Erasmus + rahvusvahelised projektid
- Positiivne jälg paremaks tulevikuks 01.09.2023 - 30.11.2024
-
Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri otsusesl rahastati meie kirjutatud Erasmus+ õpirändeprojekt „Positiivne jälg paremaks tulevikuks“, projekti number on 2023-1-EE01-KA122-SCH-000127447. Projekti pikkus on 15 kuud 01.09.2023 kuni 30.11.2024, eraldatud summa 10185 eurot. Projekt võimaldab neljal õpetajal osaleda välisriigis koolitusel ja 1 õpetajal olla töövarjuks.
Projekti meeskond:
Õpetajad: Marge Simmermann, Aire Gruzdev, Monica Riga, Agnes Värk, Laura Õigus
Juhtkond: Urve Sellenberg, Riina Laev
Projketi eesmärgid:
1. Suurenenud on pedagoogide isiklik ja pedagoogiline pädevus, mis on jätkusuutlikkus, kliimamuutused ja roheteemad ning osatakse integreerida teemad õppe – ja õpetamistegevustesse.
2. Saadud on uusi ideid, teadmisi ja inspiratsiooni uutest meetoditest, mida kasutada jätkusuutlikkuse käsitlemiseks ning uusi võimalusi laste kaasamiseks õppeprotsessi.
3. Arendatud on rahvusvahelist ja riiklikku koostööd keskkonnakasvatuse valdkonnas.
Olulisemad teemad:
Lasteaia arengukavas 2022- 2024 on määratletud keskkonna ressursside kokkuhoid ja keskkonnaalane kasvatus lastele. Teadmised nii juhtkonnal kui töötajatel on lihtsustatud- KIKI projektid, elektri, vee, paberi kokkuhoid, pakendite kasutus mänguvahendite valmistamiseks, lisaks prügi sorteerimine. Soov on suurendada teadmisi, kuidas panna igaüht mõistma oma rolli keskkonna heaks midagi ära teha, mõista põhjus tagajärg seost, muuta käitumist endal, läbi laste huvide peredel, kogukonnal.
Soovime perede küsitlemisega teada saada, mis vanemaid huvitab, mida nad juba kliimateadlikkuse alal teavad. Saada tööriistu, kuidas lapsi kaasata ja läbi nende peresid, teisi haridusasutusi kliima -ja keskkonnasäästlikkusega tegelema: energia, elurikkus, tervis ja heaolu, meri, puhas vesi, prügi, taaskasutus, rahaline kokkuhoid teemadel. Õppida korraldama rühmas, lasteaias keskkonna säästlikke tegevusi, projekte. Soov on saada ideesid, kuidas lastele selgitada ületarbimist toidus, plastist mänguasjades, nende käitlemises ja kas suudetakse neist loobuda. Lapsi väga huvitab loodus, loomad, linnud, taimede eest hoolitsemine, aktiivne tegutsemine pärisasjadega köidab ka erivajadusega lapsi, kelle keskendumisvõime pole piisav. Kliima teadlikkuse erinevad valdkonnad – energia, vesi, loodus, kultuur, säästmine , - aktiivsed tegevused ja projektid köidavad lapsi, teadmised kinnistuvad ja lapsel tekib soov hoolida ja tegutseda keskkonda hoidvalt. Kuidas sinna jõuda vajab pedagoogide pädevuste tõstmist ja kuidas uusi ideesid rakendada.
Lasteaias toimuvad keskkonnahoiule suunatud ühisüritused lastele ja üritused kaasates peresid. Pered on kaasatud lasteaia ja riiklikesse projektidesse, mis suunatud puhtama elukeskkonna saavutamiseks. Saadud teadmisi ja kogemusi rakendatakse riiklikesse projektidesse teiste haridusasutustega: näiteks ülelinnaline väljakutse lasteaedadele keskkonnateemal, mis pannakse Padlet keskkonda. Keskkonnateemalise seiklusmängu läbiviimine Mustamäe lasteaedadele MTÜ Mondo Maailmapäevale registreerimisega.
Õpiränded:
Rumeenia, Iasi 24-26.09.2024 töövarjutamine lasteaias Grădinița Cu Program Prelungit nr. 25
Projekti tegevused:
Keskkonnakampaania "Küünlaümbriste jaht"
KIK-i projekt "Saame sõpradeks, mina olen raba"
Pätude rühma projektõpe "Laps ja keskkond"
Keskkonnahariduslik projekt "Prügihunt"
Pokude rühma projektõpe "Pokude teekond keskkonnasõbralikuma tuleviku suunas"
Õuesõppeprogramm "Metsa sees on puud"
Saagikoristusnädal Pallipõnni lasteaias 9-13. september 2024
Maailmakoristuspäev lasteaias 20.09.2024
Mustamäe õpetajate õpituba 21.11.2024
Keskkonnateemaline fotojaht Padlet.com keskkonnas oktoober-november 2024Viimati uuendatud 01.10.2024
- Loodus kui pedagoogiline vahend 06.11.2019 - 05.01.2020 - projekt on lõppenud
-
SA Archimedes rahastas Erasmus+ programmi üldhariduse õpiränne raames meie kirjutatud projekti „Loodus kui pedagoogiline vahend“, projekti number on
2019-1-EE01-KA101-051314. Projekti pikkus on 14 kuud 06.11.2019 kuni 05.01.2021, eraldatud summa 10 265 eurot. Projekt võimaldab neljal õpetajal osaleda välisriigis koolitusel ja 1 õpetajal olla töövarjuks.
Projketi eesmärgiks on kujundada õpetajates ja lastevanemates valmisolek olla iga ilmaga õues.Luua õuesõppe pilootrühm. Õpetajad kasutavad õpikeskkonnana lasteaia õueala, ümberkaudset roheala ja linnaruumi, organiseerivad enam matku loodusesse. Õpirände projekti läbinu omab teadmisi õuesõppest; oskab kavandada ja korraldada õuesõppe tegevusi, kasutades erinevaid aktiivõppe meetodeid ja meeli ning looduse, linna ja IT võimalusi; kujundab lastes keskkonnahoidlikku suhtumist, oma tegevustega on eeskujuks teistele, laieneb õuesõppe rakendamine, mille läbi tugevneb õpetajate ja laste tervist.
Olulisemad teemad:
Õuesõppest ühise arusaama kujundamine õpetajates, lastevanemates. Õuesõppe tegevuste kavandamise, õpikeskkonna loomine ja läbiviimise oskus, kasutades erinevaid meeli, aktiivõppemeetodeid ja mobiiliäppe. Laps liigub aktiivselt iga ilmaga õues. Õpetajate ja lastevanemate suhtumise muutumine - ei ole halba ilma, vaid vale riietus. Lastevanemate kooli läbiviimised tutvustamaks projekti eesmärke, ootusi ja kavandatavaid muudatusi õppetöö läbiviimisel. Parimate praktikate jagamine.
Õpiränded:
Portugali koolitus ICT and free Web Tools in Education: Another way to Teach and to Learn
Erasmus+ KA1 õpiränne Rumeenias 17-21.05.2022
Tegevused lasteaias:
Liikuma Kutsuva Kooli õuesõppenädal Pallipõnni lasteaias 31.10-04.11.2022
Pallipõnn laulab ja tantsib õues 19.10.2022
Pätude lapsed tegid kompostimulda
Pillerkaare Piilude lapsed õppisid õues koos vanavanematega
Pallipõnni lapsed õpivad õppeaias
Pallipõnni lapsed korjasid peale suvepuhkust saaki kasvuhoonest
Rahvusvahelise Erasmus+projekti Be-Child koostööpartnerid osalesid Pallipõnni õuesõppepäeval 10.06.2022
Mustamäe lasteaiaõpetajate õpituba "Pallipõnn õpetab nutikalt õues õppima" 20.04.2022
Talvine õuesõppepäev lasteaias 18.01.2022
Pallipõnni lasteaia nutikas õuesõppepäev 28.10.2021
Sipsikute põnev päev kasvuhoones
Pallipõnni lasteaia lapsed tegelevad linnaaiandusega
Pokude lapsed teevad õues nutikalt lastejoogat
Pokude rühma lapsed otsivad õues kevade märke
Pallipõnni lapsed õppisid tundma erinevaid talispordialasid
Pillerkaare Piilude peedikasvatus
Koolieelikute õuesõppeprogramm "Kes elab metsa sees" 27. oktoober 2020
Töntsa-Täntsad ja Pokud õuesõppel Tädu loodusõpperajal
Sipsikute rühma lapsed õpivad õues
Lääne-Virumaa lasteaiaõpetajad tutvuvad Pallipõnni lasteaia õuesõppega
Pallipõnni lapsed õpivad õues vee - ja liiklusohutust
Naksitrallid õpivad loodust puhtana hoidma
Pallipõnni lapsed teevad õues asfaldikunsti ja hoolitsevad peenrakastide eest
Töntsa-Täntsad ja Pillerkaare Piilud tegelevad õue aindusega
Tuulesellid õpivad õues koostööd tegema
Pokude rühma lapsed kasvatavad saialilli
Töntsa-Täntsade distantsõpe õues
Tuulesellide lapsed õpivad GPS kunstiga tähti
Pillerkaare Piilude õuepäev Harku järve ääres
Naksitrallide lapsed õpivad õues
Koolieelikud Sagadi looduskoolis
Pillerkaare Piilud õpivad seeni tundma
KIK-i õuesõppeprogrammides osalemine
Vikerkaare Tibud talueluga tutvumas
Viimati uuendatud 21.04.2022
- BE - CHILD 01.12.2019 - 31.05.2022 - projekt on lõppenud
-
Meie lasteaed osaleb partnerina Erasmus+ KA2 projektis Build a more inclusive society supporting ECEC educators for the development of soft skills in pre-school children, projekti number 2019-1-IS01-KA201-051137. Projekti algus 1.detsember 2019 kuni 31.mai 2022. Koordinaator on HASKOLI ISLANDS (Islandi Ülikool Reykjavikis). Projekti i üldsumma on 292 658 eurot. Pallipõnni lasteaia projekti eelarve on 25 540 eurot. Projekti partnerid on Rumeeniast GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR 25 IASI linnast. Tšehhist SCOLA EMPIRICA Praha linnast. Itaaliast OPERA NAZIONALE MONTESSORI Rooma linnast. Bulgaariast NATSIONALNA ASOTSIATSIA NA RESURSNITE UCHITELI Sofia linnast. Islandilt lasteaed HEISULEIKSKOLINN KROKUR . Grindaviki linnast. Itaaliast FINANCE & BANKING, ASSOCIAZIONE PER LO SVILUPPO ORGANIZZATIVO EDELLE RISORSE UMANE Rooma linnast
Projekti eesmärk on tõsta alushariduse õpetajate pädevusi arendamaks laste sotsio-emotsionaalseid oskusi. Seeläbi areneb laste teadlikkus võrdsusest ja mitmekesisusest. Lisaks toetame laste üleminekut erinevate haridustasemete vahel, andes lastele varakult võimaluse arendada oma huvisid ning leida tulevikus oma tee tööturul.
BE-CHILD Erasmus+ projekti koduleht
Tulemused
Projekti tulemusel uuenevad õppekeskkonnas kasutatavad meetodid loomaks efektiivsema õpikeskkonna.
Alushariduse õppeasutustes tutvustatakse lapsekeskseid pedagoogilisi lähenemisi, mis toetavad paremini lapse terviklikku arengut
Toetatakse konstruktiivset koostööd õpetajate, laste, vanemate ja kogu alushariduse võrgustiku vahel.
Projekti tulemusena valmis raamat "Hariduslikud mängud alushariduse õpetajatele". Raamat on nähtaval täisversioonina: https://bechild.hi.is/wp-content/uploads/2022/12/Estonia.pdf
Tegevused
Projekti käigus lepitakse kokku ühises metodoloogias ja meetodites, kuidas välja selgitada ja valida välja parimad praktikad õpetamaks sotsio-emotsionaalseid oskuseid varajasest east koolieelsetes lasteasutustes. Hiljem partnerid ühiselt disainivad ja arendavad haridusliku kogumiku tegevusteks, mis toetavad lapsi arendamaks neis peamisi sotsio-emotsionaalseid oskusi ja teisi vajalikke oskusi ja pädevus.
Rahvusvaheline konverents sofias 7-8. september 2022
Õppevisiit Tallinnas 8-10. juuni 2022
Projektikohtumine Itaalias 04-08.04.2022
Kolmas koostöö seminar Tallinnas 17-18.11.2021
Esimene koostöö seminar Prahas
Õpetajate koolitus "Sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste toetamine koolieelses eas"
Meeskonnatöö mängud Tuulesellide rühmas
Sotsiaalsete oskuste õpe kodus distantsõppe ajal
Töntsa Täntsad õpivad nutikalt koostööd tegema
Tuulesellide rühma karude koosolekud
Tuulesellid abistavad abivajajaid
Kogemuste jagamine õpetajate õpitoas 18.02.2020
Viimati uuendatud 12.09.2022
- What`s your move? - projekt on lõppenud
-
Projekti rahastab SA Archimedes.
Projekti nimetus: "Whatś your move? - early intervention through physical activity and the YAP model to promote future wellbeing of disabled children".
Projekti algab 1. september 2016 ja lõppeb 31. august 2018.
Projekti partnerid:
Koordinaatorriik on Island
Islandil Reykjanesbäri linnas Heilsuleikskolinn
http://www.leikskolinn.is/haaleiti/
Norras Jessheimi linnas Läringsverkstedet AS
www.laringsverkstedet.noEestis Tallinna Lasteaed Pallipõnn
www.palliponn.edu.ee
Tallinna Pallipõnni lasteaias on projekti koordinaatoriks õpetaja Laura Õigus. Projektis osalevad Krõllide ja Tuulesellide rühm.Projekti vältel töötame Rahvusvahelise Paraolümpiakomitee poolt välja töötatud spordi ja mängutegevuste programmiga (Young Athletes Program), mis on mõeldud nii erivajadusega kui ka erivajaduseta 2-7-aastastele lastele.
Programmi juurde kuulub laste üldmotoorsete võimete hindamise tabel ning tegevusjuhised.
Programm loob laste oskustele ja võimetele vastavate tegevuste kaudu mängulise ja kaasava keskkonna. Kõikide võimetega lapsed võtavad osa ning nad kõik saavad tegevusest kasu.YAP mudel sai koostatud, et pakkuda varajasi arenguvõimalusi eelkooliealistele lastele, kasutades ära üldmotoorikat arendavaid tegevusi ja mängu. Programm on mõeldud kõikidele lastele, hoolimata võimalikust erivajadusest.
Projekti eesmärgid:
Toetada õpetajaid õppimaks uut metoodikat/varajase sekkumise meetodit, mis aitab last ja perekonda. (YAP)
Mõista ja rõhutada varajase sekkumise tähtsust õpetajate, vanemate ja otsustajate jaoks
Kohandada YAP programmi iga projektis osaleva haridusasutuse spetsiifilistele vajadustele vastavaks, kohanduda vastavalt õpetajatelt tulnud tagasisidele.
Arendada erivajadustega laste üldmotoorikat.
Erasmus+kolmas koostööseminar Eestis 10-13.oktoober 2017