Skip to content
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C

Tähistasime südamekuud liikumispauside ja naljaneljapäevadega

Aprill on nutikuuna hoo käima saanud, kuid lisaks sellele on aprill ka üle-eestiline südamekuu!

Südamekuu läbivaks teemaks on liikumine, kuna liikumine on parim viis ennetada südamehaigustesse haigestumist. Üha pikemad päevad ja kevadised ilmad loovad liikumiseks ka head võimalused.

Liikumine on südamele ja veresoonkonnale kasulik mitmel põhjusel. Füüsiline koormus suurendab “hea” kolesterooli taset veres, aidates seega vältida trombide teket ning langetades vererõhku. Regulaarne kehaline aktiivsus annab reipa enesetunde, aitab vähendada vaimseid pingeid ja stressi, vähendab luude hõrenemise ohtu, reguleerib kehakaalu jpm.

Südame-veresoonkonna haiguste ennetamiseks ja tervisele soodsa mõju avaldamiseks on soovitatav vähemalt 2,5 kuni 5 tundi mõõduka intensiivsusega füüsilist tegevust nädalas, jagatuna 4-5 korra peale. Seega on piisav 30 minutit liikumist viiel päeval nädalas, et anda panus oma keha südame ja veresoonte tervise parandamiseks.

Mida südamekuul Ristiku Põhikoolis teeme:

Liikumispausid vahetundidel:

11., 12., 18. ja 19.04 pikkadel vahetundel on aulas tantsuvahetunnid. Kõik on oodatud!

Naljaneljapäevad (7., 14. ja 21.04):

Pikkadel vahetundidel loetakse aulas anekdoote. Tule kuulama!

Teeme liikumispause ainetundides:

Uuringud kinnitavad, et paus iga 20 minuti tagant tõstab laste õpivõimekust, aktiveerib aju ja parandab keskendumisvõimet.

Soovime, et iga õpetaja leiaks võimaluse oma ainetunnis teha liikumispause!