Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

5.A joonistas Paint programmis sügislehti

5.A joonistas Paint programmis sügislehti

25. septembril toimus 5.A kunstitund IKT vahendite abil.

Kuna aastaaeg on sügisesse jõudnud, siis oli tunni teema ka vastav - "Sügislehtede hunnik".
Kõigepealt sai õpilastele esitatud küsimus, et kui lehed puude otsast alla kukuvad, kas nad seal all hunnikus on siis rivis või segamini? Et kui joonistada lehehunnikut, siis kuidas? Kas lehed ilusti kõrvuti rivis nagu tavaliselt joonistatakse? See oli küsimus mälu ja märkamise kohta, õues liikudes.

Õpilased arvasid, et rivis need lehed küll ei ole. Siis sai fotode pealt koos järgi vaadata, kuidas lehed tegelikult ongi lehehunnikus igatpidi, ja et osad on all ja osad peal, osad paistavad üleni, osad aga ainult natuke.

Nüüd edasi tuli proovida neid ka nõnda joonistada. Aga abivahenditeks olid seekord paberi ja pliiatsi asemel sülearvutid. Igaüks sai harjutada arvutisse sisselogimist ning arvutis joonistamisprogrammi Paint leidmist ning avamist.

Õpetaja näitas tahvlile joonistamise asemel hoopis avutis (Paint programmis), kuidas joonistada puulehte nii, et:
- lehe üks pool oleks teise peegeldus,
- üks leht varjab teist,
- tekiks lehehunnik,
- lehtedel oleks ka rootsud peale joonistatud,
- lehed oleks värvitud soojades sügisvärvides,
- lehed oleks kirjud, mitmevärvilised.

Osad kasutasid joonistamisel programmis olevad pliiatsit, osad aga hoopis pintslit. Õpilased katsetasid erinevate värvide saamist.

Oli näha, et osad õpilased oskasid Paint`is kindla käega joonistada ning värvida, teised aga üsna vähe ja neil oli olulisi asju, mida küsida ja õppida.

Huvitav oli kõigil. Enamus õpilasi siiski ütles, et eelistab otse paberile joonistamist, sest nii on kergem ja tuleb ilusam ning korralikum.

Tunni lõpus salvestasid õpilased oma pildi arvutisse ja saatsid selle siis õpetajale e-posti.
Tulemuseks sai tore värviline ja sügisene galerii puulehtedest.

Juhendas kunstiõpetaja Ingrid Soosaar.

Vaata õpilaste töid siit.