Skip to content
Tallinn.ee
Juurdepääsetavus
 °C

Koolivalmiduse hindamise ja lapsevanemale tagasiside andmise põhimõtted

Koolivalmidus on lapse valmisolek õpitegevuse alustamiseks, mis väljendub lapse soovis õppida, omandada uusi teadmisi, jälgida täiskasvanu selgitusi ja korraldusi. Koolivalmidust vaadeldakse läbi kolme aspekti: füüsiline, sotsiaalne ja vaimne.

Pedagoogid – rühmaõpetajad, muusikaõpetaja, liikumisõpetaja – lähtuvad koolimineva lapse arengu kirjeldamisel, n.ö. koolivalmiduse määratlemisel Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt koolivalmiduse füüsilise, vaimse ja sotsiaalse aspekti puhul oluliseks peetust. Orientiiriks on vastava vanuse, s. o. 7 a. eeldatavad arengutulemused.

Õpetaja kirjeldab igapäevaelu vaatlusest tulenevalt vastavat arenguperioodi. Liikumisõpetaja, muusikaõpetaja ja eesti keele õpetaja jagavad oma nägemust rühmaõpetajatega, kes siis vastavat teavet lapsevanemale edastavad. Info edastamine toimub vastavalt vajadusele aastaringselt.

Lasteaia lõpetamisel koostavad rühma õpetajad laste koolivalmiduse kaardi, mis väljastatakse lapsevanemale lasteaiast lahkumisel. Koolivalmiduse kaart allkirjastatakse nii lapsevanema kui rühma õpetajate poolt. Koolivalmiduse kaart täidetakse kahes eksemplaris, millest üks jääb lasteaeda.

Viimati muudetud 07.11.2013