Skip to content
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C

"Ristiku Põhikooli õpilaste ja õpetajate mõtteid nelja seina vahel. Vaatei väljapoole ja iseenasse. ", Pelgulinna oma leht, 01. mai 2020

https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=pelgulinn20200501.2.5&srpos=1&e=-------et-25-pelgulinn-1--txt-txIN%7ctxTI%7ctxAU%7ctxTA-ristiku+p%c3%b5hikooli+%c3%b5pilaste+ja+%c3%b5petajate------------

Ristiku Põhikooli õpilased ja õpetajad jagavad oma mõtteid, millega sel väga erilisel ajal on tulnud kooli kollektiivil kokku puutuda, millega toime tulla ja kohaneda ning mis selles kõiges meile ka head ja õpetlikku on.

Huvijuht Birgit ütleb, kui esimesed nädalad märtsis läksid uue õppekorraldusega harjumise peale, siis aprill on juba tihedat huvitegevust täis olnud. Võtsime osa Tallinnas nutikuu tegevustest ja pidasime südamenädalat. Kehalise kasvatuse ning töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetajad tegid üheskoos vahvad sportlikud videod, mille järgi said õpilased ja õpetajad koos peredega võimelda. Meeleolu aitavad ülal hoida naljad, nii on kodulehe naljanurka kogunenud palju vaimukaid kooliteemalisi anekdoote.

Ristiku koolis tähistame traditsiooniliselt ülestõusmispühi. Seekord korraldas õpetaja Ruuda virtuaalse tervituse kooliperele videoloenguna.

Huvijuht kiidab õpilasi aktiivse osavõtu eest mitmetel loomekonkurssidel ja lisab, et kõikide tegemistega saab tutvuda kooli kodulehel ning kooli Facebookis sõbrana olla esimesena värskete uudistega kursis.

Kooli õppekorralduse eest vastutav õppejuht Kairit meenutab, et distantsõppe paar esimest nädalat olid pead pööritama panevad. Tööpäevad venisid öösse, sest kõik oli uus ja ennekogematu. Kogu koolipere õppis, otsis ja leidis, uuris ja arutles kuni saigi paika distantsõppe läbiviimise kord, leitud sobivad e-õppekeskkonnad ja paika loksus õppetöö maht. Seda kõike tegid üheskoos õpetajad, õpilased ja vanemad.

Koolivaheaega möödus õpetajatel õpilase rollis – õpiti videotundide läbiviimist, avastati ja lihviti e-oskuseid.

Ees ootab veel seitse nädalat õppimist ja õpetamist, videotunde ja hulk uusi teadmisi nii ainetundides kui õppetöö korraldamises.

Põhikooli lõpetaja Mari-Lisete arvab, et distantsõpe on läinud suhteliselt hästi ja huvitavalt. Talle meeldib teistmoodi koolikorraldus, sest ei pea hommikuti vara ärkama ja kooli minema, vaid saab tööplaani ise sättida, peaasi et kodutöö oleks tehtud. Mari-Lisete on hästi hakkama saanud, kui mõned ajad on rasked, siis küsib õpetajalt abi. Ta on selle ajaga õppinud iseseisvalt tööd tegema ja osalema videokõnedes ega vajagi eriti abi. Kodutõid võiks siiski vähem olla. Kõige enam tunneb Mari-Lisete puudust sõbrannadest ja pelgab, et vaikselt hakkab kodus istumine igavaks muutuma. Ta tunneb puudust ka õpetajatest kellega koos olid lõbusad ja huvitavad tunnid ning loodab, et saab põhikooli lõpus veel oma klassiga midagi koos teha, sest klassist on saanud väga tore ja huvitav kamp.

Kooli direktor Katrin meenutas, et 16. märts 2020 algas koolielus uus ajastu, uus normaalsus – distantsõpe. Kuigi e-tundide läbiviimiseks oldi aastaid valmistunud, sest Tiigrihüpe on kestnud üle 20 aasta, oli olukord siiski uudne. Klassiruum, õpetajate tuba ja tugispetsialistide ja juhtkonna tööruumid, millega harjunud olime, asusid nüüdsest igaühe kodus. Tänaseks saame tunnistada, et oleme kõik koos – õpilased, lapsevanemad, õpetajad, spetsialistid hästi toime tulnud. Palju tänu koostöö eest!

21. aprillil toimus koolijuhtide veebiseminar „Õppetöö korraldamine eriolukorras“, kus Tartu Ülikooli  haridustehnoloogia professor Margus Pedaste rääkis teaduslikult põhjendatud koolijuhtimisest ja õppetöö korraldamisest. Tõdesin, et professori jutt ja Ristiku kooli arusaamad ja tegevus eriolukorra tingimustes kattusid peaaegu 100%.


Väljavõtteid õpilaste arvamustest teemal nelja seina vahel, distantsõppe plussid ja miinused

+  Nüüd saab ärgata välja puhanult ning värskelt ning teha kodutöösid endale sobival hetkel.

+  Saab vajadusel pausi teha ja puhata, erinevalt koolitunnist, kus 45 minutit järjest võib ainult töö olla.  Ka puhkus võib minu arust mõnel juhul mõtlemist aidata.

+  e-õpe on meile kasulik, kuna harjume tehnoloogia kasutamisega, mida tulevikus kindlasti vaja läheb.

-   Laisemad õpilased, eriti need, kelle vanemad ei sekku nende haridusse, võivad lihtsalt tööd tegemata jätta.

-   Õpetajal on palju keerulisem kõike seletada. Mõned olulised peatükid ei pruugigi selgeks saada.

-   Koduõpe pole ei parem ega ka halvem kui koolis õppimine, aga tahaksin siiski ikka kooli minna, et oma sõpru uuesti näha.  

Viimati muudetud 20.06.2020