Skip to content
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C

Vana-Kalamaja tänava ehitustöödega alustati Kalaranna ehk merepoolsest otsast

Põhja-Tallinnas alustati Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimisega lõigul Suur-Patarei kuni Köie tn ning järgmisest esmaspäevast, 5. septembrist suletakse sissesõit Nunne tänavale.

kasvulava 3d balti jaama plats.jpg
5. septembril alustatakse Toompuiestee ja Nunne tänava ristmiku esimese etapi töödega, mis kestavad kuni oktoobrikuu lõpuni. Ristmiku ehitustööde ajal on Nunne tänavale ligipääs Suurtüki tänavalt, Laia tn ja Suur-Kloostri tänava kaudu. Nunne tn sulgemise ajal tähistatakse Lai tn 29 hoone esisel alal ajutiste liiklusmärkidega parkimise keelutsoon, kuid kooliõpilasi transportivatele sõidukitele võimaldatakse peatuspaik. Toompuiesteel jääb läbipääs mõlemas suunas 1 sõidurajaga (1+1 rada). Balti jaama parklast saab liikuda Toompuiesteele Tehnika tn suunas.

Tallinna abilinnapea Vladimir Sveti sõnul valmib Vana-Kalamaja rekonstrueerimisega kvaliteetne linnaruum, kus on mugav ja turvaline kõigil – jalakäijal, ratturil, autojuhil. „Ent  suured muudatused tulevad ka Balti jaama taga, kus praegu on bussiparkla. Tänav jätkub läbi selle ruumi ja sealt saab mugavalt Vanalinna maa-alusesse tunnelisse laskumata,“ märkis Svet. 

Soo tänava ja Vana -Kalamaja ristmik suletakse liiklusele 12. septembril ja ristmik on suletud viis  nädalat – uuesti avatakse see liikluseks 17. oktoobril. Soo tn ristmiku sulgemise ajal on buss nr 3 suunatud ümbersõidule Kalaranna tänavale.

Rekonstrueerimise piirkond algab Nunne tänava Toompuiestee poolsest otsast ja lõppeb Suur-Patarei tänavaga ning kulgeb valdavalt mööda Vana-Kalamaja tänavat. Ala hõlmab ka uut Balti jaama platsi ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi põhikooli hoone ees olevat platsi. Ühtekokku kestavad Vana-Kalamaja rekonstrueerimistööd ligi aasta, tööde tähtaeg on juuli 2023.

„Vana-Kalamaja ehitustööde ajal on piirkonna elanike igapäeva elu pikalt häiritud. Kuid uus kaasaegne tänav, mis loob ka turvalisust, on seda väärt. Oluline on, et elanikel oleks kogu ehituse vältel vajalik info liikluskorraldusest ja ehitustöödega kaasnevast,“ ütles Põhja-Tallinna vanem Manuela Pihlap. 

Ümberehitatud tänav ühendab Kalamaja ja Vanalinna ning jalakäijad viiakse praegu kasutusel olevast maa-alusest tunnelist maa peale. Ümberehitatud tänaval on antud jalakäijatele ja jalgratturitele autodega võrreldes rohkem ruumi ning tänavaruum saab uue ilme kaasaegse tänavamööbli, haljastuse ja väljakute näol. 

Vana-Kalamaja tänavaruumi uuendatakse 2017. aastal arhitektuurivõistluse võitnud töö „Kasvulava“ põhjal, mille on loonud arhitektuuribüroo Kavakava OÜ arhitektid Siiri Vallner, Indrek Peil ja Kristel Niisuke. Töid teostab Tallinna Teede AS.

Tegemist on Euroopa Regionaalarengu Fondist kaasrahastatava projektiga.