Õppeaasta eesmärgid ja põhimõtted
ÕPPE-JA KASVATUSTEGEVUSE EESMÄRGID 2024/2025 õppeaastaks
- Õpetajad ja õpetaja assistendid toetavad laste eesti keele arengut ning julgustavad neid eesti keeles rääkima. Lapsed tunnevad end eesti keele keskkonnas vabalt ning julgevad kasutada eestikeelseid sõnu ja lauseid.
- Lasteaed pakub lapsele õpi- ja kasvukeskkonda, kus laps saab õppida ning olla rõõmus ja sõbralik. Lasteaed Naeratus on kaasaegne haridusasutus, kus fookus on lapse suhtlemis-, koostöö- ja eneseregulatsioonioskuste arendamisel.
- Lastele tutvustatakse mitmekülgset kunsti- ja muusikamaailma: tutvutakse erinevate kunstivormide ja muusikastiilidega. Toetatakse lapse loovust ja eneseväljendusoskust.
- Lasteaed toetab lapse arengut, märkab iga lapse individuaalsust ja personaalseid tugevusi ning teeb tihedat koostööd perekonnaga.
Lähtudes riiklikust õppekavast, on õppe-ja kasvatustegevuse üldeesmärk lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ning lasteasutuse koostöös.
Lasteaed Naeratus üldeesmärgid:
1. Lastele on tagatud tervise säilimise ja tugevdamise esteetiline, mitmekesine ja turvaline õppe-ja mängukeskkond ning haritud personal;
2. Laste arengut toetab lasteasutuse koostöö personali, partnerite ning lastevanematega;
3. Laps tunneb Eesti kultuuri ja kombeid, hoolib oma kodumaast.
Üldeesmärgist tulenevalt toetab õppe-ja kasvatustegevus lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ning emotsionaalset arengut.
Kehaline areng
• Laps tunneb huvi sportimise vastu
• Lapsel on arusaam tervise hoidmise tähtsusest
Vaimne areng
• Lapsed on aktiivsed õppijad ja oskavad teha valikuid
• Lapse mõistus on uudishimulik, paindlik ja avatud
• Lapsed on loovad ja julged oma ideede avaldamisel
• Laps oskab kriitiliselt mõelda ning valikuid teha
Sotsiaalne areng
• Laps oskab tegutseda koos ühise eesmärgi nimel
• Laps käitub õigesti erinevates olukordades
• Lapsel arendatud esmased tööharjumused
Emotsionaalne areng
• Laps oskab kujundada õige ja positiivse enesehinnangu
• Laps oskab väljendada oma tundeid
• Laps näeb ilu enda ümber
• Laps tunneb rõõmu suhtlemisest kaaslastega
Õppeaasta põhieesmärkide realiseerimine toimub vastavalt rühmades koostatud tegevuskavale.