Õpetajaga Marika Johanson Päevalille rühma koolieelikute õppekäigud "On, mida hoida ja kaitsta".
Päevalille rühma vanemad lapsed osalesid õppeaasta jooksul mitmetel sisukatel õppekäikudel, mille ühine eesmärk oli tutvuda Eesti looduse, ajaloo ja kultuuriga. Õppekäikude keskseks teemaks oli „On, mida hoida ja kaitsta.“ Selle kaudu aitasime lastel märgata, et meie ümber on palju väärtuslikku – loodus, pärimus ja looming – mida tuleb hoida, kaitsta ja austada. Iga õppekäik on mänguline, kuid sellel on kindel eesmärk ja küsimus, mille üle lapsed saavad mõelda. Projekt "Koolieelikute õppekäigud – on, mida hoida ja kaitsta" oli loodud koolieelikutele ja toimus lõuna ajal unaaja asemel. Õpetaja Marika lähenemine oli lihtne ja selge: Loodus on meie sõber – hoiame teda. Ajalugu jutustab meile vanadest aegadest – kuulame teda. Kultuur on meie lugude ja laulude kodu – väärtustame seda.
4.12.2024 – Jalutuskäik Tammsaare pargis
Talvise päeva jalutuskäik viis lapsed Tammsaare parki, kus nad uudistasid kirjanik A. H. Tammsaare kuju. Õpetaja Marika rääkis lastele, kes Tammsaare oli ja miks tema looming on eesti kirjanduse seisukohalt oluline. Hiljem rühmas luges õpetaja Marika lastele Tammsaare jutustuse „Tähtis päev“, mis rääkis karjalapse elust. Lapsed kuulasid vaikselt ja arutlesid pärast kuuldut – kuidas vanasti elati ja millised olid laste tööd ja rõõmud toonasel ajal.

11.12.2024 – Rotermanni kvartal
Õppekäigul Rotermanni kvartalisse uurisid lapsed, kuidas vanad tehasehooned on säilitatud ja saanud uue elu kaasaegsete hoonete keskel. Õpetaja juhtis tähelepanu sellele, kuidas ajalugu ja tänapäev saavad harmooniliselt koos eksisteerida. Lapsed märkasid arhitektuurilisi erinevusi ja püüdsid leida märke minevikust. Jalutuskäik lõppes jõulutuledes kvartalis, kus kõik nautisid rõõmsat meeleolu.

19.12.2024 – Jalutuskäik Schnelli tiigi äärde
Schnelli tiigi ääres peatusime vanade puude juures ja jälgisime linde, kes olid leidnud oma kodu linnakeskkonnas. Õpetaja jutustas vanu linnalugusid ja kõneles, kuidas ka linnas saab olla loodusega kontaktis. Lapsed uurisid tiiki, lindude liikumist ja arutlesid, kuidas talvel elusloodus toime tuleb.

22.01.2025 – Glehni park
Glehni pargis uuriti, kes oli Nikolai von Glehn ja miks ta just sellesse paika oma lossi rajas. Õpetaja Marika jutustas loo mehest, kes armastas loodust ja soovis luua keskkonda, mis oleks ühtaegu elupaik ja kunstiteos. Lapsed vaatasid lossi, jalutasid järskudel nõlvadel, avastasid allikaid ning püüdsid ette kujutada, kuidas see paik võis välja näha rohkem kui sada aastat tagasi.

21.03.2025 – Männi park
Kevade alguses külastati Männi parki, kus mängiti loodusvaatlusega seotud mänge. Lastele meeldis väga mänguväljak, kuid samavõrd pakkus rõõmu looduse avastamine. Õpetaja suunas lapsi märkama kevade märke: pungi puudel, sulavett, linnulaulu. Iga mängu sisse oli põimitud väike teadmine looduse kohta.

26.03.2025 – Nõmme looduskaitseala ja liivik
Lapsed naasid Nõmmele, seekord Nõmme looduskaitsealale. Nad mäletasid hästi eelmist käiku Glehni lossi juurde ning tundsid ära von Glehni kuju. Õpetaja Marika rääkis, mida tähendab looduskaitseala ja miks see ala on eriline. Lapsed jalutasid liivikus ja arutasid, mida looduse hoidmine tegelikult tähendab.

8.04.2025 – Õismäe raba
Õismäe raba rajal liikusime vaikuses, kuulasime looduse hääli ja vanarahva lugusid puudest. Õpetaja jutustas vanu uskumusi selle kohta, kuidas puudel on hing ja raba on müstiline paik. Lapsed kuulasid vaikselt ning püüdsid ise leida looduses midagi erilist – huvitava kujuga kivi, samblaga kaetud puujuure või vaikuse.

2.05.2025 – Kadrioru park
Kevadise roheluse keskel jalutati Kadrioru pargis. Õpetaja juhtis laste tähelepanu looduse ilule, õitsvatele puudele ja tärkavatele lehtedele. Lapsed said tunnetada kevade värskust ja rahu, mida park pakkus. Õppekäik oli täis vaikseid tähelepanekuid ja ühiseid rõõmsaid hetki.

