Pirita piirkonna lasteaiaõpetajate "Digi-inspiratsioonipäev"
Teist aastat järjest toimub õpetajate "Digi-inspiratsioonipäev", kus ühel lõunal kogunetakse kokku, et jagada lahedaid ning inspireerivaid kogemusi, sellel aastal leidis sündmus aset Pirita Kose Lasteaias.
Iga piirkonna lasteaed oli valmistanud ette ühe tegevuspesa ja kõik meeskonnad läbisid erinevad tegevuspesad ning vahepeal said kosutada keha suupistete ja jookidega. Inspiratsioonipäeval osales 51 Pirita piirkonna haridustöötajat.
Õpetajad läbisid viis tegevuspesa ja need asetsesid lasteaia erinevates ruumides, mis olid tähistatud värvilise õhupalliga. Pirita Kose Lasteaia tegevuspesa asus muusikasaalis ja õpetajad Raili ja Maria olid ettevalmistanud kolm tegevust. Tutvustatavateks vahenditeks olid Tale-Bot, Codey-Rocky ja õues kasutatavaid heli salvestatavaid nupud. Tale-Boti abil õpiti erinevaid kujuneid, Codey-Rocky roboti abil lahendati erinevaid Eesti rahvuslikke mõistatusi ning heli salvestatavatele nuppudele olid peale loetud erinevaid joonistusülesanded.
Pirita Lasteaia tegevuspesa asus liikumissaalis ja õpetajad Kerli ja Maarja jagasid kolleegidega kogemusi Intelino nutirongi kasutamise võimalustest. Kuna rongi ennast saab rajale liikuma panna nii manuaalselt kui ka nutiseadme abil, siis loob see õpetajale põneva aluspõhja, millele oma tegevus üles ehitada. Selleks, et nutirongi kasutamist erinevate ainevaldkondadega lõimida, tõid juhendajad toredaid näited veduri peatuste targast kasutamisest. Näiteks oli võimalus peatuste ajal kuulata heli salvestava nupu pealt luuletust ning tähistada peatus õige pildiga. Samuti sai peatuses täringu veeretamise tulemusena öelda vastava täishääliku, sulghääliku või kaashäälikuga algav, lõppev või häälikut sisaldav sõna. Samamoodi saab peatuses teha näiteks joogaharjutust või lahendada erinevaid matemaatilisi ülesandeid nii liitmist, lahutamist kui ka millegi transportimist ühest peatusest teise. Õpetaja või laste loovusel pole siinkohal mingeid piire.
Eralasteaed Naba tegevuspesa asus loodustoas ja juhendaja Kärolin jagas võimalusi, mil viisil rakendada keele arendamist läbi meelte (kuulmine, haistmine, nägemine, maitsmine, kompimine) koostöö. Teemaks oli „Kevadised aiatööd“. Keeleõppe parim viis on teha seda: mänguliselt, erinevate meelte koostöös, läbi arutades ja keelt aktiivselt rakendades.
Merivälja Lasteaia tegevuspesa asus koridoris ja teemaks oli “Eesti mäng”, kus õpetaja Eve ja Martiina eestvedamisel avardati maastikuroboti kasutamisvõimalusi. Tegevuspesas moodustati meeskonnad, kes veeretasid täringut, programmeerisid tulemusele vastavalt maastikuroboti ning vastasid põnevatele ja harivatele küsimustele Eesti kohta. Kui vastatakse õigesti, jäädakse selle teema juurde pidama, kui aga vastus on vale, liigub võistkonna maastikurobot ühe sammu võrra tagasi. Mäng saab läbi siis, kui raja lõppu jõuavad kõik võistkonnad. Oluline polnud võit, vaid uued omandatud teadmised. Vahva mängu autor on Hanna Märtha Arusaar.

Padriku Lasteaia tegevuspesa asus meedaitoas ja juhendaja Lea tutvustas õpilugu, mil viisil lastele lindude rahvapärased nimetusi tutvustada kasutades erinevate digivahenditega. Osalejad said tutvuda järgnevate vahenditega: TTS Big-Point; helisalvestavad pesulõksud; Dash ja Dot ning BlueBot/BeeBot. Tegevuste tulemusena arenevad lapsel järgnevad oskused: teab ja tunneb linde nimetuse ja kuju järgi; tunneb ära linnu looduses; seostab rahvapärase nimetuse ja linnu nimetuse; oskab kirjeldada linnu välimust; tunneb ära hääliku ja tähe ning oskus häälida sõnu.
Täname Tallinna Haridusametit, et toetasite ettevõtmist, lisaks täname Pirita Linnaosavalitsust töötubade juhendajatele sümboolsete lisa meenete andmise eest. Suured tänud Pirita Lasteaia, Merivälja Lasteaia, Padriku Lasteaia, Pirita Kose Lasteaia ja Naba Lasteaia õpetajaid, kelle eestvedamisel said kõik osalised inspiratsiooni ning võimaluse osalesid ja vahvalt ühiselt aega veeta.
Uute inspireerivate kohtumisteni!
Pirita lasteaiad