Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Nutikuu Luha lasteaias

Nutikuu Luha lasteaias

SUMMAJAD:

Nutikuu jooksul Summajad tutvusid ja said mängida Bee- Botiga, Blue -Botiga, jutupliiatsiga, Tale- Botiga ja katsetada interaktiivseid puslesid. Veel said Summajad tahvelarvutite abiga mängida projekti teemalist Kahoot mängu, külastada 3D planetaariumi. Parajasti oli rühmas käimas projekt "NUTIKA SIPELGAS MIKSMIKSI SEIKLUSED PUTUKATEMAAL!" mis tähendab, et erinevate robootiliste ja nutikate vahendite abiga lapsed tutvusid ja tegid putukate teemalisi avastusi. 

Tutvumine Tale Botiga
Ühel päeval said Summajad tuttavaks lasteaia kõige uuema vahendiga Tale- Botiga mängides toiduainete mängu "Kas putukatele maitseb…?". Mängu abiga arutleti lastega, mida putukad söövad ning ühtlasi õpiti ka robotile õige arvu käskluste andmist. Pärast Tale- Botiga mängimist mindi õue, kuhu pandi koos lastega üles vaatluskatse "Mida putukad söövad?" 

Tahvelarvutite ja liitreaalsus pusle abiga liblika arenguetappide õppimine
Seda, kuidas liblikad arenevad ning millised on nende arenguetapid aitas lastele tutvustada liblika ROLF AR LIFE liitreaalsus pusle. Eelnevalt vaatasime lastega pilte, reastasime neid ning arutlesime, kuidas saab liblikast liblikas, millal on muna, siis röövik, millal see muutub liikumatuks nukuks ja kuidas saab nukust liblikas. Seejärel said lapsed tahvelarvuti abiga liitreaalsus pusle nö "ellu äratada" ning arvata, millise arenguetapiga on tegemist. Tegevuse teises pooles tegid lapsed kunsti, kandes eelnevalt laste poolt šablooni abiga joonistatud ning vajadusel õpetaja abiga välja lõigatud liblika aluse ühele  tiiva poolele värvi ja seejärel värvitrüki tehnikas ka teisele tiivale.

 
SÄRTSUD:
Särtsulastele pakkusid aprillikuus rõõmu nii juba tuttavad kui ka täiesti uued nutivahendid. Näiteks tuli lastele esmakordselt külla väike robot Tale-Bot, kellega koos külastasime loomaaeda, linna ja kujunditemaailma. Roboti juhtimisega alusmatil tulid lapsed kenasti toime ning lastele meeldis väga, et robot eesti keeles rääkida ja juhiseid anda oskas. Veel avastasid lapsed robotit uurides nupu, mis vahvat muusikat mängis ning Särtsulastel oli võimalik selle järgi tantsida. Robot Ozobotiga olid Särtsulapsed juba varasemalt kohtunud. Sel korral valmistasime armsale tuttavale ette kevadise jalutuskäigu pargis. Lapsed joonistasid Ozoboti liikumisraja juurde erinevaid kevade märke ja tunnuseid - robot sai kuulata linnulaulu, nuusutada lilli, sõita jalgrattaga ning kohtus põnevate putukatega!
 
NAKSID:

Aprillikuu Naksides möödus robootika lainel. Uurisime ja avastasime maailma ning saime uusi teadmisi, millised olid  seotud mitmete erinevate robootiliste vahenditega. Nakside lemmikuks osutus tegevus liitreaalsus pusledega. Koos grupiga tuli kokku panna pusledel kujutatud putukate ja kahepaiksete arengu kohta käivad pildid ning seejärel valmistas iga grupp teistele rühmakaaslastele lühiesitluse, kus tutvustati nende arengu etappe ka rühmakaaslastele. Peale esitlusi said lapsed pusled Rolf Mixed Reality äpi abil liikuma panna. Rühmas käiva projekti raames otsisime veel Bee-Botiga tähematilt loodusega ja putukatega seotud pilte ning käisime loomaaias erinevaid loomi pildistamas, et osaleda Tallinna Loomaaia poolt korraldataval ZoFo fotokonkursil.  

 
MIKSITAJAD:

Üheks toredaks Miksitajate ühiseks ettevõtmiseks sai pooletunnine film emadepäevaks. Paari nädala jooksul toimusid lastega intervjuu vormis vestlused, mis salvestati nutitelefoni ja seejärel monteeriti. Film oli pühendatud emadele ning filmi peategelased, lapsed, jutustasid hea meelega emmede elust ja sellest, kui kallid  nende emad on. Kõik lapsed said teada, kuidas isegi lasteaia rühmas saab filmivõtteid teha ning järgmiseks korraks on laste poolt valitud laulu viisil otsustatud teha muusikavideo. Õpetaja kaasrežissööriks saab olla iga laps rühmas.
 

PATSUPAID:

Patsupaid osalesid Tallinna Lasteaia Pääsusilm poolt korraldatud nutikate õuetegevuste väljakutses.
Osalesime kolme nädala väljakutsetes.
Esimese nädala väljakutse oli MAAILM MIKROSKOOBI SILMA LÄBI. Lastel tuli vaadelda viit pilti ja ülesandeks oli arvata ära, mida on pildistatud. Kõik looduslikud objektid olid pärit lasteaia õuealalt. Lapsed pakkusid, et piltidel võib olla muru, liiv, leht, tammetõru, sammal ja kivi. Käisime ka enda õuealal ringi ja otsisime eelnevalt mainitud looduslikke objekte ning leidsime lisaks veel looduslikku materjali, mida saime toas uurida Easy Scope juhtmevaba mikroskoopi kasutades teha neist pilte ja moodustada kollaaž. Kollaaž sai lasteaedade nutikate õuetegevuste Padleti lisatud.
Teise nädala väljakutse oli FOTO VÄLJAKUTSE. Meil tuli pildile saada midagi rohelist, kollast, pruuni ja roosat. Meil oli antud valikuvõimalus, kas saame kõik värvid ühele fotole või koostame  erinevatest fotodest kollaaži. Lapsed taaskord otsisid õueala loodusest soovitud värve ning õpetaja toetas lapsi  pildistamisel.
Kolmanda nädala väljakutse oli GPS KUNST. Ülesandeks oli luua lasteaia ümbruses jalutuskäigul käies nähtust  lõbus muster või tore pilt. Õpetajal tuli idee koos liikumisõpetajaga liikumistegevusena õuealal teha Strava rakenduse abil GPS kunst. Vahva pildike meie õuealal olevatest vahenditest ja leiduvatest objektidest läbitud takistusrada sai kenasti GPS kunsti talletatud.
Tänutäheks aktiivse osalemise eest said Patsupaid elektroonilisel kujul tänukirja Tallinna Lasteaia Pääsusilm poolt.


 

Sarnased uudised