Õpilase arengu ja õppimise toetamise põhimõtted
Sõltumata lapse vaimsetest võimetest, teadmiste tasemest, oskustest ja huvidest, andekusest ning erivajadustest on võimalik õpilase toetamiseks ja õppetöö individualiseerimiseks rakendada alljärgnevaid meetmeid:
- õpiabi ainetunnis:
1. puhkepaus(id) ainetunnis;
2. teksti lihtsustamine või ette lugemine;
3. abivahendite kasutamine igapäevases õppetöös (tabelid, raudvaravihikud, sõnaraamatud jne);
4. erimetoodilised töövõtted;
5. diferentseeritud hindamine. - õpiabirühmade töö: eripedagoogline ja logopeediline õpiabi;
- lisatunnid/konsultatsioonid (sh veebi konsultatsioonitunnid);
- pikapäevatunnid (vt lähemalt “Pikapäevarühma töökorralduse alused”);
- klassist eraldi (individuaalselt) õpetamine;
- individuaalne tunniplaan (sh tugiteenused, teraapiad, huviringid);
- psühholoogiline nõustamine ja abi;
- sotsiaalpedagoogiline nõustamine ja abi;
- huvitegevus;
- kunstiterapeutiliste tehnikate kasutamine vastava spetsialisti poolt;
- õpilase andekuse ilmnemisel tagatakse talle individuaalse õppekava rakendamine ning
- vajaduse korral täiendav juhendamine aineõpetajate või teiste spetsialistide poolt haridusprogrammide või haridusasutuste kaudu;
- vajadusel koostatakse õpilasele individuaalne õppekava.