle ees hirmu tundma.

WeDo 2.0 baaskomplekt  Lego Wedo 2.0.jpg

LEGO Education WeDo 2.0 on haarav robootikakomplekt lastele.
Komplekt arendab käelist tegevust, süstib lastesse uudishimu, samal ajal arendab programmeerimise ja insenertehnilise mõtlemise võimet.

Õpime Lego Wedo komplektiga.jpg

Dokumendikaamerad   Lumenc D125.jpg

Dokumendikaamera on elektrooniline seade, millega ükskõik milline element kuvatakse laiendatud kujul. Seda saab ühendada arvutimonitori, televiisori või videoprojektoriga - sel juhul on vaatamine võimalik isegi tavalisel seinal. 

Dokumendikaamerat saab reaalajas kasutada mis tahes objekti kujutise moodustamiseks. Dokumendikaamerad võimaldavad seni olevaid õppevahendeid ja nutivahendeid kasutada efektiivsemalt rühmatöös ja ühistegevustes, mitte ainult individuaalselt.

Tahvelarvutid

tahvelarvuti.jpg       tahvelarvuti2.jpg

Interaktiivsed puutetahvlid

 interaktiivne tahvel.jpg      interatiivne tahvel2.jpg    interaktiivne tahvel3.jpg

Õppetegevuste ilmestamiseks ja näitlikustamiseks õpetajad kasutavad erinevaid IKT-võimalusi,  mis aitavad lihtsustada õppeprotsessi ja muuta see tõhusamaks.

Õppetegevuste läbiviimisel on kasutusele võetud interaktiivsed tahvlid, tahvelarvutid ning dokumendikaamerad.

Lehekülge haldab:

Valeria Erm,
Tallinna Linnamäe Lasteaia direktor
6372 984; direktor@linnamae.edu.ee

 

Viimati muudetud 03.02.2021