Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Rohelise kooli tutvustus

Rohelise kooli tutvustus

Tallinna lasteaed Sinilill liitus programmiga ROHELINE KOOL jaanuaris 2020 a.

Rahvusvaheliselt on programmi nimeks Eco-schools global. Ülemaailmselt juhib programmi Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing, mille eesmärgiks on keskkonnahariduse abil edendada jätkusuutlikku arengut. FEE erinevate programmidega, sh Sinilipp ja Roheline võti, töötab organisatsioone rohkem kui 80 maalt. UNESCO tunnustab FEEd kui maailmas juhtivat organisatsiooni keskkonnahariduses ja jätkusuutlikku arengut toetava hariduse propageerijana. Rohelise kooli programm on ülemaailmne ja selles osaleb ligikaudu 53 000 kooli 67 maalt. Eesti liitus programmiga 2016. aastal, mil programmiga liitumise soovi avaldas 37 Tallinna lasteaeda ja kooli. 2019. aasta maiks oli programmiga liitunud 120 õppeasutust, neist 65 Tallinnast. Liitunute nimekirja näeb siin.

Eestis juhib programmi Eesti Looduskaitse Selts (ELKS), olles FEE täieõiguslik liige. ELKS on sõlminud programmi tegevuste koordineerimiseks koostöölepingu  Tartu Keskkonnahariduse Keskusega. Programmi Eesti koordinaator on Eeva Kirsipuu - Vadi , SA Tartu Keskkonnahariduse Keskus, [email protected]

Programmis osalemist toetab Keskkonnainvesteeringute Keskus, Tallinna Keskkonna - ja Kommunaalamet, Tallinna Haridusamet ja Pärnu Linnavalitsus. 

Mida programmis osalejad teevad?

Rohelise kooli programmil on kolm struktuurset elementi: 1.Seitsmest sammust koosnev strateegia 2.Käsitletavad teemad 3.Rohelise lipu taotlemine kui selle kriteeriumid on täidetud. Osa kriteeriume on FEE poolt, osa töötab iga maa ise välja.

Edukaks tegevuseks on vajalik haridusasutuse juhtkonna ja hoolekogu toetus. Võtmeküsimuseks on töötajate aktiivne kaasamine, pikaajaline pühendumine ja valmidus kaasata õpilasi otsustusprotsessidesse. 

Strateegia 7 sammu:

  1. Keskkonnatöörühma moodustamine
  2. Keskkonnaülevaatuse tegemine
  3. Tegevuskava koostamine
  4. Monitooring ja hindamine
  5. Tegevuste sidumine õppekavaga
  6. Teavitamine ja kaasamine
  7. Keskkonnapõhimõtete väljatöötamine ja järgimine. 

Aastas tegeldakse vähemalt kolme teemaga. Teemad võib vabalt valida, kuid soovitame, et valikus oleks vähemalt üks järgmistest: elurikkus, kliimamuutused, globaalne kodakondsus. Teemade valik, millele klikkides avanevad piktogrammid:

  • Elurikkus ja loodus (aastatel 2016/2017 toetas elurikkuse ja looduse teema põhjalikumat käsitlemist projekt "Suur taimejaht", mille keskkonnahariduslikud tegevused põhinevad Suurbritannia West Sussexi krahvkonnas asuva Kew botaanikaaia metoodilistele materjalidele. Suure Taimejahi projektis osaleb 35 haridusasutust).
  • Kliimamuutused
  • Energia
  • Globaalne kodakondsus
  • Tervis ja heaolu
  • Meri ja rannik
  • Prügi
  • Kooliõu
  • Transport
  • Jäätmed
  • Vesi

Viimati muudetud 09.09.2023