Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Elukestva õppe programm Comenius

Elukestva õppe programm Comenius

Comenius logo Projekt rahastatakse EL elukestva õppe programmist SA Archimedese vahendusel.

Eraldatud summa 12 000 eurot.
Projekti nimetus: "Ten Countries, Million Children: We are the future Europeans"
Projekt sai alguse 2010.aastal ja lõppeb 2012 kevad.

Partnerkoolid:

Koordinaatorriik on Türgi
Koordinaatoriks õpetaja  Nurdan Gezgin

Türgis Bursa linnas: Dr. Ayten Bozkaya Anaokulu
www.draytenbozkayaanaaokulu.k12.tr

Ungaris  Debrecenis  DEOEC Napközi Otthonos Ovoda
http://doteovoda.unideb.hu

Hispaanias Mijase linnas: Ceip Los Campanales
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/loscampanales/

Inglismaal Londonis: Berger Primary School
www.berger.hackney.sch.uk

Pallipõnni lasteaias on projekti koordinaatoriks õpetaja Kerstin Kööp

Kokkusaamise seminarid toimuvad igas partnerriigis:

25.-29.oktoober 2010 Türgis (osalesid: Kerstin Kööp, Kirsti Lepp, Maire Kaljuveer)
Aprill 2011 Ungaris
Oktoober 2011 Eestis Pallipõnnis
Jaanuar 2012 Inglismaal
Kevad 2012 projekti lõpetamine  Hispaanias

VAATA MEIE BLOGI
24.aprill- 1.mai 2012.a Hispaanias Mijas

24.aprill (teisipäev) - lendasime varahommikul Tallinnast Saksamaale Frankfurdi ning sealt  edasi Malagasse. Kohale jõudsime õhtupoolikul. Saime lahke vastuvõtu osaliseks ja suundusime  peatuspaika Fuengirola ringkonda, Mijase linnas.

25.aprill (kolmapäev) - külastasime Ceip Los Campanalese lasteaeda, kus meid väga oodati. Erinevad rühmad tutvustasid projektis osalenud riike (Eesti, Ungari, Inglismaa, Türgi, Hispaania). Välja oli pandud  igale riigile omaseid materjale - fotosid, pilte, raamatuid. Lapsed tutvusid projektis osalenud riikide kommete ja traditsioonidega. Külalistele kingiti laste poolt valmistatud meeneid.  Lasteaia saalis toimus kontsert, kus lapsed esitasid külalistele laule, luuletusi ja hispaanlastele omast flamenko tantsu. Pärast kontserti saime ka ise õpetajate juhendamisel flamenko tantsu õppida. Õhkkond oli soe ja meeldiv.

Lõunasöögi hispaaniapärastest toitudest olid kohaliku lasteaia õpetajad külalistele ise valmistanud. Pärastlõunal toimus Comeniuse projekti koosolek.

Õhtupoolikul avanes võimalus külastada  Marbella linna.

26.aprill (neljapäev) - külastasime lastesõime, kus käisid 0-3 eluaastased lapsed. Peale lasteaia külastust suundusime Malagasse, kus külastasime käsitöömeistrit, kes tikkis kuldniidist  ornamente. Tutvusime Malaga linna vaatamisväärsuste ja kaunite paikadega.

27.aprill (reede) - käisime Mijase linnas ja kohtusime linnapeaga. Toimus pidulik ja soe vastuvõtt. Mijase linn asus kõrgel mägedes, kust avanes väga ilus vaade. Õhtusöök möödus flamenkotantsijate lummava tantsu saatel.

28.aprill (laupäev) - toimus ekskursioon ajaloolisse Cordoba linna. Külastasime maailmakuulsat La Cazuela katedraali.

29.aprill (pühapäev) - Fuengirola linnaosas toimus suurejooneline maailmarahvaste festival Feria, kus oli võimalik tutvuda erinevate riikide pärimuse ja kultuuriga.

30.aprill (esmaspäev) - lõpetasime projekti koosviibimise piduliku õhtusöögiga, jagasime kingitusi ja tänusõnu.

Nende päevade jooksul avanes võimalus tutvuda hispaanlaste külalislahkuse, kultuuri ja maitsvate toitudega.

1. mai (teisipäev) - varahommikul alustasime koduteed ning lendasime Malagast Madriidi. Tutvusime kauni  linnaga ja õhtul lendasime Münchenisse ning sealt edasi Tallinasse.

Comeniuse projekti Londoni kohtumine 04.03.-10.03.2012

5.03 (esmaspäev) Oleme kohale jõudnud, majutunud ja jõudnud ka linnaga tutvuda. Esimene kohtumine Ungari kolleegidega.

6.03 (teisipäev) Külastame Berger Primary School’i. Direktor Karen Couldhard tutvustab kooli ja lasteaiarühmi, töökorraldust. Kool on uus (avatud sügis 2010),klassid avarad, seintel on palju materjali käsitletavate teemade kohta. Lapsed õpivad ,mängivad ja tegutsevad nii õues kui toas.

Pärast ringkäiku toimub laste kontsert.

Väike lõunasöök ,on plaanitud, koos Berger Primary kooli vabatahtlikke lastevanematega. Vanemad on valmistanud erinevaid roogasid ja osalevad vestlusringis projektis osalevate maade õpetajatega. Direktor Caren tutvustab meile kooli töökorraldust ja koostööd lastevanematega .

Pärastlõunal külastame Ann Tayler Children’s Centre. See on omalaadne perekeskus. Selles keskuses pakutakse lastehoiu võimalust. Noortel emadel on võimalik abi saada juriidilistes küsimustes, õpetatakse imikute -väikelaste hooldamist ja õpetamist. Võimalus saada arstiabi jne. Õpetatakse inglise keelt. Põhikontingendi peredest moodustavad teistest rahvustest kodanikud.

7.03(Kolmapäev) Hommikul viiakse meid bussiga kesklinna, kus külastame Parlamendihoonet.( The Common House). Giid teeb ülevaate parlamenditöö korraldusest ja traditsioonidest. Lordide kojas käib ekskursioon mööda seda rada ,kuidas kuninganna Elisabeth II tuleb Parlamendi hooaega avama.

Lõuna Noorte kokkade koolis. Huvitavad ja maitsvad road.

Pärastlõunal on kohtumine Raekojas Hackney linnapeaga.

8.03.(neljapäev) Külastame Sutton House. Sutton House on kõige vanem maja Hackney linnaosas (ehitatud 1535). Renoveeritud maja kasutatakse tänapäeval muuseumi, kohviku, kunstigalerii ja  poena. Seal toimuvad aktiivselt koolide haridusprogrammid.

Õhtupoolikul on võimalus imetleda vaadet Londonile kuulsalt vaaterattalt London Eye.

9.03. (Reede) Külastame Lauriston Primary School. Direktor Lisa Sharratt tutvustab meile oma kooli ja sealseid õppimisvõimalusi. Näeme tantsutundi, lasteaia tegevusi ja uurime koostöö võimalusi peredega. Lõunasöök toimub ühiselt koolisöögivahetunni ajal.

Pärastlõunal lahkuvad projektis osalevate maade õpetajad Londonist.

COMENIUSE KÜLALISED EESTIS 10. kuni 14.oktoober 2011

Väike ülevaade programmist, mida pakkusime oma partneritele:

 

10. oktoober 2011 
Saabumispäev. Jalutuskäik Kadriorus ja mere ääres, sadamas...

 

11. oktoober 2011 
10.30-11.30 Kohtumine Õunakese lasteaia juhtkonnaga ja lasteaiaga tutvumine.
14.00 kuni 20.00 Viru raba taimestikuga tutvumine, matkamine rabas.  Pallipõnni töötajad valmistasid kodus  suupisteid ja toimus ühine piknik. Kohtumine Lahemaa Rahvamuusikutega, ühised rahvatantsud, -mängud ja pillide tutvustamine.

 

12. oktoober 2011          
Seminar Pallipõnni lasteaias. Külalistel oli võimalus etnotelgis laulda, isetehtud pillidega mängida, süüa musta leiba. 
Tutvumine lasteaiaga. Projektis olnud rühmade lapsed  tervitasid külalisi.
Pätude rühm kajastas süvendatult Hispaaniat ja Eestit. Pillerkaare Piilud Inglismaad, pakkudes külalistele kella viie teed ja küpsiseid. Pöial liiside rühmas oli avatud türgi basaar ja Karlssonid tutvustasid Ungarit. 
Saalis jätkus mitmetunnine seminar, kus õpetajad esinesid ettekannetega, tutvustades oma töö parimaid näiteid. Arutati projekti järgmist lähetust Inglismaale.
Õhtul toimus ühine õhtusöök Tallinna vanalinnas ja jalutuskäik vanalinnas.

 

13. oktoober 2011
10.00-12.00 Tallinna Ülikooli tutvustus, kohtumine õppejõududega.
15.00-18.00 Vanalinna külastus, teatrite külastus.

 

14. oktoober 2011 

Jalutuskäik Kadriorus ja mere ääres , seminar ja järgmise lähetuse ülesannete arutamine. 

Kõigil päevadel oli võimalik külalistel osa saada külmast põhjatuulest ja rabamatkal ka esimesest lumest, kuid ka meie külalislahkusest ja väga heast õppekasvatustööst  ning õpetajate vahvatest ideedest.

5-9.aprill 2011 a. Ungaris Debrecenis

5.aprill (teisipäev) – lendame Helsingi kaudu Budapesti, sealt rongiga Debreceni. Seame end hotellis sisse ja sööme õhtust türklaste ja ungarlastega. Hilisõhtul jõuavad kohale ka hispaanlased ja inglased, kes õhtusöögiga liituvad.

6.aprill (kolmapäev) – Selgub, et Ungari partnerlasteaed kuulub Kliinikumile, lapsevanemateks on põhiliselt arstid ja meditsiinitöötajad. Kohtumine Kliiniku juhiga. Seejärel esimene lasteaiakülastus. Lapsed esinevad, pakutakse küpsetisi. Soovijatel mõõdetakse veresuhkru taset ja vererõhku. Vaatame rühmades ringi. Seejärel jalutame teise majja, kus on kolm rühma. Lapsed teevad suure etteaste (ungari ja inglise keeles). Vaatame rühmades ringi (lastel söögiaeg) ja külastame ka kõrval asuvat sõimehoonet. Lapsed magavad. Tagasi lasteaeda jõudes pakutakse lõunat, peale seda projekti koosolek. Kõik projektist osa võtvad riigid tutvustavad oma alushariduse süsteemi. Õhtul rahvuslik õhtusöök Vendiofa Csardas.

7.aprill (neljapäev) – külastame Kölcsey Ferenc Teacher Training Collage´t. Sealne juht tutvustab kolledzi ajalugu ja tänapäeva. Väike ekskurisoon kolledzis, kunstiosakonnas. Seejärel külastame kõrvalmajas asuvat Teacher Training Collageś praktika kooli. Kooli direktor tutvustab kooli, külastame kahte muusikatundi. Seejärel lõuna Belgia restoranis ja väike linnaekskursioon. 

8.aprill (reede) – Sõidame linnast välja Hortobagy National Park´i. Uudistame sealset hobuste kasvandust. Saame sõita hobukaarikuga ja julgemad ka ratsutada. Teel tagasi linna teeme peatuse ja saame vaadata-osta Ungari käsitööd. Tagasi Debreceni. Projekti koordinaatoritel kohtumine ja plaanide paika panek. 

9.aprill (laupäev) – Sõidame Budapesti. Bussis lastakse kõigi riikide popmuusikat. Inglased lahkuvad lennujaama. Linnaekskursioon. Parlamendi külastus jääb ära, sest toimub Euroopa Liidu rahandusministrite kohtumine. Lõunatame Biarritzi restoranis. Lahkumine türklastest ja hispaanlastest, kes jäävad veel üheks ööks Budapesti. Meie lennujaama ja Helsingi kaudu koju.

BURSA, TÜRGI 24 – 30 OKTOOBER 2010

TEN COUNTRIES, MILLION CHILDREN: WE ARE THE FUTURE EUROPEANS

Osalejad: Maire Kaljuveer, Kerstin Kööp, Kirsti Lepp

24. OKTOOBER Saabumine Türki, õhtul kohtumine Türgi kordinaator Nurdan Gezginiga.

25 OKTOOBER Hommikul saabumine Dr. Ayten Bozkaya lasteaeda, mis avati 1993 aastal. Toimus pidulik vastuvõtt. Kohal Haridusameti direktor (Mustafa Zeygrip) ja tema asetäitja (Ibrahim Ataman), lasteaia direktor (Sevgi Battalbey),erinevad õpetajad, endine juhataja (Nuran Sen). Pidulik vastuvõtt algas tervitustega, millele järgnes Türgi hümn ja kohalik marss. Pärast seda  tänasid direktor, kordinaator, endine direktor ja haridusmameti direktor kõiki programmist osavõtjaid. Anti üle mõningaid autasud. Järgmisena esinesid lapsed rahvustantsudega, pärast mida oli mitmekäiguline hommikusöök.

Järgmisena vaatasime filmi Bursast ja siis läksime majaga tutvuma. Ühes rühmas olid lapsed valmistanud ette Eesti kaardi ja lipud. Vaatasime muusikatundi ja teisi tegevusi, mida lapsed parasjagu sooritasid.

Kell 12.00 oli meie esimene Projekti koosolek, kus tutvustati erinevate riikide haridussüsteeme ja võrreldi lasteaedade korraldust.

Kella 14.00 paiku külastame BTSO lasteaeda, kus lasteaia direktor Oya Boyacioglu tegi ülevaate meile oma majast. See on eriline lasteaed, sest on ainuke kompleks koolide süsteem, milles on ühildatud lasteaed, algkool, põhikool, gümnaasium ja veel internaadid õpilastele ja puutega laste kool. Mudel on võetud saksmaalt ja senini ennast edukalt õigustanud.

Pealelõunat külastasime Rohelist hauamonumentide maja ja Siidimaja. Sellele järgnes individuaalne Bursa linnaga tutvumine.

26 OKTOOBER Hommikul kohtumine Osmangazi linnapeaga Mustafa Dündariga. Kohtumisel rääkisime käimasolevast programmist, Eestis haridussüsteemist ja meie lasteaiast.

Pärast kohtumist linnapeaga külastasime 100 Yil. lasteaeda, kus direktor Nevra Karabulut meile oma lasteaeda tutvustas. Lasteaias toimus suurejooneline moeshow, kus lapsed koos vanematega olid ettevalmistanud riided taaskasutavatest materjalidest (näiteks kile, paber, riie, pakendid jne.). Türgis on taaskasutus väga tähtsal kohal. Samas lasteaias toimus lõunasöök, kuhu olid kutsutud kõik ümbruskonna lasteaedade ja algkoolide direktorid. Toimus arutelu Türgi ja Eesti hariduse erinevustest.

Õhtul toimus pidulik õhtusöök, millest võtsid osa haridusameti direktor (Mustafa Zeygrip) ja tema asetäitja (Ibrahim Ataman), lasteaia direktor (Sevgi Battalbey), kordinaator Nurdan Gezgin, erinevad õpetajad ja endine juhataja (Nuran Sen). Muljete ja kogemuste vahetamine ja päevakava arutelu.

27 OKTOOBER Hommikul Dr. Ayten Bozkaya lasteaia külastus. Toimusid partnerriikide ettekanded oma maa haridussüsteemi ja konkreetse projektist osa võtva lasteaia tutvustamine.

Lõuna ajal kohtumine kuberner Sehabettin Harbuttiga. Kuberneriga arutelu Eesti ja Hispaania haridusest ja meie programmist. Pärast kohtumist külastame kõrval olevat lasteaeda ja kuulsat Mudanya Armistice hoonet. See hoone oli koht, kus sõlmiti Türgi iseseisvus. Meil tehakse ülevaade majast ja selle tähtsusest Türgile.

28 OKTOOBER Hommikul kohtumine Bursa Haridusministri Atilla Gülsariga. Kohtumisel toimus arutelu Eesti, Hispaania ja Türgi haridussüsteemidest. Kell 11.30 kohtumine haridusameti direktori Mustafa Zeygripi ja tema asetäitja Ibrahim Atamaniga. Hispaania tutvustab oma haridussüsteemi ja saame teada Bursa ringkonna haridusest.

Teine koosolek Ördekili Kultuurikeskus.

Seal arutati:

  • Logo. millinne peaks välja nägema meie logo ja kes selle teeb. Joonistasime koos ühise logo ja valmistajaks Hispaania kordinaator Carmelo;
  • Raamat. Vaja on koostada raamat programmi lõpuks. Vastutaja riik on Ungari ja iga osavõtja riik koostab sinna mitu punkti vastavalt koos otsustatud peatükkidele;
  • Film. Vastutaja riik Eesti. Programmi lõpuks valmib film, milles on reiside ja antud programmi ülevaade. Samuti valmib cd kõigi reisi piltidest;
  • Blogi. Vastutaja riik Hispaania, kes saadan novembri alguseks kõigile maadele paroolid, kuhu saame kirja panna oma tegemised ja toimetused;
  • Kalender. Vastutaja riik Inglismaa;
  • Booklet. Vastuaja riik Türgi. Iga riigi õppekava sisse. Ühele lehele, järjekorras eesmärk, teemad, lähenemine, painduvus ja vanus. Antud booklet valmib Ungari reisiks aprill 2011.

 

Õhtul pidulik õhtusöök Sale restoranis, millest võtavad osa enamus õpetajaid, lasteaeda direktorid. Mitmed sõnavõtud osalejate poolt ja samuti meie poolt. Järgneb rahvusmuusika järgi tantsimine.

 

29 OKTOOBER Varahommikune sõit Istanbuli. Tutvumine vaatamisväärsustega.
Kolmas projekti koosolek.
Koosolekul arutasime järgnevat:

  • blogi (inglise keeles);
  • raamatu väljanägemine, sisu. Otsustasime teha raamatule lisas dvd, kus on näited;
  • ühine maililist;
  • järgmise riigi külastusele kaasa voldiku materjal;
  • järmiste riikide külastused ja ajaline graafik. 
    1) Ungari – aprill 2011,täpne kuupäev selgub november 2010.
    2) Eesti – oktoober 2011.
    3) Inglismaa – jaanuar 2012.
    4) Hispaania – aprilli lõpp 2012
  • küsimustik, mis igast riigis 20 lapsega läbi viiakse. See sisaldab järgnevaid küsimusi:
    1) milliseid riike tead sa maailmast?
    2) mis keeli sa tead?
    3) miks peame õppima  võõrkeeli?
    4) kui sulle tuleb külla välismaalt sõber, siis mida sa näitaksid talle oma riigist?
    5) mis sa arvad, miks on tähtis reisida ja teisi riike külastada?

 

 



30 OKTOOBER Tagasisõit Eestisse.

 

 

 

 

Viimati muudetud 02.06.2024