Skip to content
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C

Õpilase arengu ja õppimise toetamise põhimõtted

Sõltumata lapse vaimsetest võimetest, teadmiste tasemest, oskustest ja huvidest, andekusest ning erivajadustest on võimalik õpilase toetamiseks ja õppetöö individualiseerimiseks rakendada alljärgnevaid meetmeid:
  • õpiabi ainetunnis:
    1. puhkepaus(id) ainetunnis;
    2. teksti lihtsustamine või ette lugemine;
    3. abivahendite kasutamine igapäevases õppetöös (tabelid, raudvaravihikud, sõnaraamatud jne);
    4. erimetoodilised töövõtted;
    5. diferentseeritud hindamine.
  • õpiabirühmade töö: eripedagoogline ja logopeediline õpiabi;
  • lisatunnid/konsultatsioonid (sh veebi konsultatsioonitunnid);
  • pikapäevatunnid (vt lähemalt “Pikapäevarühma töökorralduse alused”);
  • klassist eraldi (individuaalselt) õpetamine;
  • individuaalne tunniplaan (sh tugiteenused, teraapiad, huviringid);
  • psühholoogiline nõustamine ja abi;
  • sotsiaalpedagoogiline nõustamine ja abi;
  • huvitegevus;
  • kunstiterapeutiliste tehnikate kasutamine vastava spetsialisti poolt;
  • õpilase andekuse ilmnemisel tagatakse talle individuaalse õppekava rakendamine ning
  • vajaduse korral täiendav juhendamine aineõpetajate või teiste spetsialistide poolt haridusprogrammide või haridusasutuste kaudu;
  • vajadusel koostatakse õpilasele individuaalne õppekava.

Viimati muudetud 13.09.2022