Registreeru tallinlaseks
Registreeri oma täpne elukoht, et saada elukohaga seotud kohalikke teenuseid (nt tasuta ühistransport või lasteaiakoht) ja riigi teenuseid (nt juhiloa pikendamine).
Tallinna elanikuks registreerimiseks on vaja isikukoodi. Isikukoodi puudumisel on vaja esmalt moodustada isikukood.
Elukoha andmeid uuendada on lihtne. Seda saab teha:
- portaalis rahvastikuregister.ee
- saates elukohateade linnaosavalitsusele posti või e-posti teel. Vaata kontakte ja juhiseid.
- kohapeal elukohajärgses linnaosavalitsuses, linnakantselei teenindusbüroos või Tallinna Perekonnaseisuametis.
- Mis kasu ma saan end tallinlaseks registreerimisest?
-
Tallinna ametlikule elanikul on õigus saada soodustusi nagu näiteks:
- Tasuta ühistransport
- Sünnitoetus
- Imikupakk
- Pensionilisa ja Pensionilisa soodustused
- Soodustused ja toetused lasteaias
- Õppeaasta alguse toetus (ranitsatoetus)
- Lapse sünnitunnistuse pidulik kätteandmine raekojas
- Puudega lapse toetus
- Koduomaniku maamaksuvabastus
- Spordiklubide ja noortelaagrite toetused
- Sotsiaal- ja munitsipaaleluase
- Sissetulekust sõltuvad sotsiaaltoetused
- Elaniku parkimistasu soodustus
- Milliseid dokumente on elukoha registreerimisel vaja?
-
Sul on vaja esitada:
- täidetud elukohateate vorm;
- koopia isikut tõendava dokumendi isikuandmetega lehest, kui saadad paberdokumendid posti teel;
- Kui Sa ei ole elukohateates märgitud ruumi omanik, tuleb elukohateatele lisada ruumi kasutamise õigust tõendava dokumendi koopia (nt üürileping) või ruumi omaniku luba (allkiri elukohateatel või nõusolek eraldi dokumendina) elukohateates nimetatud elukoha andmete kandmiseks rahvastikuregistrisse;
- kaasomandis oleva ruumi andmete esitamisel on vaja kõigi kaasomanike või nende esindajate nõusolekut elukoha andmete esitamiseks. Kui ruumi omanikud on sõlminud kaasomandi kasutamise kokkuleppe, lisatakse kaasomanike nõusoleku asemel elukohateatele kaasomanike kokkulepet tõendav dokument;
- alaealise lapse elukoha registreerimisel teise hooldusõigusliku vanema allkirjastatud nõusolek kas eraldi dokumendina või elukohateatele märgituna;
- laevapere liikmeks olemist tõendav dokument, kui elukohana esitatakse Eesti laevaregistrisse kantud laev ja kodusadam.
- Kui kaua võtab aega elukoha registreerimine?
-
Seadusest tulenev menetlusaeg on kuni kümme tööpäeva elukohateate vastuvõtmisest. Riigiportaalis elukohateate esitamisel ei muutu avaldaja elukoht automaatselt, vaid laekub pärast kõigi nõutavate digiallkirjade panemist ametniku töölauale. Ametnik teeb elukohakande rahvastikuregistrisse pärast kõigi esitatud andmete õigsuse kontrollimist. Elukohateate menetluse käiku saab jälgida portaalis eesti.ee.
Kui ei ole järjekorda, võib asutuses kohapeal kuluda elukoha registreerimiseks vaid 15 minutit.
Seotud teenused
- Elukoha aadressi muutmine rahvastikuregistris: Juhised elukoha andmete muutmiseks ja kontaktid.
- Elukoha aadressi muutmine ruumi omaniku õigustatud nõudmisel: Ruumi omanik (koos kaas- või ühisomanikega) võib taotleda isikute aadresside muutmist rahvastikuregistris, kui neil isikutel puudub sellele omanikule kuuluvas ruumis elamise õigus ja nad on sealt elamast lahkunud.
- Elukohatõend: Elukohatõendite väljastamine isikule tema enda, alaealise lapse ja/või eestkostetava kohta.
- Arhiivipäring ehitise inventeerimisandmete kohta: Koopiate väljastamine linnaarhiivi üle antud Tallinna Hooneregistri arhiivis (hõlmab dokumente kuni aastani 2003) olevatest ehitiste inventeerimise dokumentidest.
- Arhiivipäring omandiõiguslike andmete kohta: Omandiõigust puudutavate andmete väljastamine Tallinna linnas või Harjumaal asuva kinnisvara (maja või krunt) kohta.