Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

HHLA TK Estonia terminalis testitakse maailmas ainulaadset autonoomset sadamaveokit

HHLA TK Estonia terminalis testitakse maailmas ainulaadset autonoomset sadamaveokit

HHLA TK Estonia ja Saksamaa päritolu autonoomsete sadamaveokite arendaja Fernride testivad Muuga konteineriterminalis maailmas ainulaadset autonoomset sadamaveokit, eduka piloteerimise korral võib Muuga testprojektist saada suunanäitaja tuleviku sadamaoperatsioonide korraldamisel.

"Aasta alguses käivitunud ja suvel esimese etapi lõpetanudule viidud Fernride autonoomse ja kaugjuhitava elektrilise sadamaveoki testprojekti esimene etapp oli väga edukas, mistõttu liikusime koos Fernride'iga testimise teise etappi. ning nNovembris lisandub meie igapäevasesse sadamategevusse teinegi, lisaks kaugjuhtimiseleitav ka autonoomselt liikuv raskeveok," rääkis HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave.

Riia Sillave sõnul on Muuga konteineriterminal ideaalseks asukohaks, kus uuenduslikku tehnoloogiat reaalses sadamategevuses testida, arvestades ühelt poolt sadamaala kompaktsust, aga teisalt ka arvestatavaid kaubamahtusid.

"Piltlikult öeldes on meie terminali puhul tegu nö päriselulise katsepolügoonigna, kus Fernride autonoomsed sadamaveokid on täielikult integreeritud meie tavapärasesse sadamatöössega ja nendega transporditakse konteinereid terminalist laevale ja laevast omakorda terminaliteistpidi, seda kõrvuti tavaliste ehk inimeste juhitud veokitega," kirjeldas Sillave. "Kogu protsess on pideva analüüsi ja jälgimise all, mh analüüsib operatsioone tehisintellekt, et kogu protsessi liikumist täiustada ja operatsioone lisada."

Sensorite ja kaameratega varustatud Fernride autonoomset sadamaveokit kontrollib videosilla vahendusel pidevalt distantsil asuv teleoperaator, kes saab vajadusel masina juhtimise üle võtta.

"HetkelTestprojekti lõppfaasis kontrollib operaator korraga kuni kahe veoki tegevust. Kuid pPikemas plaanis, kui tehnoloogia end õigustab ja saavutatud autonoomsuse tase on piisavalt kõrge, võiks saab ühe operaatori vastutada olla isegi kuni 510 veokit, – see tähendadeks kordades suuremat kõrgemat efektiivsust, rääkimata ja paremat liiklusohutuset tõusust, seda eriti maailma suuri ka meie emakontserni HHLA suuremaid konteineriterminale silmas pidades. HHLA grupi innovatsiooni arendusfirma omandas sestap Fernride firmas ka osaluse, " lausus HHLA TK Estonia juht. "

Riia Sillave sõnul võib HHLA TK Estonia terminalist saada pilootprojekti edu korral suunanäitaja nii suurematele kui väiksematele sadamatterminalidele kogu maailmas ning see täiendaks Eesti kuvandit uuendusmeelse ja digilahendustele orienteeritud riigina.

HHLA TK Estonia kuulub Euroopa juhtivasse logistikakontserni Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), mis opereerib konteinerterminale Hamburgis, Odessas, Triestes ja Muugal, mida täiendavad jätkuühendused ja intermodaalsed logistikakeskused mitmel pool Kesk- ja Ida-Euroopas. EASi ja KredExi ühendasutuse traditsioonilisel ettevõtluskonkursil "Aasta Ettevõtja" nomineeriti HHLA TK Estonia 2023. aastal kategoorias "Aasta Välisinvestor" kolme parima välisinvestori seas.

Allikas: HHLA TK Estonia