Haridusrobootika lasteaias.
Tänapäeva kiirelt arenevas tehnoloogiamaailmas on äärmiselt oluline, et juba varases eas lasteaias astuksime samme.
Just sellest arusaamast lähtudes otsustas meie lasteaed liituda Insplay RoboMentor programmiga. Soovisime tugevdada õpetajate oskusi haridusrobootika vallas ning pakkuda lastele mängulist, kuid samas arendavat kokkupuudet tehnoloogiaga.Meie lasteaia eesmärk RoboMentor programmiga liitumisel oli mitmetahuline:
- Arendada laste loogilist mõtlemist, probleemilahendusoskust ja koostöövõimet läbi praktilise ja mängulise tegevuse.
- Tõsta õpetajate teadlikkust ja enesekindlust haridusrobootika kasutamisel.
- Luua kogukondlik õpikogemus – õppida koos teiste lasteaedadega, jagada parimaid praktikaid ning ammutada inspiratsiooni ja tuge.
Peame laste digipädevuste arendamist väga oluliseks, kuna tehnoloogilised oskused ja arusaamine digimaailmast on osa 21. sajandi põhiõigustest. Digipädevused ei tähenda üksnes tehnika kasutamist, vaid ka selle mõistmist, loovat rakendamist ja kriitilist mõtlemist. Haridusrobootika ühendab kõik need aspektid mänguliseks ja lapsesõbralikuks tervikuks. See ei asenda traditsioonilisi mängu- ja õppemeetodeid, vaid täiendab neid, aidates luua mitmekesist ja kaasavat õpikeskkonda.
Haridusrobootika kasutamine toetab laste loovust, eneseväljendusoskust ja meeskonnatööd. See loob samuti silla tulevikuoskuste juurde, kuna tehnoloogia mõistmine ja rakendamine muutuvad üha olulisemaks kõigis eluvaldkondades. Kui õpetame lapsi juba varakult roboteid „mõtlema panema“, arendame ka nende võimet mõelda ise – iseseisvalt, loovalt ja vastutustundlikult.
Meie lasteaed on astunud kindlaid samme, et haridusrobootika muutuks loomulikuks osaks kogu asutuse õpikäsitusest.
- 14.märts – 4.juuni 2025 õppealajuhataja Liia Tuvik ja õpetaja Hanna-Liisa Koit osalesid Insplay RoboMentor programmis.
- Loodud on robootika töörühm. Töörühma liikmed on: õppealajuhataja Liia Tuvik, õpetaja Hanna-Liisa Koit, õpetaja assistent Svetlana Avdejeva, õpetaja assistent Valentina Zabairatšnaja, õpetaja Diana Eilinen, õpetaja Sirli Pilli, õpetaja Riina Salak.
- Oleme korraldanud õpetajatele robotika sisekoolitusi: 19.märtsil, 24. märtsil, 25.märtsil,
- 15. aprillil toimus Kiireke rühmas koostöös lapsevanematega vahva ühistegevus – robotite programmeerimine.
- 16. aprillil osalesid robotika koolitustel: õppealajuhataja Liia Tuvik – Tallinna Mardi lasteaias, õpetaja Sirje Marist – Tallinna Vormsi lasteaias, õpetaja Diana Eilinen ja assistent Valentina Zabairatšnaja Tallinna Lepatriinu lasteaias.
- 17. aprillil osalesid Lepatriinu rühma lapsed õpetaja Natalja Freiberg juhtimisel digimängus “Arst Aibolit kiirustab appi” Zoomi kaudu, mida korraldas Tallinna Liikuri lasteaed.
- Kristallikese rühma lapsed osalesid õpetaja assistent Valentina Zabairatšnaja ja õpetaja Diana Eilinen juhtimisel videokonkursil "Robotants"., mida korraldas Tallinna Lindakivi Lasteaed (I koht)
- 16. aprillil Kiireke rühma lapsed osalesid üleskutsel „GPS kunsti näitus“ , mille korraldas Tallinna Tuule Lasteaed.
- Meie lasteaed on teinud üleskutse Lasnamäe Linnaosa lasteaedade õpetajatele, kes töötavad erivajadustega lastega, jagada tegevuskirjeldusi platvormil Padlet.
- Oleme loonud ka oma Padlet-keskkonna, kuhu kogume erinevaid tegevusideid ja kogemusi robotitega töötamisel.
- Lasteaias on loodud "Robotite park" – mängutuba, kus asuvad erinevad robotid, mida õpetajad saavad laenutada tegevusteks või tulla koos lastega mängima.
- Lasteaias toimuvad regulaarselt tegevused robotite kasutamisega. See kajastub ka igakuistes tegevusplaanides.
- Alates 28.aprill laste loovtööde näitus "Minu lemmik robot".
Edaspidi plaanime jätkata koolitustega, jagada kogemusi kolleegide ja teiste lasteaedadega ning kaasata aktiivselt lapsevanemaid. Töö haridusrobootikaga jätkub!