tagasiside lapse arengust
Lapsevanematele lapse arengu kohta tagasiside andmise põhimõtted.
Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava määratleb lapse arengu hindamise põhimõtted ja vanematega koostöö raamid, millest lasteaia pedagoogid lähtuvad.
Koostöö vanematega on lasteaias käiva lapse arengu toetamise osa, mis vajab mõlemalt osapoolelt dialoogi, usaldust ja lugupidamist.
Pedagoogid teavitavad vanemat lapse arengust ja õppimisest, see toimub nii igapäevasuhtluse kui arenguvestluste käigus. Õppe- ja kasvatustegevuse korralduse kohta on peamine info ELIISis, elektroonilises infosüsteemis, samuti rühmas kokkulepitud suhtluskanalites, lasteaia ja rühma õpikeskkonnas, infotahvlitel.
Lapse arengu hindamise põhimõtted:
Lapse arengut analüüsitakse ja hinnatakse eesmärgiga mõista lapse arengu eripärasid (sh erivajaduse väljaselgitamiseks), et toetada positiivset enesehinnangut ja kavandada õppe- ja kasvatustegevust.
Lapse arengut hinnatakse igapäevase õppe- ja kasvatusprotsessi käigus. Näiteks viiakse läbi vaatlusi igapäevategevustes, mängus, pedagoogi juhitud tegevustes.
Lapse arengu hindamise aluseks on õppekavas seatud eeldatavad üldoskused ning valdkondlikud oskused.
Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut, tunnustades toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi.
Arengu hindamise meetodid lepitakse kokku lasteasutuse pedagoogilise nõukogu poolt.
Vähemalt kord õppeaastas viib pedagoog läbi lapse arengu vestluse lapsevanemaga, kus:
Haridusliku erivajadusega lapse hindamise, testimise ja uuringute tulemused, samuti õpetajate tähelepanekud, tugispetsialistide ja koolivälise nõustamismeeskonna antud soovitused, kohandused õppes, rakendatud tugimeetmed ja hinnang nende tulemuslikkuse kohta märgitakse lapse individuaalsesse arenduskavasse.
Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava määratleb lapse arengu hindamise põhimõtted ja vanematega koostöö raamid, millest lasteaia pedagoogid lähtuvad.
Koostöö vanematega on lasteaias käiva lapse arengu toetamise osa, mis vajab mõlemalt osapoolelt dialoogi, usaldust ja lugupidamist.
Pedagoogid teavitavad vanemat lapse arengust ja õppimisest, see toimub nii igapäevasuhtluse kui arenguvestluste käigus. Õppe- ja kasvatustegevuse korralduse kohta on peamine info ELIISis, elektroonilises infosüsteemis, samuti rühmas kokkulepitud suhtluskanalites, lasteaia ja rühma õpikeskkonnas, infotahvlitel.
Lapse arengu hindamise põhimõtted:
Lapse arengut analüüsitakse ja hinnatakse eesmärgiga mõista lapse arengu eripärasid (sh erivajaduse väljaselgitamiseks), et toetada positiivset enesehinnangut ja kavandada õppe- ja kasvatustegevust.
Lapse arengut hinnatakse igapäevase õppe- ja kasvatusprotsessi käigus. Näiteks viiakse läbi vaatlusi igapäevategevustes, mängus, pedagoogi juhitud tegevustes.
Lapse arengu hindamise aluseks on õppekavas seatud eeldatavad üldoskused ning valdkondlikud oskused.
Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut, tunnustades toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi.
Arengu hindamise meetodid lepitakse kokku lasteasutuse pedagoogilise nõukogu poolt.
Vähemalt kord õppeaastas viib pedagoog läbi lapse arengu vestluse lapsevanemaga, kus:
- annab tagasisidet lapse arengust ja õppimise tulemustest;
- selgitab vanema seisukohad ja ootused lapse arengu suhtes.
Haridusliku erivajadusega lapse hindamise, testimise ja uuringute tulemused, samuti õpetajate tähelepanekud, tugispetsialistide ja koolivälise nõustamismeeskonna antud soovitused, kohandused õppes, rakendatud tugimeetmed ja hinnang nende tulemuslikkuse kohta märgitakse lapse individuaalsesse arenduskavasse.