Ristiku tänava rekonstrueerimise eskiisprojekti tutvustus
Tallinnal on plaanis välja töötada lahendus Ristiku tn ja Härjapea tn rekonstrueerimiseks terves ulatuses (kaasa arvatud Ristiku põik) koos kergliiklus- ja rattateedega ning tänavavalgustuse rekonstrueerimisega, et muuta olemasolev tänavaruum kaasaegseks, rohelisemaks ja kõikide liiklejatega arvestavaks.
Eskiisprojekti ning haljastuslahenduste tutvustused
29. veebruaril algusega kell 17.30 toimus Pelgulinna Gümnaasiumis (Mulla 7) Ristiku tn haljastuslahenduse avalik tutvustus.
Haljastuslahendust tutvustas Tallinna Botaanikaaia peadendroloog Olev Abner. Kohal oli AS-i K-Projekt projekteerija, AS-i K-Projekt projekteerija Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti ning Põhja-Tallinna linnaosa esindajad.
Projekti üldkirjeldus
Projekti eesmärgiks on koostada lahendus Tallinna linnas Ristiku tänava, Härjapea tänava ja Ristiku põigu rekonstrueerimiseks, mille tulemusel loodakse turvalisem ja mugavam linnaruum kõigile liiklejatele.
Projektala hõlmab järgmisi tänavaid:
- Ristiku tänavat kogu pikkuses (Paldiski maanteest kuni Kopli tänavani);
- Härjapea tänavat kogu pikkuses (Sõle tänavast kuni Heina tänavani);
- Ristiku põiku.
Rekonstrueerimise tulemusel luuakse uued kõnniteed, rattateed ja sõiduteed, säilitatakse olemasolevat kõrghaljastust täiendades seda uue madal- ja kõrghaljastusega, uuendatakse tänavavalgustuse lahendust ja maa-aluseid tehnovõrke.
Ristiku tänavaruum
Vastavalt “Tallinna rattastrateegia 2018-2028” esitatud soovitustele on Ristiku tänavale ette nähtud ühesuunalised rattateed mõlemale poole teed. Ühesuunalise jalgrattatee laius on 1,75 m, kitsamates kohtades on laius 1,50 m ja erandina Timuti tn ristmikul 1,15 m. Rattatee, kõnnitee ja sõidutee on teineteisest kõrguslikult eraldatud. Rattateede sidumisel erinevate suundadega on projekteeritud ka kahesuunalisi rattateede lõike, mille laiuseks on 2,50 m. Rattatee on kavandatud pigmenteeritud asfaltkatendiga.
Ristiku tänaval on projekteeritud sõidutee laiuseks 6,5 m, kõige kitsamas lõigus Härjapea tänavast kuni Kolde puisteeni on laiuseks 6,1 m. Ristiku tänava ja ristuvate tänavate laius arvestab olemasoleva bussiliiklusega. Enamik ristuvaid tänavaid (v.a Telliskivi tänava, Härjapea tänava, Kolde pst ja Kaera tänava ristumised) on Ristiku tänavast eraldatud künnistega, luues jalakäijatele ja kergliiklejatele samatasandilised ülekäigurajad. Ristiku tänava sõidutee on kavandatud asfaltkatendiga.
Ristiku Põhikooli ja Kolde puiestee vaheline sõidutee katenditüüp täpsustatakse põhiprojekti staadiumis.
Ristiku tänaval on parkimiskorraldus lahendatud sõiduteega paralleelsete parkimiskohtadega, mille mõõtmed on 6,0 x 2,0 m. Parkimiskohti on kavandatud nii palju kui võimalik, arvestades lähteülesandest tulenevate tingimustega, säilitatava ja uue madal- ja kõrghaljastusega ning nähtavuste tagamisega. Parkimiskohad on projekteeritud vett läbilaskva katendiga.
Ristiku Põhikooli ette on kavandatud jalakäijateala koos madal- ja kõrghaljastusega, istumiskohtade ning jalgrattahoidjatega. Kooli ette on ette nähtud sõiduautodele ja bussidele peatumistasku.
Telliskivi ristmik on projekteeritud kitsamana, suurendades nii ristmiku ohutust, sest ülekäiguradade pikkused on lühemad.
Bussipeatused varustatakse ootepaviljonide ja muu tänavainventariga, projekteeritakse uus bussipeatus “Standard” ja “Härjapea” peatus tõstetakse teisele poole ristmikku.
Härjapea tänavaruum
Härjapea tänaval on sõidutee kavandatud kasutamiseks jagatud ruumina nii kergliiklejatele kui autoliiklusele. Sõidutee laiuseks on 5,5 m, mille keskel ja mõlemal pool servas on graniitkivikatendist ribad, mis rahustavad liiklust ja võimaldavad liiklejatel teineteisest mööduda. Härjapea tänaval on ristmikud lahendatud tõstetult ja nihutatult, et tõsta liiklusohutust ja parandada nähtavust. Härjapea tänava sõidutee osa on projekteeritud asfaltkatendiga.
Härjapea tänaval on parkimiskorraldus lahendatud sõiduteega paralleelsete parkimiskohtadega, mille mõõtmed on 6,0 x 2,0 m või 5,0 x 2,0 m. Lühemad parkimiskohad on projekteeritud manööverdamise lihtsustamiseks kiilukolmnurkadega. Parkimiskohad on projekteeritud vett läbilaskva katendiga.
Ristiku põigu tänavaruum
Kõigi projektalasse jäävate kinnistute juurdepääsuteed on kavandatud sõidukite koormusega arvestava tugevdatud kõnniteekatendiga.
Tänavahaljastus ja -inventar
Ristiku tänava lõigus Paldiski maantee kuni Härjapea tänav kasvavad varasemalt tulbastatud võimsate tüvedega hõberemmelgad, mis on valdavalt keskmisest halvemas seisundis. Ristiku tänava lõigus Härjapea tänav kuni Kopli tänav kasvavad eriliigiline kõrg- ja madalhaljastus.
Eskiislahenduses on kavandatud Ristiku tänavale ja Härjapea tänavale uut madal- ja kõrghaljastust, vihmapeenraid ja rohttaimekooslustega istutusalade rajamist, mis minimeeriks pidevat niitmisvajadust ja oleks kasuks suviste valingvihmade vooluhulkade ühtlustamisel.
Tänavaruumi on kavandatud pargipingid, prügikastid ning jalgrataste- ja tõukerataste parkimiskohad.
Tänavavalgustus
Projektiga sõidu-, ratta- ja kõnniteede, ülekäiguradade ja bussipeatuste valgustus. Valgustuslahendus ei häiri valgusreostusega ning maksimaalne lubatud valgusvärvsus on 3000K (soe valge), v.a. ülekäiguradade valgustid. Tänavavalgustuse lahendus ja kasutatava valgustitüüp lahendatakse põhiprojekti staadiumis.- Asendiplaanid
-
23018_ES_TL-4-02-1_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-2_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-3_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-4_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-5_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-6_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-7_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-8_asend.pdf
23018_ES_TL-4-02-9_asend.pdf - Liikluskorraldus
-
23018_ES_TL-4-01-1_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-2_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-3_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-4_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-5_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-6_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-7_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-8_liiklus.pdf
23018_ES_TL-4-01-9_liiklus.pdf - Ristlõiked
-
- 3D visualiseering
-
Hoonete ruumiandmed: Maa-amet 2023
Ristiku ja Härjapea tn eskiisprojekti avalik tutvustus toimus 30. mail 2023 kell 18.30 Ristiku Põhikoolis (Ristiku 69).
Ristiku ja Härjapea tn eskiisprojekti haljastuslahenduse avalik tutvustus toimus 29.02.2024 kell 17.30 Pelgulinna Gümnaasiumis (Mulla tn 7).
Tagasisidet eskiisprojektile saab anda kuni 14. juunini.