Erasmus+ "Narratiivse lähenemisviisi ülesehitamine" TPM projektikohtumine Rootsis
Suve lõpus, 22-24.august, toimus Rootsis rahvusvahelise Erasmus+ projekti “Narratiivse lähenemisviisi ülesehitamine” neljas projektikohtumine, kus Tallinna Meelespea Lasteaeda esindasid direktor Kristina Märks, projekti meeskonna liige Alice Kliemesch ja projekti juht Terje Vandmann.
Teisel päeval külastasime Bergsvikensi lasteaeda, kus meile tegi ettekande sealne haridustehnoloog teemal “Meedia ja narratiivne lähenemine alushariduses”. Presentatsioonis jagati asutuse häid praktikaid seoses meedia ja narratiivse lähenemise koostööst igapäevases lastega töös. Peale ettekannet tutvusime lasteaia meediaruumiga, kuhu olid kokku koondatud kõik igapäevaselt kasutuses olevad IKT ja robootilised vahendid. Peale tuuri asusime taaskord tööle projekti väljunditega. Jagasime mõtteid, kuidas väljundeid oma asutustes kõige paremini rakendada ning leppisime kokku edaspidistes ülesannetes. Peale lõunat tegime projekti sisulisest tööst pausi ning külastasime Euroopa üht suurima veehulgaga koske ehk Storforsenit. Peale mõnusat matka mägises looduses õhtustasime sealses kohalikus restoranis. Päeva lõppedes liikusime tagasi Piteasse, et puhata välja kolmandaks ehk viimaseks projekti kohtumise päevaks.
Kolmanda päeva hommik algas külastuskäiguga kohalikku Pitea linna raamatukokku. Külastuse peamiseks eesmärgiks oli tutvuda raamatukogu lastekirjanduse valikuga erinevates vanuse astmetes. Kuna projekti üheks eesmärgiks on edendada lasteaedade ja raamatukogude omavahelist koostööd siis jagati meile ka sealseid parimaid praktikaid antud valdkonnas. Raamatukogu korraldab erinevaid muinasjutu ja raamatu hommikud nii lasteaia gruppidele kui ka väikelastega peredele. Raamatukogu suuremaks eesmärgiks on kaasata lapsi kõikides vanuse gruppides, alustades imikutest ning lõpetades noorukitega.
Päeva teisel poolel võtsime suuna taaskord Bergsvikensi lasteaeda, kus meile tutvustati sealseid õpperuume ja õueala. Peale tuuri jagati meid kahte erinevasse töötuppa, kus kasutasime erinevaid IKT ja robootilisi vahendeid loomaks põnevaid narratiivse sisuga õppetegevusi, mida saaksime praktiseerida lastega. Lõpetuseks toimusid arutelud seni tehtu ja saavutatu üle ning pandi paika järgmised projekti elluviimist puudutavad sisulised teemad.
Projekti kolm päeva läksid kui linnulennul ning tööd sai tehtud palju. Kaasa võtsime häid mõtteid ja põnevaid ideid, kuidas luua omapoolseid praktikaid. Järgmine projektiga seotud kohtumine on mõeldud õpetajatele ning see koolitus toimub juba oktoobri kuus Itaalias.