Õppekava
Tallinna Sõbrakese Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimise alusdokumendiks on lasteaia õppekava, mis on koostatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel.
Koolivalmisuse hindamine ja lapsevanemale tagasiside andmise põhimõtted
- Koolivalmiduse hindamine toimub põhiliselt kogu õppe- ja kasvatusprotsessi kestel, mil jälgitakse regulaarselt lapse vaimset, füüsilist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut;
- Selgitatakse välja lapse arengu tase õppekavas sätestatud üldoskustes ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnaoskustes;
- Lapsi jälgitakse vabamängus, igapäevategevustes ja pedagoogi poolt suunatud tegevustes;
- Lapse arengu jälgimiseks koostatakse igale lapsele arengumapp, mille eesmärgiks on koguda lapse töötulemuse näidiseid, mis annavad ülevaate lapse saavutustest ja arengust pikema perioodi jooksul;
- Lapse areng fikseeritakse kirjalikult kaks korda õppeaastas, sügisel ja kevadel. Saadud tulemused lisatakse lapse arengumappi;
- Lapse koolivalmiduse hindamisel saadud arengu tulemusi kirjeldatakse üldoskuste ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondades lapse koolivalmiduse kaardil, tuues välja lapse tugevused ja arendamist vajavad küljed;
- Lapse arengust antakse lapsevanematele tagasisidet arenguvestluse vormis. Arenguvestluse aluseks on lapse arengumapp;
- Arenguvestlusel osalevad lapsevanemad ja rühma õpetajad. Vajadusel võtavad arenguvestlusest osa ka lasteaia logopeed, teised õpetajad ja/või õppealajuhataja;
- Arenguvestlus on dialoog lapsevanema ja rühma õpetajate vahel, mille käigus annavadõpetajad ülevaate lapse arengust;
- Õpetajate poolt antav tagasiside on ettepoole suunduv, seotud vastastikku aktsepteeritavate eesmärkidega;
- Lapsevanemale antav tagasiside algab ja lõpeb positiivselt. Probleemide esitamine on konkreetne ja toetub faktidele, mitte hinnangutele;
- Arenguvestluse käigus tutvustatakse ja vajadusel täiendatakse Lapse arengukirjeldust (koolivalmiduse kaarti);
- Arenguvestluse lõpus või hiljem kokkulepitud ajal kinnitavad õpetajad ja lapsevanemad oma allkirjadega Lapse arengukirjelduses (koolivalmiduse kaardil) esitatut.
Arenguvestluse tulemused on konfidentsiaalsed.