Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

Tallinna Kesklinna Valitsus TEATAB

Tallinna Kesklinna Valitsus TEATAB

Herne tn 2 // Veerenni tn 24 kinnistul asuva Veereni tn 24/1 hoone laiendamise aluseks oleva detailplaneeringu tingimusi täpsustavate projekteerimistingimuste eelnõu avalik väljapanek
Tallinna Kesklinna Valitsus ja Tallinna Linnaplaneerimise Amet avalikustavad ajavahemikul 22.08.-05.09.2022 Herne tn 2 // Veerenni tn 24 kinnistul asuva Veereni tn 24/1 hoone laiendamise aluseks oleva detailplaneeringu tingimusi täpsustavate projekteerimistingimuste eelnõu. Huvitatud isik esitas Tallinna Linnaplaneerimise Ametile projekteerimistingimuste taotluse Herne tn 2 // Veerenni tn 24 kinnistu osas kehtiva detailplaneeringu tingimuste täpsustamiseks. Tallinna üldplaneeringu kohaselt on piirkonna juhtotstarve ettevõtluse segahoonestusala. Alal võib paikneda igasugune ettevõtlus, v.a ulatuslikku sanitaartsooni vajav tootmine. Alal võib paikneda ka üksikuid elamuid ja asutusi.
Projekteerimistingimuste eelnõu alusel on lubatud:
1. Täpsustada hoonestusala tingimusi suurendades maa-alust hoonestusala 0,2% ulatuses, s.t 11 m² võrra. Detailplaneeringu lahenduses on maa-alune hoonestusala ebaotstarbeka kujuga ning seetõttu rajatava maa-aluse korruse parkla sein on toodud ühele joonele olemasoleva parkla seinaga, mis tagab kompaktse maa-aluse korruse lahenduse. Detailplaneeringu lahenduses ette nähtud maa-alust ehitisealust pinda ei suurendata.

2. Täpsustada arhitektuurilisi, ehituslikke või kujunduslikke tingimusi. 2.1. Muuta võib erineva kõrgusega hooneosade omavahelisi piire, s.t vähendades 6-korruselise hooneosa kaugust hoone põhjaküljest kaheksale meetrile (detailplaneeringu lahenduses on 6 korruselise osa kaugus ette nähtud 15 meetrit hoone põhjaküljest). Kuuenda korruse tagasiastet võib projekteerida alates olemasoleva Veerenni tn 24 neljakorruselise ärihoone viilkatusega põhjaküljest, s.t projekteeritava hooneosa põhjaküljest 8 m kaugusele. Hooneid ühendava galerii alla tuleb projekteerida kahe korruse kõrgune ning vähemalt 5 m laiune läbikäik (nn kangialune).  2.2. Vähendada Herne tänava pool konsoolse osa ulatust kolmele meetrile. Muudatus on aktsepteeritav üksnes juhul kui Herne tänaval on tagatud 5,5 m laiune takistusteta (postideta) tänavaruum jalg- ja kergliiklejatele. 2.3 Kahe hoone vahelisele hoovialale viivad läbipääsud (nn kangialused) tuleb kavandada avarad, turvalised ja kutsuvad. Vana-Lõuna tänavapoolne läbipääs kavandada diagonaalsena. Kangialuse kõrgus kavandada kahe korruse kõrgusena. Läbikäikude vähim laius tohib olla 5 m.

3. Täpsustada haljastuse ja liikluskorralduse põhimõtteid. Kahe maa-aluse korruse rajamise asemel ühe maa-aluse korruse kavandamine on aktsepteeritav tingimusel, et viiakse ellu detailplaneeringu kohase haljasala rajamise lahendus krundi lääneküljel likvideerides seal murukivi ja parkimiskohad ning hoonevahelisel hoovialal parkimiskohtade arvu ei suurendata. Puudujäävad 10 parkimiskohta võib tagada detailplaneeringukohasel krundil pos 5 ehk Pille tn 5 // Veerenni tn 26 kinnistul. Vastav kolmepoolne parkimisservituudi seadmise leping sõlmida enne ehitusloa taotlemist. Olemasolevat hoonete vahelist konteinerhaljastusega väliala täiendava maapealse parkla jaoks vähendada ei ole lubatud. Kõikide teiste nõuete ja näitajate osas peab ehitusprojekt vastama alal kehtiva detailplaneeringu lahendusele.
Dokumentidega on võimalik tutvuda Tallinna planeeringute registris https://tpr.tallinn.ee,  detailplaneeringu nr DP025830 juures rubriigis „Dokumendid“. Lisaks saab materjalidega tutvuda 22.08.-05.09.2022 tööpäeviti Tallinna Kesklinna Valitsuses (Nunne tn 18).
Huvitatud isikul ja isikul, kelle õigusi võib avatud menetluse korras antav õigusakt puudutada, on õigus esitada menetlust läbiviivale haldusorganile eelnõu või taotluse kohta ettepanekuid ja vastuväiteid. Ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtaeg on 05.09.2022. 
Juhul, kui eelnevas punktis nimetatud tähtaja jooksul ettepanekuid või vastuväiteid ei esitata või ettepanekuid või vastuväiteid esitanud isikud loobuvad asja arutamisest avalikul arutelul, soovib haldusorgan asja arutada ilma avalikku istungit läbi viimata.


 

Viimati muudetud 10.08.2022