Kahe ema päev Kellukeste rühma õpetajatena: väärtuslikud õppetunnid ja uued kogemused
Kui meid, lapsevanemaid, paluti võtma enda kanda lasteaia õpetajate rolli, ei tulnud jah-sõna just kergelt. Kodus ühe või kahe lapsega hakkama saamine on üks asi, aga seista silmitsi 17 väikese lapsega oli hoopis teine väljakutse. Just nii palju rõõmsaid ja uudishimulikke lapsi ootas meid sellel erilisel kolmapäeval Kellukeste rühmas.
Lapsevanematele oli see põnev ja silmiavav kogemus – näha seestpoolt, kuidas lasteaiapäev tegelikult kulgeb ja kuidas õpetajad laste rühmadünaamikat juhivad. Kuigi võib tunduda, et õpetajaks olemine on keeruline ülesanne, tegi selle päeva meile lihtsamaks asjaolu, et kõige raskem töö – tegevuste planeerimine – oli juba õpetajate poolt tehtud. Meile anti juhised ja ülevaade päevakavast, mida lastega tegema peaksime, ning mõned soovitused, kuidas lapsi tegevuste ajal suunata.Mida see päev pakkus?
Päeva jooksul oli palju sportlikku liikumist, võistlusmomente, mängulisi tegevusi, arvutamist, joonistamist, kirjutamist ja meisterdamist. Kõige selle juures saime näha tõelist rõõmu laste silmis, kui nad uute ülesannetega silmitsi seisid ja neid edukalt täitsid.
Mida me päeva kaasasime?
Lisaks tavapärastele tegevustele tõime päeva oma oskused ja teadmised, lisades sellele kunstimeelt, loovust, tähelepanu ja osavust. Samuti pidime panustama nutikusse ja võimesse laste vajadusi märgata ning neile tähelepanu pöörata.
Mida me õppisime?
Päev andis meile selge ülevaate, milline on lasteaia õpetaja töö tegelik sisu ja keerukus. Tõdesime, kui suured tänuvõlglased oleme meie rühma õpetajatele. Siin on vaid mõned järeldused, mille me sellest päevast kaasa võtsime:
• Õpetajad saavad hakkama isegi siis, kui kohal on kogu rühm – mitte vaid 17 last, nagu meil, vaid 24.
• Lisaks sellele, et õpetajad suudavad juhendada tegevusi, märkavad nad ka iga lapse vajadusi ja suudavad kogu päeva jooksul täita dokumentatsiooni ja teha fotosid, mida me lapsevanematena Eliisi päevikust näeme.
• Õpetajad peavad pidevalt jälgima päevakava ja rühmade vahelist ajagraafikut, kuna näiteks söömaaeg sõltub teiste rühmade ajakavast.
• Meie üllatuseks oli kõige raskem ülesanne lasta lastel ise lahendusi leida. Lapsevanemana tekib tahtmine kohe appi tulla ja asju ette näidata, kuid õpetajad juhendavad lapsi iseseisvusele.
• Rühmas tegutsedes sai selgeks, kui suur töö käib igapäevaselt lastega. Iga väiksemgi meisterdus, mis esmapilgul tundub lihtne, aitab arendada loogilist mõtlemist ja peenmotoorikat.
• Me mõistsime ka, kui tähtis on lastele stabiilsus ja järjepidevus, ning kui oluline on, et õpetajad tunnevad lapsi, et suunata nende arengut, arvestades igaühe tugevusi ja arengukohti.
Suur tänu õpetajatele ja lapsevanematele!
Pärast seda päeva oleme veelgi tänulikumad meie õpetajatele, kes teevad päevast päeva tohutult tähtsat tööd meie laste arendamisel ja harimisel. Samuti täname südamest kõiki lapsevanemaid, kes usaldasid oma lapsed selleks päevaks kahe ema hoole alla.
Õpetajaks olemine on tõeline kunst, mida me selle päeva jooksul lähemalt tundma õppisime. Aitäh kõigile!
Pirita Kose Lasteaia Kellukeste rühma õpetajad ja lapsevanemad.
Lastega loovalt kasvamine tuleb südamest.