Koolivalmiduse hindamine
Seoses üleminekuga lasteaiast kooli muutub laste põhitegevuse tüüp, mille läbi nad uusi oskusi ja teadmisi omandavad. Kui lasteaias on selleks mäng või mängulised tegevused, siis koolis juba hoopis formaalsemad õppimistegevused. Selline üleminek eeldab lastelt teatud arengutaset ja kehtiv koolieelsete lasteasutuste õppekava paneb lasteaedadele kohustuse seda hinnata. Samuti on lasteaedadel kohustus koolivalmiduse hindamise tulemused fikseerida koolivalmiduskaardil, mis lapsevanema vahendusel edastatakse kooli. Siinkohal märkus, et praegusel ajal pole koolidel siiski kohustust seda kaarti vastu võtta ja seega pole ka lapsevanematel kohustust seda kaarti kooli edastada.
Mida hinnatakse ehk küsimus koolivalmiduse olemusest?
Koolivalmidus on kogum kognitiivseid, sotsiaalseid ja füüsilisi oskusi, mis aitavad lapsel üle minna mänguliselt põhitegevuselt formaalsele õppimisele. Kuna viimane eeldab päris kindlasti kognitiivset valmisolekut, on oht, et koolivalmiduses nähaksegi põhiliselt kognitiivseid oskusi, mis peegelduvad selles, kuivõrd oskab laps lugeda, arvutada või kirjutada. Siiski ei ole need oskused ainsad, mida koolis vaja läheb ja nii on väga oluline lapse tervis ja füüsiline suutlikkus pikalt pingis istuda ja kooliteed käia nagu ka lapse sotsiaalsed oskused - teha koostööd võõra täiskasvanuga, alluda juhistele, mida jagatakse tervele klassile, suhelda klassitäe võõraste lastega jne. Koolivalmidusest saab täpsemalt lugeda nt E.Kulderknupu koostatud raamatust "Laps on peagi koolilaps".