programm ROHELINE KOOL
- Mis on Roheline Kool?
-
Rohelise kooli programmi näol on tegemist tuntuima ülemaailmse keskkonnaharidusprogrammiga õppeasutustele, mille ingliskeelseks nimeks on Eco-Schools Globa
Ülemaailmselt juhib programmi Foundation for Environmental Education (FEE) – Taanis asuv valitsusväline mittetulundusühing, mille eesmärgiks on keskkonnahariduse abil edendada kestlikku arengut. UNESCO tunnustab FEEd kui maailmas juhtivat organisatsiooni keskkonnahariduses ja jätkusuutlikku arengut toetava hariduse propageerijana.
Üle maailma on võrgustikuga liitunud 64 riiki ja üle 59 000 õppeasutuse. Eestis on Rohelise kooli programmiga liitunud üle 170 kooli ja lasteaia.
Eestis koordineerib programmi tegevusi Tartu loodusmaja, kes võttis koordineerimise teatepulga 2019.a sügisel üle MTÜ-lt Koolitus- ja Nõustamiskeskus HARED. Rohelise kooli programmi Eesti koordinaator on Eeva Kirsipuu-Vadi ([email protected])
- Lasteaed Maasikas ROHELINE KOOL
-
Meie lasteaed liitus Rohelise Kooli programmiga septembris 2016.
22. septembril 2016 kirjutas lasteaed Maasikas taotluse, et ühineda ülemaailmse (osaleb 49000 kooli 64 maalt) keskkonnaharidusliku programmiga „Roheline kool“. Tallinna haridusasutustel on võimalik programmis osaleda alates 2016/17 õppeaastast ja Eestis juhib programmi Eesti Looduskaitse Selts, toetab Tallinna Keskkonnaamet ja kuni 09.2019.a. tegevusi korraldas MTÜ Koolitus- ja Nõustamiskeskus HARED, alates 09.2019.a. tegevusi korraldab Tartu Loodusmaja (www.tartuloodusmaja.ee/roheline-kool). Keskkonnasõbralik haridusasutus pöörab tähelepanu keskkonnateadlikule käitumisele nii õppe-kasvatustöös kui asutuse haldamisel.
Projekt „Suur taimejaht“ järgib rohelise kooli programmi põhimõtteid ning põhineb Kew Botaanikaaia (maailma juhtiv botaanikaaed) ressursside alusel väljatöötatud praktilistel tegevustel. Projekti toetavad Tallinna keskkonnaamet ja Toyota Europe. 2016/17 õppeaastal osalesid projektis „Suur taimejaht“ Päikese rühma 5-6 aastased lapsed ja projekt keskendus elurikkusele ning eriti taimedele ja nendega seotud liikidele. Lähemalt uuriti võilille ja pihlakat ja valmistati lasteaia õueala makett. Ainult teadmised ei kujunda lapse suhtumisi ja hoiakuid. Programmis osalemine peaks õpetama last nautima looduses olemist, oskust kogeda ja vaadelda, mõista ökoloogilisi seoseid, mõista inimese ja looduse omavahelisi mõjutusi. Selle tulemusena oskab laps ennast ja ümbritsevat keskkonda väärtustada, õigesti käituda, teha keskkonnaotsuseid ning on tuleviku suhtes vastutustundlik.
Programmi käivitamiseks moodustati keskkonnatöörühm, et koos teha lasteaia keskkonnaülevaatus, kus vaadeldi kõiki Rohelise kooli teemasid ja seejärel koostati lasteaia keskkonnategevuskava.
Lasteaed Maasikale on omistatud ROHELINE LIPP ja sertifikaadid 2017, 2019, 2021 ja 2023
Lasteaed Maasikas ROHELISE KOOLI programmis käsitletavad teemad:
- 2023/2024 õppeaastal:
-
- ELURIKKUS, LOODUS: õpime tundma looduse mitmekesisust, seda vaatlema ja kaitsma.
- GLOBAALNE KODAKONDSUS: austame üksteist, õpime tundma oma ja teiste rahvuste kultuuri, kombeid, tähtpäevi loodust ning kuidas kaitsta elu maakeral.
- VESI, ENERGIA, PRÜGI ja TAASKASUTUS
- 2022/2023 õppeaastal:
-
- ELURIKKUS, LOODS, KESKKONNAKAITSE Elurikkus, loodus, keskkonnakaitse
- TERVIS JA HEAOLU
Globaalne kodakondsus
Meri ja rannik
Vesi ja energia
Kliimamuutused. Jäätmed. Prügi. Taaskasutus. Transport - 2021/2022 õppeaastal:
-
- ELURIKKUS, LOODUS: õpime tundma looduse mitmekesisust, seda vaatlema ja kaitsma.
- GLOBAALNE KODAKONDSUS: austame üksteist, õpime tundma oma ja teiste rahvuste kultuuri, kombeid, tähtpäevi loodust ning kuidas kaitsta elu maakeral.
- TERVIS JA HEAOLU: oleme terved ja rõõmsad, hoiame üksteist ja ümbritsevat, ennetame ohte; väärtustame tervislikku toitu ja vee tähtsust inimese elus ja looduses.
- MERI JA RANNIK. VESI: õpime tundma mere ja rannaala taimi, linde ja loomi, saame teada, miks ja kuidas kaitsta merd, õpime veeohutust, saame teada kellele ja miks on vesi eluks vajalik ja miks peab hoidma vee puhtust ja vett säästma.
- 2020/2021 õppeaastal:
-
ELURIKKUS, LOODUS: õpime tundma looduse mitmekesisust, seda vaatlema ja kaitsma.
ÕUEALA: parim mängu- ja õuesõppe keskkond, kus vaatleme loodust, kasvatame õppeaias aedvilju ja õpime erinevaid tööoskusi.
GLOBAALNE KODAKONDSUS: austame üksteist, õpime tundma oma ja teiste rahvuste kultuuri, kombeid, tähtpäevi loodust ning kuidas kaitsta elu maakeral.
TERVIS JA HEAOLU. VESI: oleme terved ja rõõmsad, hoiame üksteist ja ümbritsevat, ennetame ohte; väärtustame tervislikku toitu ja vee tähtsust inimese elus ja looduses. - 2019/2020 õppeaastal:
-
- ELURIKKUS, LOODUS: tunneme ja hoiame loodust
- ÕUEALA: parim mängu- ja õpikeskkond
- GLOBAALNE KODAKONDSUS: austame üksteist, õpime tundma oma ja teiste rahvuste kultuuri, kombeid, tähtpäevi ja loodust
- MERI JA RANNIK. VESI: õpime tundma mere ja rannaala taimi, linde, ja loomi, saame teada, miks ja kuidas kaitsta merd ja õpime veeohutust, saame teada kellele ja miks on vesi eluks vajalik ja miks peab hoidma vee puhtust ja vett säästma
- 2018/2019 õppeaastal:
-
- ELURIKKUS, LOODUS: tunneme ja hoiame loodust
- ÕUEALA: parim mängu- ja õpikeskkond
- GLOBAALNE KODAKONDSUS: austame üksteist, õpime tundma oma ja teiste rahvuste kultuuri, kombeid, tähtpäevi ja loodust
- MERI JA RANNIK: õpime tundma mere ja rannaala taimi, linde, ja loomi, saame teada, miks ja kuidas kaitsta merd ja õpime veeohutust
- 2017/2018 õppeaastal:
-
- ELURIKKUS, LOODUS: tunneme ja hoiame loodust
- ÕUEALA: parim mängu- ja õpikeskkond
- GLOBAALNE KODAKONDSUS: austame üksteist, õpime tundma oma ja teiste rahvuste kultuuri, kombeid, tähtpäevi ja loodust
- TERVIS JA HEAOLU: oleme terved ja rõõmsad ning hoiame ümbritsevat.
Lisainfo Rohelise kooli programmi kohta saab leida siin