"Hea alguse" metoodika Seli Lasteaias
1995. aastal avasime esimese Hea Alguse
metoodikal töötava rühma. Käesoleval ajal töötavad
meil juba 6 rühma selle metoodika järgi.
Kõik õpetajad ja õpetaja abid on läbinud vastavad
kursused.
Hea Alguse metoodikal õppe- ja kasvatustegevuse
korraldamise iseärasusteks on:
• arendava keskkonna loomisel laste
individuaalsete erisuste ja metoodika nõuete
arvestamine;
• perekonna aktiivne osalemine laste kasvatamises
ja õpetamises.
Hea Alguse rühmades saavad lapsed samaaegselt
mängida, õppida ja valida tegevusala. Rühma
inventar ning õppe- ja mänguvahendid asuvad
järgmistes tegevuskeskustes:
• liiv ja vesi,
• ehitus,
• looduslugu,
• kunst,
• kulinaaria,
• kirjandus,
• matemaatika,
• teater.
Õppetegevuste läbiviimisel
aitavad õpetajat
õpetaja abi ja lastevanemad.
Igapäevane
õppe- ja kasvatustöö
viiakse läbi vastavalt päevakavale
ning nädalaplaanile.
Päevakavas vahelduvad igapäevatoimingud,
laste vabad tegevused ja mängud
õpetajate poolt kavandatud õppe- ja kasvatustegevustega.
Õpetajad kujundavad lastes
õppima õppimise oskusi, koostööoskusi ning
suunavad lapsi käituma vastavalt ühiskondlikult
sisu ja õppekava omandamise tasemed.
Õppekava omandamise parameetrid on välja
töötatud "Koolieelse lasteasutuse riikliku
raamõppekava", meditsiininormide ja laste
ealiste näitajate alusel.
Hea Alguse metoodika, mida kasutatakse meie
lasteaias, omab mitmeid eeliseid:
• Lapse jälgimine õpetaja abi poolt 5 minuti
jooksul võimaldab parendada lapse elutegevust,
õigeaegselt rahuldada tema vajadusi,
näha muutusi arengus. Aasta jooksul teostatakse
4-5 jälgimist.
• Iga päev õpetajad kavandavad ja teevad individuaalset
tööd nende lastega, kes pole suutnud
omandada õppekava.
• Igal lapsel on oma portfoolio – lapse arengumapp.
• Arenguvestlused lastevanemate ja lastega
võimaldavad lastevanematel saada infot lapse
arengu kohta, koos pedagoogidega osaleda
lapse arengu ja käitumise korrigeerimises,
õigel ajal pöörata tähelepanu lapse ealisest
arengust kõrvalekaldumisele