Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Erasmus + rahvusvahelised projektid

Erasmus + rahvusvahelised projektid

Positiivne jälg paremaks tulevikuks 01.09.2023 - 30.11.2024

Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri otsusesl rahastati meie kirjutatud Erasmus+ õpirändeprojekt „Positiivne jälg paremaks tulevikuks“, projekti number on 2023-1-EE01-KA122-SCH-000127447. Projekti pikkus on 15 kuud 01.09.2023 kuni 30.11.2024, eraldatud summa 10185 eurot. Projekt võimaldab neljal õpetajal osaleda välisriigis koolitusel ja 1 õpetajal olla töövarjuks.

 

Projekti meeskond:

Õpetajad: Marge Simmermann, Aire Gruzdev, Monica Riga, Agnes Värk, Laura Õigus

Juhtkond: Urve Sellenberg, Riina Laev

 

Projketi eesmärgid:

1. Suurenenud on pedagoogide isiklik ja pedagoogiline pädevus, mis on jätkusuutlikkus, kliimamuutused ja roheteemad ning osatakse integreerida teemad õppe – ja õpetamistegevustesse.

2. Saadud on uusi ideid, teadmisi ja inspiratsiooni uutest meetoditest, mida kasutada jätkusuutlikkuse käsitlemiseks ning uusi võimalusi laste kaasamiseks õppeprotsessi.

3. Arendatud on rahvusvahelist ja riiklikku koostööd keskkonnakasvatuse valdkonnas.

 

Olulisemad teemad:

Lasteaia arengukavas 2022- 2024 on määratletud keskkonna ressursside kokkuhoid ja keskkonnaalane kasvatus lastele. Teadmised nii juhtkonnal kui töötajatel on lihtsustatud- KIKI projektid, elektri, vee, paberi kokkuhoid, pakendite kasutus mänguvahendite valmistamiseks, lisaks prügi sorteerimine. Soov on suurendada teadmisi, kuidas panna igaüht mõistma oma rolli keskkonna heaks midagi ära teha, mõista põhjus tagajärg seost, muuta käitumist endal, läbi laste huvide peredel, kogukonnal.

Soovime perede küsitlemisega teada saada, mis vanemaid huvitab, mida nad juba kliimateadlikkuse alal teavad. Saada tööriistu, kuidas lapsi kaasata ja läbi nende peresid, teisi haridusasutusi kliima -ja keskkonnasäästlikkusega tegelema: energia, elurikkus, tervis ja heaolu, meri, puhas vesi, prügi, taaskasutus, rahaline kokkuhoid teemadel. Õppida korraldama rühmas, lasteaias keskkonna säästlikke tegevusi, projekte. Soov on saada ideesid, kuidas lastele selgitada ületarbimist toidus, plastist mänguasjades, nende käitlemises ja kas suudetakse neist loobuda. Lapsi väga huvitab loodus, loomad, linnud, taimede eest hoolitsemine, aktiivne tegutsemine pärisasjadega köidab ka erivajadusega lapsi, kelle keskendumisvõime pole piisav. Kliima teadlikkuse erinevad valdkonnad – energia, vesi, loodus, kultuur, säästmine , - aktiivsed tegevused ja projektid köidavad lapsi, teadmised kinnistuvad ja lapsel tekib soov hoolida ja tegutseda keskkonda hoidvalt. Kuidas sinna jõuda vajab pedagoogide pädevuste tõstmist ja kuidas uusi ideesid rakendada.

Lasteaias toimuvad keskkonnahoiule suunatud ühisüritused lastele ja üritused kaasates peresid. Pered on kaasatud lasteaia ja riiklikesse projektidesse, mis suunatud puhtama elukeskkonna saavutamiseks. Saadud teadmisi ja kogemusi rakendatakse riiklikesse projektidesse teiste haridusasutustega: näiteks ülelinnaline väljakutse lasteaedadele keskkonnateemal, mis pannakse Padlet keskkonda. Keskkonnateemalise seiklusmängu läbiviimine Mustamäe lasteaedadele MTÜ Mondo Maailmapäevale registreerimisega.

 

Õpiränded:

Horvaatia, Split 20-26.01.2024 koolitus “Sustainability in Education- introducing Green and Ego lifestyles”.

Tenerife, Santa Cruz 22-26.04.2024 koolitus "Sustainable lifestyles-taking enviromental awareness to action".

Rumeenia, Iasi 24-26.09.2024 töövarjutamine lasteaias Grădinița Cu Program Prelungit nr. 25

 

Projekti tegevused: 

Taaskasutus robotinäitus 

 Keskkonnakampaania "Küünlaümbriste jaht"

Taaskasutus loovlabor 

Linnamesiniku külaskäik

MTÜ Mondo Maailmanädal

Meelteaia rajamine

Rohevahetuslaat

Õppetegevused õppeaias

KIK-i projekt "Saame sõpradeks, mina olen raba"

Kartulivõtunädal

Maailmakoristuspäev

Lilleniit

Õuesõppepäev

Pätude rühma projektõpe "Laps ja keskkond"

Õpetajate õpituba 15.02.2024

Keskkonnahariduslik projekt "Prügihunt" 

Pokude rühma projektõpe "Pokude teekond keskkonnasõbralikuma tuleviku suunas"

Rohevahetuslaat 15.05.2024

Õuesõppeprogramm "Metsa sees on puud"

Saagikoristusnädal Pallipõnni lasteaias 9-13. september 2024

Maailmakoristuspäev lasteaias 20.09.2024

Mustamäe õpetajate õpituba 21.11.2024

Keskkonnateemaline fotojaht Padlet.com keskkonnas oktoober-november 2024

Viimati uuendatud 01.10.2024

Loodus kui pedagoogiline vahend 06.11.2019 - 05.01.2020 - projekt on lõppenud

SA Archimedes rahastas Erasmus+ programmi üldhariduse õpiränne raames meie kirjutatud projekti „Loodus kui pedagoogiline vahend“, projekti number on

2019-1-EE01-KA101-051314. Projekti pikkus on 14 kuud 06.11.2019 kuni 05.01.2021, eraldatud summa 10 265 eurot. Projekt võimaldab neljal õpetajal osaleda välisriigis koolitusel ja 1 õpetajal olla töövarjuks.

Projketi eesmärgiks on kujundada õpetajates ja lastevanemates valmisolek olla iga ilmaga õues.Luua õuesõppe pilootrühm. Õpetajad kasutavad õpikeskkonnana lasteaia õueala, ümberkaudset roheala ja linnaruumi, organiseerivad enam matku loodusesse. Õpirände projekti läbinu omab teadmisi õuesõppest; oskab kavandada ja korraldada õuesõppe tegevusi, kasutades erinevaid aktiivõppe meetodeid ja meeli ning looduse, linna ja IT võimalusi; kujundab lastes keskkonnahoidlikku suhtumist, oma tegevustega on eeskujuks teistele, laieneb õuesõppe rakendamine, mille läbi tugevneb õpetajate ja laste tervist.

Olulisemad teemad:

Õuesõppest ühise arusaama kujundamine õpetajates, lastevanemates. Õuesõppe tegevuste kavandamise, õpikeskkonna loomine ja läbiviimise oskus, kasutades erinevaid meeli, aktiivõppemeetodeid ja mobiiliäppe. Laps liigub aktiivselt iga ilmaga õues. Õpetajate ja lastevanemate suhtumise muutumine - ei ole halba ilma, vaid vale riietus. Lastevanemate kooli läbiviimised tutvustamaks projekti eesmärke, ootusi ja kavandatavaid muudatusi õppetöö läbiviimisel. Parimate praktikate jagamine.

Õpiränded: 

Portugali koolitus ICT and free Web Tools in Education: Another way to Teach and to Learn

Erasmus KA1 õpiränne "Education outside the classruum-Learning from sites, museums, monuments and nature" Küprosel, Limassolis 26-31.03.2022

Erasmus+ KA1 õpiränne Rumeenias 17-21.05.2022

 

Tegevused lasteaias:

Liikuma Kutsuva Kooli õuesõppenädal Pallipõnni lasteaias 31.10-04.11.2022

Pallipõnni õpetajad jagasid üleriigilisel õuesõppekonverentsil õuesõppe tarkusi digivahendeid kasutades 27-28.10.2022

Pallipõnn laulab ja tantsib õues 19.10.2022

Pätude lapsed tegid kompostimulda

Pillerkaare Piilude lapsed õppisid õues koos vanavanematega

Pallipõnnis algas kartulivõtt

Pallipõnni lapsed õpivad õppeaias

Liiklushommikud Pallipõnnis

Pallipõnni lapsed korjasid peale suvepuhkust saaki kasvuhoonest

Rahvusvahelise Erasmus+projekti Be-Child koostööpartnerid osalesid Pallipõnni õuesõppepäeval 10.06.2022

Mustamäe lasteaiaõpetajate õpituba "Pallipõnn õpetab nutikalt õues õppima" 20.04.2022

Talvine õuesõppepäev lasteaias 18.01.2022

Pallipõnni lasteaia nutikas õuesõppepäev 28.10.2021

Sipsikute põnev päev kasvuhoones

Pallipõnni lasteaia lapsed tegelevad linnaaiandusega

Õuesõppepäev 27. aprill 2021

Pokude lapsed teevad õues nutikalt lastejoogat

Pokude rühma lapsed otsivad õues kevade märke

Vastlamängud õues

112 lumele

Pallipõnni lapsed õppisid tundma erinevaid talispordialasid

Pätude rühma Sügisprojekt

Pillerkaare Piilude peedikasvatus

Koolieelikute õuesõppeprogramm "Kes elab metsa sees" 27. oktoober 2020

Õuesõppepäev 13.oktoober 2020

Töntsa-Täntsad ja Pokud õuesõppel Tädu loodusõpperajal

Sipsikute rühma lapsed õpivad õues

Lääne-Virumaa lasteaiaõpetajad tutvuvad Pallipõnni lasteaia õuesõppega

Õuesõppe päev kevadel 

Õuesõppe päev talvel 

Pätud uurivad õues putukaid

Pokude aaretejaht õues

Pallipõnni lapsed õpivad õues vee - ja liiklusohutust

Naksitrallid õpivad loodust puhtana hoidma

Pallipõnni lapsed teevad õues asfaldikunsti ja hoolitsevad peenrakastide eest

Õuesõpe distantsõppe ajal

Töntsa-Täntsad ja Pillerkaare Piilud tegelevad õue aindusega

Tuulesellid õpivad õues koostööd tegema

Pokude rühma lapsed kasvatavad saialilli

Töntsa-Täntsade distantsõpe õues 

Tuulesellide lapsed õpivad GPS kunstiga tähti 

Pillerkaare Piilude õuepäev Harku järve ääres 

Naksitrallide lapsed õpivad õues 

Kostüümipidu õues

Koolieelikud Sagadi looduskoolis

Pillerkaare Piilud õpivad seeni tundma

Õuespordi nädal 

Ohutuspäev

Pallipidu õues

Vikerkaare Tibud aiatunnis

KIK-i õuesõppeprogrammides osalemine 

Vikerkaare Tibud talueluga tutvumas 

Õueteater talvel

 

Viimati uuendatud 21.04.2022

BE - CHILD 01.12.2019 - 31.05.2022 - projekt on lõppenud

Meie lasteaed osaleb partnerina Erasmus+ KA2 projektis Build a more inclusive society supporting ECEC educators for the development of soft skills in pre-school children, projekti number 2019-1-IS01-KA201-051137. Projekti algus 1.detsember 2019 kuni 31.mai 2022. Koordinaator on HASKOLI ISLANDS (Islandi Ülikool Reykjavikis). Projekti i üldsumma on 292 658 eurot. Pallipõnni lasteaia projekti eelarve on 25 540 eurot. Projekti partnerid on Rumeeniast GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR 25 IASI linnast. Tšehhist SCOLA EMPIRICA Praha linnast. Itaaliast OPERA NAZIONALE MONTESSORI Rooma linnast. Bulgaariast NATSIONALNA ASOTSIATSIA NA RESURSNITE UCHITELI Sofia linnast. Islandilt lasteaed HEISULEIKSKOLINN KROKUR . Grindaviki linnast. Itaaliast FINANCE & BANKING, ASSOCIAZIONE PER LO SVILUPPO ORGANIZZATIVO EDELLE RISORSE UMANE Rooma linnast

Projekti eesmärk on tõsta alushariduse õpetajate pädevusi arendamaks laste sotsio-emotsionaalseid oskusi. Seeläbi  areneb laste teadlikkus võrdsusest ja mitmekesisusest. Lisaks toetame laste üleminekut erinevate haridustasemete vahel, andes lastele varakult võimaluse arendada oma huvisid ning leida tulevikus oma tee tööturul.

BE-CHILD Erasmus+ projekti koduleht

 

Tulemused

Projekti tulemusel uuenevad õppekeskkonnas kasutatavad meetodid loomaks efektiivsema õpikeskkonna.

Alushariduse õppeasutustes tutvustatakse lapsekeskseid pedagoogilisi lähenemisi, mis toetavad paremini lapse terviklikku arengut

Toetatakse konstruktiivset koostööd õpetajate, laste, vanemate ja kogu alushariduse võrgustiku vahel.

Projekti tulemusena valmis raamat "Hariduslikud mängud alushariduse õpetajatele". Raamat on nähtaval täisversioonina: https://bechild.hi.is/wp-content/uploads/2022/12/Estonia.pdf

 

Tegevused 

Projekti käigus lepitakse kokku ühises metodoloogias ja meetodites, kuidas välja selgitada ja valida välja parimad praktikad õpetamaks sotsio-emotsionaalseid oskuseid varajasest east koolieelsetes lasteasutustes. Hiljem partnerid ühiselt disainivad ja arendavad haridusliku kogumiku tegevusteks, mis toetavad lapsi arendamaks neis peamisi sotsio-emotsionaalseid oskusi ja teisi vajalikke oskusi ja pädevus. 

 

 

 

 

Rahvusvaheline konverents sofias 7-8. september 2022

Õppevisiit Tallinnas 8-10. juuni 2022

Projektikohtumine Itaalias 04-08.04.2022

Kolmas koostöö seminar Tallinnas 17-18.11.2021

Esimene koostöö seminar Prahas

Õpetajate koolitus "Sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste toetamine koolieelses eas"

Meeskonnatöö mängud Tuulesellide rühmas 

Sotsiaalsete oskuste õpe kodus distantsõppe ajal

Töntsa Täntsad õpivad nutikalt koostööd tegema

Tuulesellide rühma karude koosolekud

Tuulesellid abistavad abivajajaid

Kogemuste jagamine õpetajate õpitoas 18.02.2020

 

Viimati uuendatud 12.09.2022

What`s your move? - projekt on lõppenud

Projekti rahastab SA Archimedes.

Projekti nimetus: "Whatś your move? - early intervention through physical activity and the YAP model to promote future wellbeing of disabled children".

Projekti algab 1. september 2016 ja lõppeb 31. august 2018.

 

Projekti partnerid:

Koordinaatorriik on Island

Islandil Reykjanesbäri linnas Heilsuleikskolinn

http://www.leikskolinn.is/haaleiti/

Norras Jessheimi linnas Läringsverkstedet AS
www.laringsverkstedet.no

Eestis Tallinna Lasteaed Pallipõnn
www.palliponn.edu.ee


Tallinna Pallipõnni lasteaias on projekti koordinaatoriks õpetaja Laura Õigus. Projektis osalevad Krõllide ja Tuulesellide rühm.

Projekti vältel töötame Rahvusvahelise Paraolümpiakomitee poolt välja töötatud spordi ja mängutegevuste programmiga (Young Athletes Program), mis on mõeldud nii erivajadusega kui ka erivajaduseta 2-7-aastastele lastele.

Programmi juurde kuulub laste üldmotoorsete võimete hindamise tabel ning tegevusjuhised.
Programm loob laste oskustele ja võimetele vastavate tegevuste kaudu mängulise ja kaasava keskkonna. Kõikide võimetega lapsed võtavad osa ning nad kõik saavad tegevusest kasu.

YAP mudel sai koostatud, et pakkuda varajasi arenguvõimalusi eelkooliealistele lastele, kasutades ära üldmotoorikat arendavaid tegevusi ja mängu. Programm on mõeldud kõikidele lastele, hoolimata võimalikust erivajadusest. 

 

Projekti eesmärgid:

Toetada õpetajaid õppimaks uut metoodikat/varajase sekkumise meetodit, mis aitab last ja perekonda. (YAP)

Mõista ja rõhutada varajase sekkumise tähtsust õpetajate, vanemate ja otsustajate jaoks

Kohandada YAP programmi iga projektis osaleva haridusasutuse spetsiifilistele vajadustele vastavaks, kohanduda vastavalt õpetajatelt tulnud tagasisidele.

Arendada erivajadustega laste üldmotoorikat.

 

Erasmus+kolmas koostööseminar Eestis 10-13.oktoober 2017

Erasmus+ esimene koostööseminar Islandil 30.10-04.11.2016

Erasmus+ teine koostööseminar Norras 23 -27.04.2017

Viimati muudetud 30.11.2024