SVOT tabel | |||||||
TUGEVUSED | N�RKUSED | V�IMALUSED | OHUD | ||||
ASEND | ASEND | ||||||
Suhteliselt
kompaktne linn, soodne asend, rohealade olemasolu, funktsionaalselt arenev tagamaa |
Linna
geogr.asend �lemiste j�rve ja Tallinna lahe vahel |
Liigne polariseerumine Tallinnas | |||||
INIMFAKTOR | INIMFAKTOR | INIMFAKTOR | INIMFAKTOR | ||||
Olemas paljud uuringud ja anal��sid | Uhisk.hoiakud ja v�hene teadlikkus | Transp alane koolitus, uuringud, analuus | Koolitussusteemi j�tkuv mahaj��mus | ||||
Paranev koost�� Tallinn-Harjumaa | Transpordi kahjulik m�ju tervisele kasvab | KOV-de koost�� paranemine | Vananev elanikkond - kaasnevad probleemid | ||||
N�rk liikluskultuur ja kasvatus | Liiklejate madal seaduskuulekus | ||||||
Inimeste fuusilise liikumise v�henemine | |||||||
�T maine on madal | |||||||
Kohalike omavalitsuste ja Tallinna linnavalitsuse erinevate ametite vaheline koost�� on n�rk | |||||||
Inimressursi v�hesus ja kompetentsi v�hesus | |||||||
POLIITILINE TAUST | POLIITILINE TAUST | POLIITILINE TAUST | POLIITILINE TAUST | ||||
Olemas
poliitilised deklaratsioonid s��stvaks arenguks |
J�rjepidava arengu kavandamatus | S��stva transpordiplaneerimise seadmine prioriteetidiks | Riiklik poliitika ei toeta �T arengut | ||||
Tulevikuvisiooni puudumine | Riigi ja EL rahastamise
kaasamine projektidesse |
Kompromisside mittesaavutamine huvi- ja poliitiliste gruppidega | |||||
Arengukavade
ja planeeringute j�rjepidevuse puudumine (AK ei t�ideta) |
AK prioriteetide arvestamine eelarves | Poliitilised kokkulepped on vastuolus s��stva arenguga | |||||
Prioriteetide ja tegevuste vastuolu | Riiklikud tegevused- muutumine �T soosivaks | ||||||
Poliitiline
otsustamatus, poliitiliste otsuste l�hin�gelikkus (perspektiivi puudumine) |
Seadusandluse (pl.seadus ...)muudatused | ||||||
Alarahastatus | Harjumaa koost��komisjoni
loomine (planeerimine..) |
||||||
Kasutaja ja saastaja maksab - printsiip | |||||||
V�line toetus (EL) | |||||||
Palju eeskujusid l�hinaabruses | |||||||
PLANEERIMINE | PLANEERIMINE | PLANEERIMINE | PLANEERIMINE | ||||
Planeeringute
(sh �P-s tr.koridoride) �olemasolu |
Valglinnastumine
(ilma elukeskkonna v�ljaehitamiseta) |
Transpordin�udluse
m�jutamine Mobility Management |
Kompleksse l�henemise
puudumine (planeeringud ja arengukavad) |
||||
KOV
haldussuutmatus planeeringute koostamisel ja t�itmisel |
Liikuvusn�udluse v�henemine | J�tkub kontrollimatu valglinnastumine | |||||
Planeerimisseadusandluse
n�rkus (lihtne muuuta k�rgema astme planeeringut det.pl-ga) |
Luua �T ja kergliikluse kasutust soosiv keskkond | Autokasutuse j�tkuv kasv
planeeringutest tulenevalt |
|||||
Maakasutuse planeerimatus | Planeeringutes arvestada
nn Suur-Tallinnaga |
Transpordi koordineerimine ei toimi | |||||
Kiire areng, infrastruktuur ei j�ua j�rele | Uue teemaplaneeringu koostamine | Asustuse hajumine ja h�renemine | |||||
Arenduste puhul ei arvestata �T vajadustega | Transpordikoridoride m��ratlemine | Monofunktsionaalsuse kasv | |||||
Planeerimistegevuse j�relvalve n�rkus | Transpordiliikide t�� koordineerimine | Linnapiir tuleb (j��b) ette | |||||
Arendaja diktaat, avaliku sektori n�rkus | Autoliikluse piirangute rakendamine | Elukeskkonna kvaliteedi langus | |||||
Planeerimistegevus killustatud | Suunata arendus
raudtee teeninduspiirkonda |
Rohev�rgustiku h�vitamine | |||||
Linna maaomand (m�ju) v�ga v�ike | Uute transpordiliikide rakendamise v�imalus | Planeeringute ja kavade
j�rjepidavuse puudumine |
|||||
V�imaluste maham�ngimine | Reformimata riigimaa v��randamise poliitika | ||||||
Hierarhilise
teedev�rgu puudumine, eelk�ige uusasumites |
J�tkub praegune olukord
det.planeeringute menetlemisel |
||||||
Rraudtee piirkond n�rgalt asustatud | |||||||
�HISTRANSPORT | �HISTRANSPORT | �HISTRANSPORT | �HISTRANSPORT | ||||
Stabiilne
ja hea �T s�steem (liiniv�rk, liigid, piletis�steem,...) mille tulemusena on �T osakaal suht.suur |
�T arengu mahaj��mus, eriti kiirelt kasvavates piirkondades | �T konkurentsiv�ime t�stmine | �T j�tkuv maine langus | ||||
�T
kasutaja on seni veel olemas, |
Liiniv�rgu puudused, n�rk integreeritus kogu regioonis | �T kaasamine �ldplaneeringusse | �T rahastamine ei suurene | ||||
Palju olemasolevaid �T liike | �T alarahastamine, (luhiajalised lepingud | �T rahastamise kasv | �T arengu koridore ei s�ilitata | ||||
Hea �T liiniv�rk | Vananud �T infrastruktuur | �T liiniv�rgu optimeerimine | �T �henduskiirus langeb veelgi | ||||
�htne piletis�steem, soooduspiletid | �T maine on madal, kvaliteet halb, teenindustase (t�ituvus suur, sagedus,puhtus, v�he madalap�hjalisi,...) | Elektritranspordiarengu toetamine | �T juhtide puudus | ||||
Hea �T infos�steem | El.transpordi haavatavus (h�ired, t�rked) | �T prioriteedis�steemi loomine | Dispetsherpunktide likvideerimine | ||||
El.transpordi osakaal on s�ilinud� | Rongiliikluse potentsiaal kasutamata | V�imalus integreeritud �T s�steemi loomiseks (linn-regioon, + raudtee) | |||||
Diametraalsed trammiliinid | Dubleerivad liinid | Olemas koridorid �T
arenguks (n�it. Laagna tee) |
Park-and-Ride ei leia kasutamist | ||||
V�he tangentsiaalseid �hendusi | Alternatiivsete k�tuste kasutamine | ||||||
Puudub �T prioriteedis�steem | �T alternatiivsed
v�inalused (n�udebuss, erivajadustega, koolibuss) |
||||||
�T kasutamine pole prestiizne | V�imalus Park-and-Ride'iks | ||||||
Puudub �T reaalaja infos�steem | |||||||
�T soodustusi ei kompneseerita | |||||||
�T radade v�hesus ja j�relvalve puudumine | |||||||
KERGLIIKLUS | |||||||
Jalgrattas�it on populaarne ja kasvav | Turvalise infrastruktuuri puudumine | Kergliikluse ohutu teedev�rgustiku loomine | Kergliiklejad ei arvesta
teineteteisega ega kasuta neile loodud tingimusi |
||||
JK v�imalused: sh | JK ja JR liiklus on ohtlik | JK tsooni laiendamine, ulek�igurajad | Kergliikluse infrastr
korrashoid ei toeta kasutust |
||||
Autoliikluse piirangud vanalinnas | JR teede v�rgustiku puudumine | JR laenutussusteemi areng� | |||||
JK ala vanalinnas | |||||||
JK ulek�ikude ohutustamine (sh. valgustamine) | |||||||
MUU | MUU | MUU | MUU | ||||
Olulised
tr.terminalid asuvad soodsates kohtades |
Raskeliikluse (sh raudtee) transiit | Sotsiaalse infrastr.
parandamine linnaosades ja tagamaal |
Transpordi t�en�oline kallinemine | ||||
Liikluskorraldus on toimiv | Liiklusohutus madal | Elektrooniline liiklusj�relvalve | Keskkonnaseisundi halvenemine | ||||
Teedev�rgu olukord halb | Opilasveo korraldamine | saaste, m�ra ja vibratsiooni kasv | |||||
Parkimiskohtade puudus
eelk�ige magalates, parkimiskorralduse kvaliteet |
altern,autokasutusviisid car sharing | Turvalisuse v�henemine | |||||
Kaubaveo korraldus kesklinnas | J�relvalve puudumine
kehtestatud piirangute osas |
||||||
Seadusandluse puudumine
el.j�relvalve osas |
|||||||
Kesklinna sadama kaubaveo suurenemine |