Erivajadustega laps Männiku lasteaias
Võimalikult varakult on oluline märgata laste arengulisi erisusi. Vajalikke tegevusi korraldavad rühma õpetajad, järgides iga lapse individuaalset arengut esimestest päevadest alates, mil laps rühma koosseisuga liitub.
Kõikide laste arengut analüüsitakse ning kirjeldatakse rühma meeskonnas (kõik õpetajad jt spetsialistid, kes selle rühma lastega tegelevad).
Igal sügisel toimub korrapärane erivajaduste väljaselgitamine. Koolipikendust saavatele lastele koostatakse individuaalsed arenduskavad.
Individualiseerimise võimalusteks koolieelsete lasteasutuste tavarühmades on:
- individuaalne lähenemine õpetaja poolt ja tegevuste raskusastme muutmine;
- koostöö logopeediga (kontroll korra aastas ja nõustamine)
- koostöö muusika- ja liikumisõpetajatega;
- lapsevanema pedagoogiline juhendamine jne.
Õppeaasta lõpul teeb rühma meeskond kokkuvõtte tegevuste individualiseerimise ja diferentseerimise tulemuslikkusest.