Eestikeelsele õppele üleminek
Põhjalik info Haridus- ja Teadusministeeriumilt https://www.hm.ee/uleminek
Põhjalik info Tallinna linnalt https://www.tallinn.ee/et/haridus/eestikeelsele-oppele-uleminek
Tegevused eestikeelsele õppele üleminekuks Tallinna Muhu Lasteaias 2023/2024. õppeaastal:
Põhjalik info Tallinna linnalt https://www.tallinn.ee/et/haridus/eestikeelsele-oppele-uleminek
Tegevused eestikeelsele õppele üleminekuks Tallinna Muhu Lasteaias 2023/2024. õppeaastal:
- Muusika, liikumine, kontserdid, rutiintegevused on eesti keeles 80%.
- Eesti keele tunnid eralditegevusena on 4 korda nädalas rühmades 6, 7, 9, 10, 11 (3 korda eesti keele õpetaja/ 1 kord -kordab rühmaõpetaja), 2 korda nädalas tasandusrühmades 1, 5 eesti keele õpetajaga, 12.rühmas- osaline keelekümblus meetodil „üks õpetaja-üks keel“.
- Õppekeskkonna kujundamine (rääkivate seinade kujundamine, õppevahendite, mängude, mänguasjade soetamne).
- Õppeprojektid eesti lasteaedadega.
- Huviringid eesti keeles (muusikaline, eesti keel teise keelena).
- Koolivalmidusmäng 12.rühmas (aprill 2024).
- Psühholoogi nõustamine.
Töötajatele suunatud tegevused eesti keele õppimiseks ja kasutamiseks Tallinna Muhu Lasteaias 2023/2024. õppeaastal:
- Programmis “Tööta ja õpi” osalemine (kõik töötajad).
- Formaalne õpe C-1 tasemele alates 1.jaanuarist 2024 (jaanuar-mai) 14 õpetajat.
- Mitteformaalne õpe B2/C-1 tasemele (keelekohvikud, mängutunnid, koostöö eesti lasteaiaga) al. oktoobrist 2023.
- Keeleränne projektis osalemine.
- Metoodiline toetamine, kogemusega vahetuse töötoad.
- Õppe-ja kasvatustöö asjaajamise pidamine on eesti keeles. On lubatud vigadega.
Kavandatav töökorraldus Tallinna Muhu Lasteaias 2024/2025.õppeaastal:
Sõimerühmade koosseisus on 2 lapsehoidjat (B2).
Aiarühmade koosseisus on 1 eestikeelne õpetaja (C1) + 1 õpetaja assistent (B2) + õpetaja abi (A2).
Tasandusrühmade koosseisus on 2 õpetajat (C1) + 1 õpetaja abi (A2).
September-detsember 2024 on kohanemise aeg, kus õpe toimub eesti keeles osalise keelekümblusmeetodi põhjal, üks täiskasvanu abistab lapsi tõlkimise vajaduse tekkimisel.