Muusika ja rütmide lõimimine hommikuringidesse ning alagrupitegevustesse – võimalus õpetajate tööriistakastis
12. septembril toimus Pirita Kose Lasteaias inspireeriv õpituba, mida viis läbi Kellukeste rühma õpetaja Kersti Kaevats. Õpitoa teema keskendus rütmimängude ja muusika lõimimise võimalustele lasteaiaõppetegevustesse. Õpitoas osalesid lasteaia õpetajad, kes said praktilisi teadmisi ja oskusi, mil viisil muusika ja rütmi kasutamine aitab laste arengule kaasa.
Õpitoa käigus tutvustati ja harjutati kuut erinevat lähenemisviisi. Näiteks osalesid õpetajad liikumismängus koos muusikaga, tegid rütmimänge nii kehapillil, abivahenditega kui ka pillidega. Samuti said õpetajad harjutada silma-käe koostööd ja kirja eelharjutusi muusika saatel. See pakkus osalejatele võimalust kogeda, kuidas muusika aitab lastel oma liigutusi koordineerida ning rütmi järgida.Õpitoas pöörati suurt tähelepanu ka muusika kuulamisele ja rütmi tuvastamisele. Koostöös loodi grupitööna kolm uut rütmimängu, mis näitasid hästi, kuidas rütmimängud ja muusika võivad olla tõhusad tööriistad laste õppetöös. Õpetajad osalesid tegevustes suure innu ja entusiasmiga ning väljendasid soovi õpitu oma igapäevatöösse rakendada.
Muusika lõimimine õppetegevustesse on oluline, kuna see aitab arendada laste rütmitaju, keskendumisvõimet ja tähelepanu. Lisaks loob see lapse ajus seoseid ning soodustab koostööd rühmakaaslastega, julgustades lapsi ühes tempos tegutsema. Õpituba kinnitas taas, et muusika kasutamine õppetöös võib olla nii lõbus kui ka arendav, pakkudes samal ajal väärtuslikke kogemusi nii lastele kui õpetajatele.
Kokkuvõttes oli õpituba edukas ja inspireeriv ning tõi välja muusika ja rütmimängude potentsiaali rakendamise võimalused lasteaias.
#muusikajakunst #teemaasta