Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Erivajadustega lapse arengu toetamise põhimõtted ja korraldus

Erivajadustega lapse arengu toetamise põhimõtted ja korraldus

Erivajadustega laps on laps, kellel:

  • on raskusi sotsiaalse kohanemisega, käib harva lasteaias, perekondlik isolatsioon;
  • on teisest keelekultuurist;
  • on füüsiliste protsesside madal arengutase;
  • on hindamise tulemustel väga madal arengutase Õppekava ühes või mitmes osas;
  • on hindamise tulemustel kõrge arengutase Õppekava ühes või mitmes osas, andekas mingis  tegevuse valdkonnas ( teatri, kujutava kunsti, intellektuaalse, füüsilise, sotsiaalselt efektiivse);
  • laps ei läinud kooli, jäi veel aastaks vanemasse rühma; 
  • isikulised iseärasused (nõrk motivatsioon, kerge ärrituvus, käitumishäired, tahte emotsionaalse sfääri psühholoogiline tasakaalutus, puudulik perekasvatus).

Töökorraldus erivajadustega laste toetamiseks

  1. Rühma õpetaja eraldab erivajadustega lapsi vaatlemiseks arengu hindamise ja vanematega vestluse alusel õppeaasta alguses.
  2. Logopeed eraldab kõnearengu probleemidega lapsed.
  3. Rühma õpetaja koostab individuaalse arengukava lapsele, kes vajab erilist toetust (lisatunnid, lisatähelepanu vajadus, mängud, individuaalsed vestlused).
  4. Logopeed teeb tööd kõne korrektsiooni alal ning tegeleb dokumentatsiooniga.
  5. Rühma õpetaja loob  sellise keskkonna, mis vastab erivajadustega lapse võimetele ja motiveerib teda.
  6. Rühma õpetaja kasutab erivajadustega lapsega töötades järgmisi meetodeid ja võtteid:
    - laste saam-sammuline arendamine, õpetamise jaotamine operatsioonideks ja erijärjestuseks,
    - sõnalise materjali keerukuse vähendamine jõukohase tasemini,
    - lapse tegevuse reguleerimine ja korraldamine,
    - väliste abivahendite kasutamine (pildid, sümbolid),
    - lisakohtade organiseerimine individuaalseks tööks, üksinduseks (andekad lapsed, teine keelekultuur, mahajäämus arengus).
  7. Erivajadustega laste arendamine, infovahetus, lapse arengule hinnangu andmine, arendava tegevuse planeerimine toimub õpetajate ja vanemate koostöö raames.
  8. Juhul kui rühmas tekib psühholoogiline probleem kutsutakse konsultatsiooniks psühholoog.

Õppeaasta lõpus teeb õpetaja erivajadustega  lapsega individuaalse arengukava täitmise tulemustest järeldused. 

Viimati muudetud 20.09.2022