Metoodikakeskuse tutvustus
Piirkondlike lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikakeskusi koordineerib Eesti Keele Instituut ning rahastab Haridus- ja Teadusministeerium.
Metoodikakeskuste tegevus (vt lisa FB grupist Piirkondlikud LAK-õppe metoodikakeskused)
Tallinna Suur-Pae Lasteaias avati 3. juunil 2014 aastal koolieelsete lasteasutuste Tallinna ja Harjumaa eesti keele kui teise keele metoodikakeskus.
Eesti keele kui teise keele metoodikakeskuses pakutakse piirkonna lasteasutuste eesti keele kui teise keele õpetajatele koostöövõimalusi, õppematerjale ja mänge keeleliste oskuste arendamiseks arendamiseks ning korraldatakse praktilisi seminare ja töötubasid.
Eesti keele metoodikakeskuse asukoha valik toimus Haridusministeeriumi ja SA Innove korraldatud projektikonkurssi alusel, mille võitis Tallinna Suur-Pae Lasteaed.
Lasteasutuses tervikuna või mõnes rühmas, kus õppe- ja kasvatustegevus ei toimu eesti keeles, alustatakse eesti keele õpet kolmeaastaselt keeletegevuste kaudu, lõimides keeleõpet teiste tegevustega või rakendades keelekümbluse metoodikat. Alates 1. septembrist 2017. aastal hakkasid metoodikakeskuste tegevustes osalema ka eesti õppekeelega rühmade õpetajad, kelle rühmas on eesti keelest erineva kodukeelega lapsi.
Eesti keele õpetamine väga heal tasemel on tänapäeval üks tähtsamatest prioriteetidest vene õppekeelega lasteaedades. See on isegi üks kriteeriumitest, mille järgi vanemad otsustavad, kuhu lasteaeda oma laps panna. Selleks, et õppeprotsess oleks edukas, on vaja pidevalt panustada õpetajate koolitamisele ja õppemeetodite uuendamisele. Eesti keele kui teise keele metoodikakeskus on väga oluline koht pedagoogide arendamiseks ja kogemuste vahetamiseks.
Metoodikakeskuse tegevuse sihtgrupid: eesti keele kui teise keele õpetajad, eesti keeles tegevusi läbi viivad rühmaõpetajad (sh keelekümblusõpetajad), muusika- ja liikumisõpetajad.
Tallinna Suur-Pae Lasteaia eesti keele kui teise keele metoodikakeskuse ülesanded on:
- Lasteasutuste õpetajatele koostöövõimaluste pakkumine piirkonnas aktuaalsetel teemadel (üritused, koosolekud, näitused jms).
- Koolieelsete lasteasutuste teavitamine nõustamise ja koolituste võimalustest.
- Nõustamisvajaduste väljaselgitamine ja nõustamistegevuste korraldamine, toetamaks õpetajate professionaalset arengut (koostöös keelekümblusprogrammi nõustajate võrgustikuga).
- Praktiliste töötubade korraldamine, kus tutvustatakse uusi metoodikaid/materjale, töökogemusi ja õnnestumisi, viiakse läbi näidistegevusi, valmistatakse õppevahendeid ja materjale.
- Õppekäikude korraldamine, nt teistesse lasteasutustesse jmt.
- Metoodilise kirjanduse ja õppematerjalide kogumine ning laenutamine.
- Metoodikakeskuse tegevusest teavitamine lasteasutuse kodulehel.
- Töötubade, seminaride käigus loodava õppe- ja metoodilise materjali kättesaadavaks tegemine lasteasutuse kodulehel.
- Tallinna Suur-Pae Lasteaed (Tallinn, Harjumaa ja Lääne-Virumaa)
- Tallinna Lasteaed Ojake (Tallinn, Harju- ja Läänemaa)
- Lasnamäe Gümnaasium ( Tallinn, Harjumaa)
- Tartu Lasteaed Kelluke (Tartu-, Valga-, Jõgeva- ja Järvamaa)
- Tartu Annelinna Gümnaasium (Tartu-, Valga-, Jõgeva- ja Järvamaa)
- Pärnu Tammsaare Kool (Pärnumaa)
- Kohtla-Järve Lasteaed Kirju-Mirju (Ida-Virumaa)
- Kohtla-Järve Lasteaed Tuhkatriinu (Ida-Virumaa)
- Kohtla-Järve Maleva Põhikool (Ida-Virumaa)
- Narva Lasteaed Südameke (Ida-Virumaa)
- Narva Vanalinna Põhikool (Ida-Virumaa)
Koolieelsete lasteasutuste eesti keele kui teise keele metoodikakeskuste tegevusest
Tallinna Suur-Pae Lasteaia metoodikakeskuse koordinaatorid:
Alates 12.08.2019 - OLGA BORIS, Tallinna Suur-Pae Lasteaia eesti keele õpetaja ja metoodikakeskuse koordinaator.
01.09.2017 - 31.07.2019 - õpetaja ja metoodikakeskuse koordinaator Piret Kollo.
03.06.2014 - 31.08.2017 õpetaja-metoodik ja metoodikakeskuse koordinaator Natalja Lunjova.