Õppetöö korraldus
Lasteasutus korraldab õppe- ja kasvatustegevust õppeaastati.
- Õppeaasta algab 1.septembril ja lõpeb 31. augustil.
- Suvekuudel, mil rühmad on liidetud ja lasteaias on ka teise lasteaia lapsed, toimub õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade sisu kordamine läbi mänguliste tegevuste õues õppena, ilmastikuoludest tulenevalt toas. Tegevuste planeerimisel on suur osakaal lastel.
- augustis ja septembris on uute laste kohanemisaeg
- lähtudes õppekavast koostab iga rühm õppeaasta alguses tegevuskava, arvestades rühma liiki, eripära, laste vanust, võimeid,teadmisi, oskusi.
Õppe- ja kasvatustöö toimub lasteaias päevakava alusel.
Päevakava koostamisel on arvestatud laste vanuse ja erivajadusega ( erirühm).
Lähtuvalt laste vanust ja keskendumisvõimest on õpetaja poolt planeeritud tegevuse kestvus
- 1-3aastastel lastel 10-15 minutit;
- 3-5aastastel lastel 25 minutit;
- 5-7aastastel lastel 35 minutit.
Lasteasutuses toimub õpetus lastele mõistetavates ja neid huvitavates tegevustes läbi mängu, lõimides erinevaid valdkondi. Rühma õppe- ja kasvatustegevus viiakse läbi esteetilises ja turvalises ning üksi ja ühistegevusi võimaldavas keskkonnas. Õppe- ja kasvatustegevus seotakse eelkõige kodukoha inimeste, looduse ja asutustega.
Tegevus- ja nädalakavade koostamine
- Tegevus- ja päevakavade koostamisel on aluseks Koolieelse lasteasutuse riiklik
õppekava ning lasteaia õppekava.
- Lasteaia õppeaasta tegevuskava valmib õpetajate ühistööna ja määrab kindlaks konkreetse õppeaasta eesmärgid, arenguvaldkonnad, pidude ja ürituste toimumise arendustegevuse kava ja koostöö lapsevanematega.
- Õppeaasta tegevuskavast lähtuvalt koostavad iga rühma õpetajad oma tegevuskava õppeaastaks. Iga rühma tegevuskava koostamisse kaasatakse muusika- ja eesti keele õpetaja.
- Konkreetsed tegevused ja mängud planeeritakse rühma päevakavasse nädala kaupa, neid seovad tervikuks lapse elu ja ümbritsevat keskkonda käsitlevad teemad. Lapsevanemaid teavitatakse õppe-ja kasvatustöö eesmärkidest ja temaatikast nädalakava kaudu