Skip to content
Juurdepääsetavus
 °C

Põhja-Tallinnas ja Kesklinnas seisavad ees liikluskorralduse muudatused

Juuli esimeses pooles muutub liikluskorraldus Põhja-Tallinnas Rannamäe tee, Põhja puiestee ja Kalasadama tänava piirkonnas ning Kesklinnas Toompuiesteel.

Rannamäe tee, Põhja puiestee ja Kalasadama tänava piirkonnas on muudatuste eesmärgiks vähendada autode läbisõidu koormust Kalamaja kitsastel tänavatel ning luua paremad liikumistingimused kergliiklejatele, suureneb ka jalakäijate turvalisus.

„Transiitliiklus suunatakse Kalamaja asumist magistraalidele, luuakse kahesuunaline rattatee Rannamäe teel ja ühistransport muudetakse kiiremaks. Kalaranna tänavast saab edaspidi peatee, kuna see on piisava läbilaskevõimega ja kiireim tee Põhja-Tallinna ja Kesklinna vahel,“ selgitas abilinnapea Andrei Novikov. „Selleks, et Kalaranna tänava poolt saabuv liiklusvoog oleks sujuvam, pikendatakse Kalasadama tänava poolt tulevatele sõidukitele rohelise fooritule aega ja Suure Rannavärava ristmikust saab reguleerimata ristmik. Seni kitsavõitu Rannamäe teele tekib täiendav liikumisruum jalg- ja tõukerattureile – sinna rajatakse kahesuunaline rattatee. See on viimane lõik vanalinna rattaringist, et moodustuks ohutu kergliiklustee ümber vanalinna.“  

Liikluskorralduse muudatus parandab abilinnapea sõnul ühistranspordi liikumiskiirust ja suurendab seeläbi tõenäoliselt ka sõitjate arvu. „Kuna transiitliiklus suunatakse kitsastelt Kalamaja tänavatelt mujale, paraneb eeldatavasti ka bussiliini nr 3 kiirus. Et aga uus liiklusskeem ei võimalda teha vasakpööret Suurtüki tänavalt Rannamäe teele, hakkab buss liikuma teiselt poolt vanalinna ehk mööda Toompuiesteed ja Kaarli puiesteed. Ühtlasi tekib otseühendus Balti jaama ja Vabaduse väljaku vahel, mida on soovinud paljud linlased juba pikka aega,“ lisas Novikov.

Tähele tuleb veel panna, et Põhja Rimi kõrval olev Põhja puiestee lõik Niine ja Soo tänava vahel muutub edaspidi kahesuunaliseks. Vasakpöördeid Suurtüki tänavalt Rannamäe teele ning Rannamäe teelt Mere ja Põhja puiesteele enam teha ei saa.

Liiklusskorralduse muudatused: skeemid 1, 2, 3 (roheline - rattarada; sinine – kohaliku liikluse trass; lilla – transiitliikluse trass); bussiliini nr 3 muudatused: skeem 4

Toompuiesteel joonitakse mõlemas suunas välja normaallaiuses ühesuunalised rattarajad ja muutub mootorsõidukite sõiduradade arv.

Novikovi sõnul on Toompuiestee uue lahenduse oluliseks eesmärgiks tagada jalakäijate ja ratturite turvalisus ning turvatunne. „Rattaradade väljajoonimise ja muust sõiduteest eraldamisega on võimalik viia jalg- ja tõukeratturid kõnniteelt eraldi liikumisruumi, millest võidavad nii ratturid kui ka jalakäijad,“ märkis Novikov ja lisas, et paratamatult toob see kaasa muudatusi ka olemasolevas tänavaruumis. „Ülekäiguraja juures Kaarli polikliiniku ees on kitsad olud kõigile liiklejatele ning bussipeatustes tuleb ratturitel ja bussijuhtidel omavahel sõbralikult suhelda – luua silmside ja arusaamine, kes kellele teed annab. Tulevikus seisab ees tänava rekonstrueerimine, mille raames kavandame ka need kohad kõigile liiklejatele sobivamaks.“

Mootorsõidukite sõiduradadel rakendatakse 2+1 lahendust. Mõtteliseks teljeks saab olema Paldiski maantee, kus kaks sõidurada liigub Balti jaama ja kaks sõidurada Kaarli puiestee suunas. Vastassuunas hakkab olema üks sõidurada, va mõned ristmikud (nt Tehnika ristmik). Mootorsõidukite piirkiirus langetatakse 40 km/h. Uuringuga on kindlaks tehtud, et ummikuid see ei suurenda, kuid väiksem sõidukiirus tagab sujuvama liiklusvoo ning vähendab ka kütusekulu, õhusaastet ja müra.

Go Hotel Schnelli (Toompuiestee 37/1) ees kaovad ära tänavamaal olnud parkimiskohad bussidele ning sealt hakkab läbi kulgema püstmärgistega ääristatud rattatee. Pöörderada hotelli ette tuleb aga senisest suurema laiusega. Von Stackelberg Hotel’i (Toompuiestee 23) juures ei ole põhitänavatel parkimine ja peatumine võimalik ei praegu ega ka tulevikus. Uue lahendusega jääb hotelliesine kõnniteeruum aga üksnes jalakäijatele. L'Ermitage hotell (Toompuiestee 19) ees Toompuiesteel on peatumine praegugi keelatud, ent rattarada eraldatakse püstmärgistega.

Liikluskorralduse muudatused Toompuiesteel: skeemid 5 ja 6 (skeem 6: roheline nool – sõiduradade arv, mis ei muutu; punane nool – sõiduradade arv, mis väheneb)

Täna, 6. juulil algas Toompuiesteel ja Rannamäe teel vana teemärgistuse eemaldamine. Esmaspäeva, 11. juuli õhtul on plaanis alustada eelmärgistuse joonimist ning kui ilm lubab, joonitakse seejärel maha ka püsimärgistus.     

Juuresolev foto on illustratiivne

Skeem 1: Liikluskorralduse muudatus Rannamäe teel ja Põhja puiesteel ning Soo, Niine ja Kalaranna tänaval  

Põhja Tallinna liikluse skeem 1.1

  Skeem 2:   Liikluskorralduse muudatus 

Põhja Tallinna liikluse skeem 2.1

Skeem 3: Kalaranna tänav muutub peateeks, Tööstuse tänavalt saabudes tuleb teed

Põhja Tallinna liikluse skeem 3.1

Skeem 4: bussiliini nr 3 muudatused

Skeem 4

Skeem 5 ja 6: muudatused Toompuiesteel 

skeem 5

 

Põhja Tallinna liikluse skeem 6.1