Õppeaasta üldeesmärgid
Lasteaia õppeaasta 2024/2025
ÜLDEESMÄRGID:
- Rakendame projektõpet, kus lõimime erinevaid muusikažanreid, rütmimänge, muusikainstrumentide kasutamist ja kunsti tegevusi. Igas projektis suuname lapsi aktiivselt osalema muusikalistes ja kunstilistes tegevustes, et soodustada nende loovat eneseväljendust – fookuses projektõppe rakendamine läbi muusika ja kunsti.
- Kujundame laste arusaama keskkonna- ja loodushoiust läbi praktiliste tegevuste ja igapäevaste harjumuste. Õpetame lastele säästlikku ressursikasutust - paberi, vee, prügi sorteerimine ja elektri säästliku tarbimise. Edendame tervislikke eluviise ja liikumisharjumusi, viies läbi õuesõppe tegevusi vähemalt kord nädalas, lõimides liikumismänge ja avastusõpet – fookuses keskkonna ja loodushoiu väärtustamine.
Pirita Kose Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse põhimõtted:
- Õppe ja kasvatustegevuste läbiviimisel lähtume projektipõhise tööviisi põhimõtetest.
- Laps õpib läbi mängu, tegutsemise, eeskuju, kuulamise, kõnelemise, matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, lugemise, kirjutamise, vestlemise, jutustamise, õppekäikude, võrdlemise, arvutamise, modelleerimise, suhtlemise, mängu, harjutamise, lavastusmängude, iseseisvate, liikumise, musitseerimise ja rühmatööde jms. kaudu.
- Õpetaja / õpetajad on rühmameeskonna juht / juhid. Kõik täiskasvanud on võrdsed, heades suhetes, selgetes tööülesannetes ning eesmärkides. Koostöö toimib erinevatel tasanditel, tagades lapsest lähtuvate põhimõtete rakendamise.
- Täiskasvanu roll on toetada last uute oskuste omandamisel ja suunata lapse enda tegutsemist püstitatud eesmärgi suunas. Rakendame selleks isiklikku eeskuju, mängulisust ja „Oskuste õppe“ metoodikat. Me oleme lapsele tarkadeks kaaslasteks uute oskuste omandamisel, mitte eest ära tegijad. Meil on kannatlikkust ja aega, et võimaldada lapsel ise teha ja harjutada.
- Laps oskab ja julgeb loovalt end väljendada – läbi õuetegevuste, erinevate vahendite ning mängude. Toetame laste loovat eneseväljendust toas ja õues. Töö väikestes gruppides ja regulaarsed õuesõppetegevused.
- Õppimisprotsessid võimaldavad mitmekülgset uurimist, katsetamist, loovat mõtlemist ja oskuste harjutamist. Kõik täiskasvanud lasteaias on õpetajad – olles seeläbi eeskujuks ja toetajaks igale lapsele. Täiskasvanu vastutab teema arendamise ja kogu õpiprotsessi edendamise eest ning analüüsib dokumenteerimisel saadud infot, et planeerida uusi õpikogemusi ja olukordi.
- Õuesõpe, matkad loodusesse, õppekäigud ja väljas viibimine on olulisel kohal lapse silmaringi, väärtuste ja tervisliku eluviisi kujunemisel.
- Oleme eeskujuks sõbralike suhete loomisel ja hoidmisel. Sotsiaalsete oskuste omandamisel rakendame Samm - Sammult metoodikat, kõigis aiarühmades.
- Laps areneb füüsiliselt, vaimselt, sotsiaalselt, emotsionaalselt ning läbi selle kujuneb tal terviklik ja positiivne minapilt ning arusaam tervise hoidmise tähtsusest.
- Õppe- ja kasvatustegevust kavandades ja korraldades arvestatakse laste eripära: võimeid, vanust, sugu, terviseseisundit, keelelist- ja kultuurilist tausta. Last kaasatakse tegevuse kavandamisse, rõhk on protsessil.
- Lapse loomulikku huvi toetatakse, saamaks uusi teadmisi. Laps saab olla loominguline ja julge. Mängud, töövahendid asuvad avatud riiulites ja lapsel on võimalus neid alati kasutada.
- Laps on kaasatud igapäevatoimingutesse (toidu serveerimine, korrashoid, aiandustegevused, riietumine jne) ning tal on kujunenud esmased tööharjumused.
- Laps väärtustab Eesti kultuuri ja pere traditsioone ning teiste kultuuride eripära.
- Õpetajad on koostöös vanematega lapse arengu suunajad ning tema arengut toetava keskkonna loojad, kus on tagatud lapse turvatunne ja eduelamused ning positiivne hoiak eesmärgistatud tegevusele. Õpetajad abistavad ja toetavad lapsevanemaid õppe- ja kasvatusküsimuste lahendamisel.