E-kauplejatega vaidluste lahendamine
Kui teil tekib internetis ostetud kaupade või teenuste üle vaidlus Euroopa Liidus asuva kauplejaga, võite kasutada ELi vaidluste lahendamise veebiplatvormi (ODR-platvorm). Platvormi eesmärgiks on hõlbustada interneti vahendusel teostatud kaupade ja teenuste ostudest tulenevate tarbijavaidluste lahendamist. ODR-platvorm on tõlgitud kõikidesse ELi keeltesse ning selle kasutamine on tasuta. Platvormi kasutamisel saab tarbija abi ja teavet küsida oma riigi ODR-kontaktpunktilt. ODR kontaktpunktiga saab ühendust võtta vabas vormis e-posti vahendusel. Eesti ODR kontaktpunkti töökeelteks on eesti ja inglise keel.
ODR-platvorm ei ole kaebuste lahendamise keskkond, vaid võimaldab elektrooniliselt edastada tarbija ja kaupleja vahel tekkinud vaidluse pädevale kohtuvälisele üksusele lahendamiseks. Pooled peavad selleks eelnevalt saavutama kokkuleppe sobiva kohtuvälise üksuse osas. Kui kokkulepet ettenähtud tähtaja jooksul platvormi vahendusel ei saavutata, siis juhtum suletakse (automaatselt 30 päeva jooksul). Sellisel juhul on tarbijal võimalus kaebuse lahendamisel abi saada teistelt kaebuste lahendamise üksustelt, näiteks Euroopa tarbijakeskuste võrgustikust (ECC-Net).
Täpsemat teavet ODR-platvormi kohta on võimalik leida Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti veebilehe aadressilt: https://www.ttja.ee/.