Liigu sisu juurde
Juurdepääsetavus
 °C
Otsi informatsiooni, teenuseid jne

15. märtsil tähistati üle maailma tarbijaõiguste päeva

15. märtsil tähistati üle maailma tarbijaõiguste päeva

Ülemaailmse tarbijaõiguste päeva tähistamise traditsioon sai alguse 15. märtsil 1962, mil sõnastati esmakordselt tarbijate õigused. Tarbijate põhiõigused kehtivad kõigis Euroopa Liidu riikides, mis lihtsustab piiriüleste ostude tegemist.

Eestis kaitseb tarbijaid
tarbijakaitseseadus, mis võimaldab saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku tõest eestikeelset teavet ning professionaalset nõu ja abi, kui tarbija õigusi on rikutud. Tallinnas annab tarbijatele ja kauplejatele nõu Tallinna Strateegiakeskuse ettevõtlusteenistuse tarbijakaitse osakond — küsimustele vastatakse ja probleeme aidatakse lahendada Tallinna tarbijakaitse infopunktis Vabaduse väljak 7, telefoni ja e-kirja teel. Koostatud on Tarbija ABC ja Kaupleja ABC, mida jagatakse nii trükistena kui elektroonilisel kujul.

Lisaks tarbijate ja kauplejate nõustamisele teeb Tallinna tarbijakaitse osakond kaubandusettevõtetes järelevalvet, et tagada tallinlastele turvaline tarbimiskeskkond. Kauplusi, toitlustus- ja teenindusettevõtteid kontrollides teavitatakse ettevõtjaid kauplemisel kehtivatest nõuetest, et vältida rikkumisi ja tagada tarbijate õiguste kaitstus.


Tarbimiskultuur on ajas muutunud ja tarbimine liikumas aina enam digitaalsesse keskkonda. Internet muudab ostude tegemise lihtsamaks, kuid samas lisab ka ohte, millega tuleb arvestada. On oluline, et tarbijad oskaksid kõiki ohte märgata ja vältida ning teeksid alati läbimõeldud otsuseid. Rõhuasetus on üha enam säästlikul ja jätkusuutlikul tarbimisel.

Tarbijaõiguste päev rõhutab vajadust tõsta tarbijate teadlikkust, mistõttu on tarbijahariduse edendamine Tallinna tarbijakaitse osakonna töös kesksel kohal. Kui eelnevatel aastatel keskenduti tarbijahariduse programmi raames peamiselt eakatele ja lastele, siis nüüd on fookus laiem ja tarbijaharidus jõuab igas vanuses tarbijateni. 2023. aastal valminud väikese tarbija töövihik „Tark tarbija“ on tänaseks jõudnud tuhandete 6-8-aastaste Tallinna lasteni. Infotundides „Tark tarbija — teadmised kaitsevad“ on saanud kasulikke teadmisi juba üle tuhande eaka linnaelaniku. Infotundide korraldamine jätkub ja osalema on oodatud kõik tallinlased.

Kõige paremini suudab ennast kaitsta tark tarbija ise, tehes teadlikke ja läbimõeldud valikuid. Tarbijate teadlikkuse tõstmine on turvalise tarbimiskeskkonna loomisel esmase tähtsusega.

Kui vajate nõu või abi, tulge Tallinna tarbijakaitse infopunkti Vabaduse väljak 7 I korrusel, helistage tel 640 4232 või kirjutage aadressil [email protected]. Aitame kasulike nõuannetega.