Õppetöö korraldus
Lasteaed Mooniõied korraldab õppe- ja kasvatustegevust õppeaastati .
Õppeaasta lasteaias kestab 01. septembrist- 31. augustini. Aktiivne õppeperiood toimub 01.septembrist-31.maini. Suveperioodil planeeritakse üks tegevus päevas, korratakse õpitut läbi õues- ja avastusõppe, tehakse individuaalset tööd. Tähelepanu on laste vabal mängul.
Rühmade õppe- ja kasvatustegevuse korraldus on vastavuses koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava ja Tallinna Lasteaed Mooniõied õppekavaga, arvestades üldtunnustatud pedagoogilisi põhimõtteid ja iga rühma laste vanuseid, arengut ja eripära. Igal rühmal on tegevuskavad, mis on koostatud õppekavast ja aasta tegevusplaanist lähtuvalt, arvestades lasteaia- aasta üldteemat.
Õppe-ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse laste eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, terviseseisundit jne. Õpetajad on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad.
Laps on õppe-ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ja tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.
Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamine
Õppe- ja kasvatustegevus lasteaias toimub rühma päevakava alusel, mis määrab laste eale vastava päevarütmi, une- ja ärkvelolekuaja, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja pedagoogi kavandatud õppe- ja kasvatustegevused.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel arvestab pedagoog lapse arengutaset, vanust ning lapse huve. Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul üldjuhul põhimõttest: lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale.
Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel esitatakse kavandatava perioodi eesmärgid, temaatika, õppesisu ja -tegevused. Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamine on paindlik ja võimaldab pedagoogil teha vajadusel muudatusi.
Õppetegevused viiakse läbi esteetilises, turvalises ning üksi ja ühistegevusi võimaldavas keskkonnas. Õpitavaga tutvutakse loomulikus keskkonnas ja tegevus on seotud eelkõige kodukoha inimeste, looduse ja asutustega.
Tegevuskoha valikul arvestatakse nii üldisi kui ka valdkondade õppe- kasvatustegevuste eesmärke, eri valdkondade sisude ja tegevuste lõimumist, vajalikke vahendeid ning personali kaasamist.
Õppe- ja kasvatustegevuse sisu on esitatud põhivaldkondadas:
- mina ja keskkond
- keel ja kõne
- matemaatika
- kunst
- muusika
- liikumine
- eesti keel kui teine keel
Muusika- ja liikumistegevused:
Muusika- ja liikumistegevused toimuvad igale rühmale kaks korda nädalas, vastavalt õppeaasta alguses kokku lepitud päevadel ja kellaajal.
Läbiviidud õppetegevuste kohta teevad kõik õpetajad päevapõhise kirjelduse ja -analüüsi rühma õppe- ja kasvatustegevuse päevikusse ELIIS´is.